مخالفت وزیر خزانه داری آمریکا با ارائه اظهارنامه مالیاتی ترامپ به کنگره

به گزارش مجله زیبایی زندگی، وزیر خزانه داری آمریکا با احضاریه کنگره این کشور مبنی بر الزام وی به ارائه اظهارنامه های مالیاتی خود به کمیسیون امور مالی و مالیاتی مجلس نمایندگان مخالفت کرد.

مخالفت وزیر خزانه داری آمریکا با ارائه اظهارنامه مالیاتی ترامپ به کنگره

به گزارش به نقل از خبرگزاری فرانسه، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا با احضاریه کنگره این کشور از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر الزام وی به ارائه اسناد مالی و اظهارنامه های مالیاتی خود به کمیسیون امور مالی و مالیاتی مجلس کنندگان، مخالفت کرد.

منوچین به ریچارد نیل، رئیس کمیسیون امور مالی و مالیاتی مجلس کنندگان آمریکا گفت درخواست این کمیسیون فاقد یک هدف مشروع قانونی است.

نیل حدود دو هفته پیش از کاخ سفید خواسته بود امکان دسترسی کمیسیون امور مالی و مالیاتی مجلس کنندگان به اسناد مالی و اظهارنامه های مالیاتی دونالد ترامپ پیدا کنند.

نیل که احتمال مخالفت منوچین را با این درخواست پیش بینی کرده بود، شب گذشته به خبرنگاران گفت از طریق مجاری قانونی پیگیری می کند.

گفتنی است یک دادگاه ایالتی در آمریکا برای نخستین بار در یک دعوای حقوقی میان یکی از کمیسیون های مجلس کنندگان و کاخ سفید حکم صادر کرد. این دادگاه روز دوشنبه (به وقت محلی) حکم داد درخواست کمیسیون امور مالی و مالیاتی مجلس کنندگان آمریکا برای دسترسی به اسناد مالی و اظهارنامه های مالیاتی دونالد ترامپ اهداف مشروعی در راستا قانونگذاری را دنبال می کند. ترامپ و وکلای او می توانند به این حکم اعتراض کنند.

ریچارد نیل اوایل ماه آوریل از استیون منوچین، خواسته بود اظهارنامه های مالیاتی رئیس جمهور و اطلاعات مربوط به فعالیت های تجاری و مالی او و شرکت هایش را در شش سال گذشته در اختیار این کمیسیون قرار دهد. کمیسیون امور مالیاتی مجلس کنندگان مدتی پیش با صدور احضاریه ای از وزیر خزانه داری و ریچارد رتیگ، رئیس اداره مالیات خواسته بود حداکثر تا روز جمعه، 27 اردیبهشت برای ارائه اسناد مالی و مالیاتی دونالد ترامپ در این کمیسیون حاضر شوند. منوچین اعلام نمود پس از مشورت با وزیر دادگستری به این نتیجه رسیده که اجازه ارائه اظهارنامه های مالیاتی ترامپ به کمیسیون مجلس کنندگان را ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 201

به "مخالفت وزیر خزانه داری آمریکا با ارائه اظهارنامه مالیاتی ترامپ به کنگره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت وزیر خزانه داری آمریکا با ارائه اظهارنامه مالیاتی ترامپ به کنگره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید