مدرک 234 صفحه ای تقلب ترامپ را در کاخ سفید نگه می دارد؟

به گزارش مجله زیبایی زندگی، همزمان با پیروزی جو بایدن در انتخابات و عدم پذیرش نتایج از سوی دونالد ترامپ فرایند انتقال قدرت در این کشور با سوالها و چالش های زیادی روبرو شده است.

مدرک 234 صفحه ای تقلب ترامپ را در کاخ سفید نگه می دارد؟

ابوالفضل خدائی: پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در روز شنبه، دولت ترامپ و تیمش هنوز نتایج حاصل شده را قبول ندارند و ادعا می کنند تقلب گسترده ای در جریان بوده است. ترامپ می گوید به ناظران برای بازرسی دسترسی داده نشده است. مهمترین سوالی که هم اکنون در اذهان عمومی نقش بسته این است که آیا رئیس جمهوری ایالات متحده بزودی و در فرایندی آسان راضی می شود که قدرت را ترک کند؟ ترامپ سه شنبه گفت که تیم کارزار انتخاباتی او هفته آینده پاسخشان را در ارتباط با تقلب گسترده و اشتباهات فاحش در جریان انتخابات در روز سوم نوامبر، دریافت خواهند کرد و بر این اساس نامزد جمهوریخواهان گفت که نشانه های پیروزی بسیار نزدیک است.وی که ماه ها تلاش کرده تا نتایج انتخابات را با اتهامات اثبات نشده تقلب تضعیف کند، شنبه گذشته متعهد شد که با یک استراتژی قانونی پیش خواهد رفت و امیدوار است نتایج انتخابات در برخی از ایالت ها را لغو کند. ترامپ همچنین وعده پیگیری و بررسی تقلب در دیوان عالی آمریکا را نیز بیان کرد. جایی که رئیس تازه آن یعنی ایمی برت به تازگی منصوب شده و به جمهوری خواهان نزدیک است.

اتفاقی که شاید انتخابات سال 2000 و رقابت بین الگور و بوش را تداعی کند؛ اما ال گور، کاندیدای اسبق ریاست جمهوری آمریکا گفته است که انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی بین ترامپ و بایدن با انتخابات 2000بین خودش و جورج بوش پسر کاملا متفاوت است.وی شرح داد:مهمترین اولویتی که من 20 سال پیش از آن دفاع کردم و الان جو بایدن و دیگران از آن دفاع می کنند این است که تمامی آرای قانونی شمرده شود و از تمایل و خواسته مردم آمریکا پیروی شود.

اما در آن سو ترامپ در تازه ترین توئیت خود نیز نوشت که پیشرفت های خوبی حاصل شده است و گفت که گوش بزنگ باشید. ما برنده ایم جمله ای که وی با قاطعیت از آن صحبت کرد. ترامپ در حالی این ادعاها را مطرح می کند که حرفهایش در بین هم حزبی های خود خریدار ندارد. تنها میچ مک کانل، لیندزی گراهام و تد کروز و بعضا مایک پنس از صحبت های او دفاع می کنند. موضع گیری مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در خور توجه بود که گفت جهان باید اطمینان داشته باشد که انتقال قدرت پس از انتخابات در ایالات متحده روان خواهد بود و به دولت دوم ترامپ صورت خواهد گرفت. در پی این اظهارات جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گفت: اظهارات وزیر امور خارجه این کشور را درباره انتقال مجدد قدرت به دونالد ترامپ هذیان گویی است. بولتون اضافه کرد، پمپئو دیگر اعتبار بین المللی خود را از دست داده است زیرا معتقدم حتی در داخل دولت آمریکا هم افراد بسیار کمی به این موضوع اعتقاد دارند، نمی دانم چرا پمپئو این اظهارات را بیان کرده و چرا در کنفرانس خبری شرکت کرده است، شاید این اقدام را انجام داده تا مانند دیگر مسئولان دولتی از دولت ترامپ اخراج نشود.

به گفته میت رامنی سناتور جمهوری خواه نباید انتظار داشت که ترامپ به این آسانی ها از قدرت کنار رود. این در حالی است که نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که 70 درصد جمهوری خواهان اعتقاد دارند که انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا آزاد و عادلانه نبوده است. بر اساس نظرسنجی مشترک جدید پولیتیکو و مورنینگ کانسالت، پس از آن که رسانه ها روز شنبه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به نفع جو بایدن، نامزد دموکرات، گفتند، اعتماد جمهوری خواهان به سیستم انتخاباتی کشور کاهش و اعتماد دموکرات ها افزایش یافت. پس از اعلام این خبر، 70 درصد از جمهوری خواهان می گویند باور ندارند که انتخابات 2020 آزاد و عادلانه بوده است، و با توجه به آن که قبل از این انتخابات 35 درصد از جمهوری خواهان چنین نظری داشتند، افزایش شدیدی را نشان می دهد.در همین حال، اعتماد به سیستم انتخاباتی کشور در میان دموکرات ها افزایش یافته است. اکنون 90 درصد از دموکرات ها می گویند انتخابات آزاد و عادلانه بود. این در حالی است که قبل از انتخابات 52 درصد از آن ها چنین نظری داشتند.

برنامه ترامپ کودتاست؟/ چه کسی او را راضی خواهد کرد؟

نیکول کارلیس طی مطلبی برای نشریه سالن می نویسد: برای اولین بار در تاریخ آمریکا، یک رئیس جمهوری مشغول به کار از اذعان به شکست خودداری می کند، آن هم در شرایطی که به شکلی آشکار و بی چون و چرا در یک انتخابات ریاست جمهوری باخته است. همین عاملی شده تا ناظران، شهفرایندان و کارشناسان نگران شوند که شاید ترامپ به نوعی برای به راه انداختن کودتا آماده می شود، یا شاید دوباره از هوادارانش بخواهد تا برای حفظ حاکمیتش دست به خشونت بزنند. گرچه چنین اتفاقاتی قابل توجه و هشداردهنده به شمار می فرایند اما قطعا در حوزه جهانی بی سابقه نیستند؛ ایالات متحده اغلب در فرایند دموکراتیک سایر کشورها دخالت می کند و اغلب آن را به منظور تحریک کودتا یا تحریک شهفرایندان به بدبینی به حزب حاکم تضعیف می کند، همانطور که منافع آمریکا سال گذشته در بولیوی ایجاب کرد.

احتمال اینکه او به شکست اذعان نکند، یک پیش گویی بود که اکنون درست از آب درآمده است. اگر بایدن آرای الکترال کافی در انتخابات به دست آورد اما ترامپ قدرت را واگذار نکند، ما هیچ فرایندی برای سرانجام دادن به این جنجال انتخاباتی نداریم. وقایع بی سرانجامی در هر انتخابات برای بهره برداری وکلا وجود دارد. در حالی که وقوع یک کودتا قریب الوقوع نیست، برخی نگرانند که دروغ های انتخاباتی بی اساس ترامپ اعتماد به دموکراسی را نابود کند. برخی از کارشناسان سیاسی استدلال می کنند که به جای یک کودتا، ما باید بیشتر نگران ادعاهای بی اساس ترامپ باشیم که اعتقاد به دموکراسی را نابود می کند.

برخی از کارشناسان سیاسی هم معتقدند که ترامپ به دلایل سیاسی تلاش می کند تا همچنان پایگاه خودش را درگیر نگه دارد. با این حال، ادعا درباره تقلب انتخابات همچنان دموکراسی را تضعیف می کند. وندی شیلر، رئیس دپارتمان علوم سیاسی دانشگاه براون می گوید، ظاهر آنچه ترامپ انجام می دهد بیشتر به نفع جمهوری خواهان است.

به گزارش پایگاه هیل، منابع نزدیک به دولت ترامپ بر این باورند که در نهایت این شرایط به دست یک مشاور نزدیک ترامپ یعنی ایوانکا، جارد کوشنر، ملانیا یا مارک میدوز حل می شود که باید با ترامپ حرف بزنند و او را متقاعد کنند تا نتایج را بپذیرد.در ضمنً، باید به این مساله هم اشاره کرد که فرایند رسمی انتقال متوقف شده است.چندین آژانس فدرال گفته اند، تا زمانیکه اداره سرویس های عمومی، بایدن را به عنوان رئیس جمهوری منتخب به رسمیت نشناسد، آنها در بخشی از فرایند انتقال با مقام های او همکاری نمی کنند.تا روز سه شنبه، دولت ترامپ هنوز دستورالعمل های مربوطه که باید به بایدن داده شود و دسترسی تیم او را به منابع مالی فدرال و فضای فیزیکی برای فرایند انتقال فراهم کند، امضا نکرده بود.

کاخ سفید: برای اثبات تقلب، 234 صفحه مدرک داریم

سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با فاکس نیوز، سندی 234 صفحه ای را در دستش تکان داد و گفت: این هم مدرک موثق از تقلب انتخاباتی دموکرات ها! کیلی مک انانی سخنگوی کاخ سفید، تنها یک روز بعد از آنکه سخنرانی اش در باب تقلب انتخاباتی، از سوی فاکس نیوز قطع شد؛ در مصاحبه با شان هنینی مجری معروف این شبکه، در حالیکه سندی مکتوب در دست داشت؛ مدعی شد: همچنان هیاهوی شواهد کجاست را می شنویم. اینجاست، 234 صفحه از شهادت هایی که افراد برای آن قسم خورده اند.وی ادامه داد: اینها افراد واقعی و اتهامات واقعی هستند که به شکل رسمی امضا شده اند و این اتهامات را در بین مسائل دیگر مطرح می کنند.دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز پیشتر در توئیتی مدعی شده بود که امشب فساد انتخاباتی در برنامه شان هنینی افشا خواهد شد. هنوز تعیین نیست دفترچه اتهامات انتخاباتی که کارزار ترامپ از آن حرف می زند؛ شامل چه مواردی است.

بایدن: دولت جدید در کاخ سفید مستقر خواهد شد

علی رغم خبرهای منتشر شده در خصوص دستور ترامپ برای عدم همکاری برای انتقال قدرت جو بایدن نامزد پیروز دموکرات ها در انتخابات طی اظهاراتی گفت: ما در آغاز انتقال قدرت قرار داریم و ما به خوبی در این جهت قرار داریم و اگر دولت مستقر پیروزی ما را نمی پذیرد، این مسئله، مولفه ای را که می توانیم انجام دهیم، تغییر نمی دهد. بایدن اضافه کرد، ما قصد داریم به شیوه مرسوم دولت جدید را در کاخ سفید مستقر کنیم و جایگاه های کابینه را بگیریم و هیچ چیز نمی تواند این را متوقف کند بنابراین، من مطمئنم اگر آن ها به پیروزی ما اذعان نکنند، چندان پیامدی بر برنامه ریزی ما برای الان تا بیستم ژانویه نخواهد داشت.

اکثریت مردم آمریکا بایدن را پیروز انتخابات می دانند

نتایج نظرسنجی خبرگزاری رویترز و موسسه آی پی سوس نشان می دهد ، حدود 80 درصد آمریکایی ها از جمله بیش از نیمی از جمهوریخواهان، جو بایدن را رئیس جمهور منتخب این کشور و پیروز انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر - 13 آبان ماه- می دانند.نتایج این نظرسنجی جدید که از عصر روز شنبه تا روز سه شنبه صورت گرفت، نشان می دهد 79 درصد بزرگسالان آمریکایی؛ جو بایدن را پیروز انتخابات ریاست جمهوری می دانند.بر اساس نتایج این نظرسنجی، 13 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز گفتند که نتیجه این انتخابات هنوز قطعی نیست، سه درصد هم دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی را پیروز این انتخابات دانستند و پنج درصد نیز گفتند که نمی دانند پیروز این انتخابات چه کسی است.این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که حدود 60 درصد جمهوریخواهان و تقریبا همه دموکرات ها می گویند که جو بایدن پیروز این انتخابات است.

مشارکت بالای مردم بلای جان جمهوری خواهان؛ کابوسی که محقق شد

تا هفته ها و ماه ها قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، جمهوری خواهان از مشارکت بالای مردم وحشت داشتند؛ موضوعی که خود ترامپ نیز به آن اعتراف کرد و گفت در این صورت شانسی برای پیروزی حزب جمهوری خواه وجود ندارد. در همین حال مساله کارشکنی و سخت گیری های این حزب نیز در انتخابات به گوش رسید. اگر به تاریخ انتخابات آمریکا هم مراجعه کنیم می بینیم که دموکرات تعداد دفعات بیشتری در انتخابات ملی آمریکا برنده شده اند. آمریکایی ها بیشتر تمایل دارند دموکرات ها را برای ریاست جمهوری انتخاب بکنند. در شش مورد از هفت انتخابات گذشته مردم آمریکا نامزد دموکرات ها را برای ریاست جمهوری انتخاب کرده اند. بر اساس یک تحقیق که توسط یک وبسایت بی طرف اجرا شده است در انتخابات سال جاری بیشترین مشارکت مردمی ثبت شده چیزی که در 120 سال اخیر بی سابقه بوده است. این تحقیق که توسط مایکل مک دانلد پروفسور دانشگاه فلوریدا اجرا شده اطلاعات اولیه آن نشان می دهد که میزان مشارکت واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات هفته گذشته 66.9 درصد بوده است. وقتی نوبت مشارکت مردم در ایالت می رسد ، ماین و مینه سوتا بالاترین میزان مشارکت را با 72.9 درصد برآورد کردند در حالی که کمترین میزان در اوکلاهما با 55 درصد بود. چارت زیر به خوبی درصد رای دهندگان واجد شرایط را در ایالت های مختلف نشان می دهد:

بیشتر بخوانید:

ریزش آرای ترامپ از کجا نشأت می گیرد؟

چرا باخت برای ترامپ حکم اعدام را دارد؟

بایدن چطور پیروز شد؟

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1349

به "مدرک 234 صفحه ای تقلب ترامپ را در کاخ سفید نگه می دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرک 234 صفحه ای تقلب ترامپ را در کاخ سفید نگه می دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید