مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

به گزارش مجله زیبایی زندگی، سازمان سنجش با برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1400 امکان ادامه تحصیل در رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد را فراهم می نماید . ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به صورت اینترنتی بوده و به وسیله سایت سازمان سنجش به نشانی sangesh.org انجام می گردد . حتی داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های آزاد را دارند می بایست در این سامانه ثبت نام کنند . چرا که چند سالی است کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد با هم ادغام شده و فقط در مرحله انتخاب کد رشته محل های ارشد در دو سایت مجزا انجام می گردد .

مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

سازمان سنجش با برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1400 امکان ادامه تحصیل در رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد را فراهم می کند . ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به صورت اینترنتی بوده و به وسیله سایت سازمان سنجش به نشانی sangesh.org انجام می گردد . حتی داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های آزاد را دارند می بایست در این سامانه ثبت نام نمایند . چرا که چند سالی است کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد با هم ادغام شده و فقط در مرحله انتخاب کد رشته محل های ارشد در دو سایت مجزا انجام می گردد .

زمان ثبت نام کنکور ارشد 1400

زمان ثبت نام کنکور ارشد 1400 از 16 آذر ماه شروع شده و تا 23 آذر 99 ادامه دارد . البته سازمان سنجش گاهی به درخواست داوطلبان مهلت ثبت نام کنکور ارشد را تا چند روزی نیز تمدید می کند تا افرادی که از ثبت نام جا مانده اند بتوانند در فرصت باقی مانده برای ثبت نام اقدام نمایند . متقاضیان توجه داشته باشند که پیش از ثبت نام ، دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای شماره 1 سازمان سنجش که مربوط به راهنمای ثبت نام در کنکور ارشد 1400 هست ، ضروری بوده تا علاوه بر شرایط و ضوابط شرکت در کنکور ارشد ، با انواع مجموعه های امتحانی آشنا شوند .

با توجه به مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد 1400 ، متقاضیان امکان انتخاب دو کد رشته امتحانی را تحت عنوان کد رشته امتحانی اول (اصلی) و کد رشته امتحانی دوم که همان رشته های شناور کارشناسی ارشد هستند ، دارند . داوطلبان توجه نمایند که هر دو مجموعه امتحانی می بایست در فرم ثبت نام و در بخش مربوطه ثبت شوند و سپس در زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون ارشد 1400 ، دو کارت تهیه گردد ؛ چرا که در هر کدام تاریخ و ساعت ورود به جلسه کنکور ارشد 1400 متفاوت از دیگری است .

اطلاع از آخرین اخبار زمان و مهلت ثبت نام ارشد

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1384

به "مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید