مشاور امنیت ملی کاخ سفید: فعالیت های کره شمالی را با نگرانی رصد می کنیم

به گزارش مجله زیبایی زندگی، فارس نوشت: مشاور امنیت ملی کاخ سفید می گوید آمریکا فعالیت های کره شمالی را با دقت رصد می نماید و از احتمال آزمایش موشکی تازه توسط پیونگ یانگ نگران است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید: فعالیت های کره شمالی را با نگرانی رصد می کنیم

اوبراین که با شبکه ای بی سی گفت وگو می کرد، در پاسخ به این سؤال که آیا هنوز هم باید منتظر هدیه کریسمس کره شمالی بود، گفت: ما همیشه اوضاع را رصد می کنیم. رئیس [کیم جونگ] اون [رهبر کره شمالی] گفته است که در کریسمس اتفاقی می افتد.

وی با بیان اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا توانسته با کیم رابطه شخصی نزدیکی ایجاد کند، گفت این احتمال وجود دارد که کره شمالی در برنامه های خود تجدید نظر نموده باشد. او با این حال، گفت: اما باید صبر کنیم و ببینیم. ما داریم این را به دقت رصد می کنیم و قطعا این شرایط برای ما نگران نماینده است.

این مقام ارشد کاخ سفید در پاسخ به این سؤال که اگر کره شمالی آزمایش موشکی یا اتمی را از سر بگیرد با چه تبعاتی روبرو می گردد، گفت: نمی خواهم در خصوص اینکه چه اتفاقی می افتد حدس کنم، اما ما در جعبه ابزار خود، ابزارهای متعددی داریم و ممکن است فشار بیشتری به کره شمالی تحمیل گردد.

اوبراین با بیان اینکه مسئله اتمی کره شمالی پیچیده ترین پرونده دنیا به شمار می آید، اشاره نمود که دولت های مختلف آمریکا نتوانسته اند این مسئله را حل نمایند و باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا هم هنگام تحویل دولت، به ترامپ هشدار داده است که احتمال بروز جنگ در شبه جزیره کره وجود دارد. وی گفت به همین دلیل بود که ترامپ رویکرد متفاوتی اتخاذ کرد و با رهبر کره شمالی وارد گفت وگو شد.

وی اضافه نمود: تا الان موفقیت هایی داشته ایم. کیم جونگ اون قول داد شبه جزیره کره را از تسلیحات اتمی عاری کند. ما اجرای این تعهد را از او می خواهیم و امیدواریم که تعهدی را که در سنگاپور [در ملاقات با ترامپ] اجرایی کند. اگر این کار را نکند، ایالات متحده ابزارهای دیگری هم دارد و در صورت لزوم از آن ها استفاده می نماید.

او گفت ترامپ در طول ریاست جمهوری خود کوشش نموده تا از میزان تنش های موجود در روابط با کره شمالی بکاهد و رهبر کره شمالی را به کنار گذاشتن تسلیحات اتمی وادارد. اوبراین با بیان این ادعا که پیشنهادات آمریکا به کره شمالی یک فرصت برای پیونگ یانگ است، گفت: باید صبر کرد و دید آن ها از این فرصت استفاده می نمایند یا نه، اما اگر از این [فرصت] استفاده ننمایند، خوب ایالات متحده همچنان بزرگترین قدرت نظامی دنیا است، ما قدرت مالی عظیمی داریم که در دولت سه ساله رئیس جمهور ترامپ بیش از پیش هم تقویت شده است. به همین جهت می توانیم فشار فوق العاده ای بیاوریم. باید صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقی می افتد. نمی خواهم حدس کنم، اما رئیس جمهور در خصوص شرایط آنجا واقع بین است.

اظهارات این مقام کاخ سفید در حالی مطرح می گردد که کره شمالی هشدار داده بود اگر آمریکا موضع خود در مذاکرات را تغییر نداده و پیشنهادات تازه ای ارائه نکند، پیونگ یانگ از یک هدیه کریسمس برای واشنگتن رونمایی می نماید.

با وجود گذشت دو سال از ملاقات ترامپ و کیم، آمریکا تا به امروز از برطرف کوچکترین تحریم های کره شمالی نیز خودداری نموده است. این در حالی است که پیونگ یانگ آزمایش های اتمی و موشکی خود را تعلیق و بعضی از تأسیسات اتمی و موشکی خود را هم تخریب نموده است. آمریکا می گوید تنها زمانی تحریم ها را کنار می گذارد که کره شمالی به طور کامل خلع سلاح شده باشد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 680

به "مشاور امنیت ملی کاخ سفید: فعالیت های کره شمالی را با نگرانی رصد می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور امنیت ملی کاخ سفید: فعالیت های کره شمالی را با نگرانی رصد می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید