مقاله: چند کتاب که ممکن است با خواندن آنها گیاهخوار شوید!

به گزارش مجله زیبایی زندگی، بخشی از کتاب: به راستی چرا زندگانی ظالمانه آدمیزاد باید سبب آنقدر درد و زجر دیگران را بی فایده فراهم کند و از هم در شکستن خوشبختی و سرور جنبندگان استفاده موهوم بنماید؟ آیا تمدن اون ناگزیر است که به خون بی گناهان آلوده بشود؟ هرچه بکارند همان را درو خواهند کرد. انسان خون می ریزد. تخم بیدادی و ستمگری می کارد؛ پس در نتیجه ثمره جنگ و کشتار و درد و ویرانی می درود . انسانیت پیشرفت نخواهد کرد و آرام نخواهد گرفت و روی خوشبختی و آزادی و آشتی را نخواهد دید تا هنگامی که گوشتخوار است.

مقاله: چند کتاب که ممکن است با خواندن آنها گیاهخوار شوید!

هدایت در سال 1306 کتاب فوائد گیاهخواری را نوشت، که خواندن آن خالی از لطف نیست، این کتاب سه سال بعد از کتاب انسان و حیوان نوشته شد و بعضی معتقدند نسخه تکمیلی همان اثر است. جالب است بدانید این کتاب با حدیثی از حضرت علی شروع می شود که می گوید: شکم های خود را مقبره حیوانات نسازید.

بخشی از رمان گیاهخوار: نزدیک پنجمین سالگرد ازدواج مان بودیم و به خاطر این که هیچوقت دیوانه وار عاشق هم نبودیم دوران دلزدگی و کسالتی را که زندگی بعضی زوج ها را به طلاق می کشاند را نیز تجربه نکردیم. تنها مسئله این بود که ما تصمیم گرفته بودیم بچه دار شدن را تا زمانی که من سرپناه مطمئنی برای زندگیمان تهیه نکرده ام عقب بیاندازیم. مشکل خانه هم پاییز گذشته حل شده بود و حالا من فکر می کردم آیا روزی فرا می رسد که صدای اطمینان بخش کودکی را بشنوم که با زبان بچگانه اش مرا بابا صدا بزند! تا بامداد آن روز کذایی در ماه فوریه، وقتی همسرم را ایستاده در لباس خوابش در آشپزخانه دیدم، هیچگاه فکر نمی کردم زندگیمان دستخوش تغییری به این بزرگی شود. برای چی اونجا وایسادی؟ می خواستم لامپ دستشویی را روشن کنم که با دیدن او خشکم زد. ساعت حدود 4 صبح بود.

منبع مقاله: چند کتاب که ممکن است با خواندن آنها گیاهخوار شوید!

انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1902

به "مقاله: چند کتاب که ممکن است با خواندن آنها گیاهخوار شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: چند کتاب که ممکن است با خواندن آنها گیاهخوار شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید