مقایسه شرایط امروز بایدن با شرایط مشابه کلینتون و اوباما

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرنگاران: آنالیز ها نشان می دهند جو بایدن در این مقطع از رقابت انتخاباتی نه تنها خیلی بهتر از هیلاری کلینتون در کل چرخه انتخابات 2016 عمل نموده بلکه شرایط بهتری نیز نسبت به باراک اوبامایی دارد که در زمان ریاست جمهوری معاونش بود.

مقایسه شرایط امروز بایدن با شرایط مشابه کلینتون و اوباما

به گزارش خبرنگاران؛ بر اساس میانگین گیری RCP از همه نظرسنجی ها، جو بایدن هم اکنون میانگین 51.3 درصد رای را دارد. باراک اوباما هرگز در مجموع نظرسنجی های قبل از انتخابات سال 2008 که منجر به ریاست جمهوری دوباره او شد به سطح 50 درصد نرسید. همچنین هیچ کاندیدایی در مدت 19 روز قبل از انتخابات در سه چرخه قبلی حتی باراک اوباما در سال 2008 نتوانستند همچون شرایط حال حاضر بایدن به 50 درصد برسند.

طبق اعلام FiveThirtyEight میانگین رای سراسری بایدن در نظرسنجی ها اکنون به قدری بالا است که انتظار نمی رود کالج الکترال در بازی بتواند موثر باشد. در 40 هزار شبیه سازی این سایت بایدن در 87 درصد مواقع و اغلب با اکتساب بالغ بر 400 رای کالج الکترال پیروز شده است.

تا 14 اکتبر نقشه سایت RealClearPolitics تعداد 197 رای الکترال از مجموع 270 الکترال مورد احتیاج را به هیچ کاندیدای نسبت نداده که دلیلش عدم قاطع بودن فزونی انتخاباتی است. بایدن در این ستون 216 رای روشن در مقایسه با تنها 125 رای ترامپ دارد.

البته نیویورک تایمز با احتساب 4 رأی الکترال ایالت نیوهمپشایر به عنوان رأی خاکستری، آرای الکترال بایدن را 212 و ترامپ را 125 رأی الکترال برآورد نموده و تعداد الکترال های خاکستری را 201 عدد تخمین زده است.

RCP در 2016 نشان داد که هیلاری کلینتون در این بخش به میزان 203 بر 164 بر ترامپ فزونی داشت و 171 رای نیز نامشخص و در دسته بندی شیر یا خط بود. در نهایت ترامپ 83 درصد آرای این بخش را به دست آورد.

در 2012 اوباما 89.7 درصد آرای شیر یا خط ها را کسب نموده و از تعداد 201 مورد برآورد نهایی به نتیجه 332 در رقابت انتخاباتی با میت رامنی رسید. در 2008 اوباما 68 درصد آرای الکترال شیر یا خط را کسب نموده و توانست با نتیجه 365 به 173 جان مک کین را شکست دهد.

دو مساله مهم این است که اولا بایدن هم اکنون سهم بزرگتری از آرا را نسبت به انتها دو چرخه انتخاباتی قبلی طبق سوابق داده های RCP در اختیار دارد، دوما این که آرای ایالت های شیر یا خط عادت به شکسته شدن قاطع به نفع یک کاندیدا با میانگین 80 درصد از 2008 تا کنون دارند.

اگر این میانگین برای بایدن درست باشد او حدود 375 رای الکترال کسب خواهد نمود. اما اگر ترامپ بتواند آنقدر آرای ایالت شیر یا خط را داشته باشد تا صندلیش را در این میانگین بالا بکشد، به سختی از آستانه اش برای پیروزی (با کسب حدود 280 رای الکترال در نظر گرفته شده) عبور خواهد نمود.

نظرسنجی های فعلی در ایالت های محل رقابت/شیر یا خط نشان می دهند که بایدن با احتمال خیلی بیشتری سهم عمده این آرای الکترال محل رقابت را کسب می نماید. این معاون رئیس جمهوری سابق در حال کسب 48.7 درصد نمونه ها در ایالت های محل رقابت در مقایسه با تنها 44.2 درصد متعلق به کلینتون در 2016 است.

در عین حال این نکته قابل ذکر است که در فاصله 16 روز تا انتخابات هیلاری کلینتون در ایالت های کلیدی بطور میانگین با اختلاف 5 واحد درصد از ترامپ پیش بود. اما جو بایدن هم اکنون 19 اکتبر و در فاصله 16 روز تا انتخابات با فاصله 4.5 واحد درصد از ترامپ پیش است. بنابراین در موقعیت فعلی جو بایدن به لحاظ فاصله پیشتازی در میانگین نظرسنجی های ایالات کلیدی با حدود 0.5 واحد درصد کمتر نسبت به نامزد پیشین دموکرات ها، هیلاری کلینتون شرایط بدتری دارد.

ترامپ برای آنکه نتیجه را در ایالت های محل رقابت و در کلیت انتخابات تغییر دهد احتیاج دارد به اینکه رای چهار تا از پنج تا رای دهنده ای که هم اکنون متعهد به هیچ کاندیدای نیستند را کسب کند. این خیلی بیشتر از سطح 57 درصدی است که او در چرخه قبلی در زمانی که کاندیدای تغییر دهنده بر خلاف صندلی امروزش به عنوان رئیس جمهور روی کار بود، کسب کرد.

منبع: ایسنا به نقل از ایندیپندنت

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1310

به "مقایسه شرایط امروز بایدن با شرایط مشابه کلینتون و اوباما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه شرایط امروز بایدن با شرایط مشابه کلینتون و اوباما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید