موسوی: شهروند استرالیایی به اتهام نقض امنیت ملی ایران دستگیر شده است

به گزارش مجله زیبایی زندگی، سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه خانم گیلبرت شهروند استرالیایی به اتهام نقض امنیت ملی ایران دستگیر شده، گفت که این فرد دوره محکومیت خود را با برخورداری از همه حقوق قانونی طی می نماید.

موسوی: شهروند استرالیایی به اتهام نقض امنیت ملی ایران دستگیر شده است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص مطالب مندرج در بعضی رسانه های استرالیایی در خصوص شرایط خانم گیلبرت شهروند استرالیایی گفت: ایشان به اتهام نقض امنیت ملی ایران دستگیر شده و دادگاه صالحه نیز با رعایت تمام قوانین مربوطه حکم مقتضی صادر نموده است.

موسوی اضافه نمود: تجربه نشان داده است جمهوری اسلامی ایران تسلیم جوسازی های سیاسی و تبلیغاتی نمی گردد و این شهروند استرالیایی مانند هر محکوم دیگری که حکم قضایی دارد، دوره محکومیت خود را با برخورداری از همه حقوق قانونی طی می نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اضافه نمود: افکار عمومی نحوه برخورد دولت استرالیا با خانم نگار قدس کنی را فراموش نمی نمایند که بدون ارتکاب کمترین جرمی بازداشت و 28 ماه رفتار غیرانسانی با وی صورت گرفت؛ وضع حمل در زندان، جدا کردن نوزاد شیرخوار از مادر، مخالفت با درخواست حصر در منزل به جای زندان، محرومیت از ملاقات منظم نوزاد و در نهایت استرداد به آمریکا با نقض تعهدات کنسولی از جمله رفتارهای خلاف قانون و حقوق بشری است که با خانم قدس کنی صورت گرفت.

به گزارش فارس، اخیرا جولی کینگ یک زن بریتانیایی-استرالیایی و مارک فرکین نامزد استرالیایی او که اوایل امسال میلادی در ایران بازداشت شده بودند، آزاد شدند.با این حال نفر سوم به نام کیلی مور گیلبرت که تابعیت بریتانیایی-استرالیایی دارد، همچنان در بازداشت به سر می برد.

پیش از این، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه اواخر شهریور ماه در خصوص بازداشت سه تبعه استرالیایی با تأیید این خبر گفته بود: این موضوع صحت دارد و این افراد در 2 پرونده هستند و هر 2 منتهی به صدور کیفرخواست شده است. در یک پرونده 2 نفر مبادرت به عکسبرداری از مناطق نظامی و ممنوعه کردند که این عکس ها در حافظه دوربین کشف شده و وجود دارد. در پرونده دیگر موضوع جاسوسی برای کشور دیگری است و دادگاه قضاوت می نماید که این فرد مجرم هست یا خیر.

لازم به ذکر است گیلبرت به 10 سال حبس محکوم شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 676

به "موسوی: شهروند استرالیایی به اتهام نقض امنیت ملی ایران دستگیر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی: شهروند استرالیایی به اتهام نقض امنیت ملی ایران دستگیر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید