تور ارزان آلمان: موضع دولت نو آلمان درباره صادرات سلاح به عربستان چیست؟

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرگزاری رسمی آلمان اظهار داشت که وزارت اقتصاد این کشور از ادامه فرایند توقف صادرات سلاح به عربستان در سال آینده خبر داده است.

تور ارزان آلمان: موضع دولت نو آلمان درباره صادرات سلاح به عربستان چیست؟

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم، وزارت اقتصاد دولت تازه آلمان بیان کرد که به توقف صادرات سلاح به عربستان در سال آینده ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری رسمی آلمان اطلاع داد که وزارت اقتصاد این کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار این خبرگزاری تأکید نموده که در توافق ائتلاف حاکم در آلمان، بندی موسوم به بند یمن گنجانده شده که به موجب آن برای صادرات سلاح به کشورهایی که به صورت مستقیم در جنگ یمن نقش دارند مجوز صادر نخواهد شد.

با وجود این، هنوز تعیین نیست که آیا اولاف شولتز صدر اعظم تازه نیز مانند دولت سابق آلمان پروژه های تسلیحاتی مشترک با کشورهای دیگر را از این ممنوعیت مستثنی کند.

وزارت اقتصاد آلمان تأکید نموده که در حال حاضر چنین استثنایی وجود ندارد.

در سال 2018، در پی ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی، دولت آلمان صادرات هرگونه سلاح به عربستان سعودی را متوقف کرد.

با وجود این، محصولاتی که به صورت مشترک با اعضای پیمان ناتو مانند فرانسه یا انگلیس فراوری می گردد و از این ممنوعیت مستثنی شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1992

به "تور ارزان آلمان: موضع دولت نو آلمان درباره صادرات سلاح به عربستان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: موضع دولت نو آلمان درباره صادرات سلاح به عربستان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید