نتایج یک آنالیز اروپایی: درصد مرگ بچه ها ناشی از کرونا بسیار کم است

به گزارش مجله زیبایی زندگی، یک آنالیز جدید در کشورهای اروپایی نشان می دهد کمتر از یک صدم بچه هایی که آزمایش کرونایشان مثبت شده است، به علت کووید-19 می میرند، اما درصد کوچک اما قابل توجهی از آنها دچار بیماری شدید می شوند.

نتایج یک آنالیز اروپایی: درصد مرگ بچه ها ناشی از کرونا بسیار کم است

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه گروهی از پژوهشگران بریتانیایی، اتریشی و اسپانیایی پیامدهای بیماری در حدود 600 کودک زیر 18 سال مبتلا به ویروس جدید کرونا را آنالیز کردند و دریافتند فقط یک چهارم از آنها بیماری زمینه ای قبلی دارند.

این یافته ها در تضاد آشکار با نتایج در بیماران بزرگسال کووید-19 است که اکثریتشان دارای بیماری زمینه ای هستند.

این گروه همچنین دریافتند که بیش از 60 درصد از بچه ها با آزمایش مثبت کرونا احتیاج به درمان در بیمارستان و 8 درصدشان احتیاج به مراقبت ویژه پیدا نموده بودند.

از 582 کودک مورد آنالیز، فقط چهار کودک مردند.

از طرف دیگر، 90 کودک یا 16 درصد هیچ علامتی را نشان ندادند.

مارک تبروگ از انستیتوی گریت اورموند استریت بهداشت کودک در یونیورسیتی کالج لندن گفت با اینکه این نتایج را نباید به جمعیت عمومی تعمیم داد، اما با این وجود این نتایج اطمینان بخش هستند.

به گفته این پژوهشگران اکثریت عمده بچه ها و افراد کمسن فقط بیماری خفیف را تجربه می نمایند.

با این وجود، شمار قابل توجهی از بچه ها دچار بیماری شدید می شوند و احتیاج به مراقبت ویژه دارند و این موضوع را باید هنگام برنامه ریزی و اولویت بندی منابع مراقبت بهداشتی با پیشرفت پاندمی باید در نظر داشت.

شایع ترین علائم در میان بچه ها در این آنالیز تب (65 درصد) و به دنبال آن عفونت فوقانی تنفسی (54 درصد) بود، اما 25 درصد هم دچار ذات الریه شدند.

سن یک عامل خطرساز شناخته شده اصلی برای بیماران کووید-19 است و بچه ها از هنگام آغاز پاندمی نسبت به بزرگسالان کمترین شدت بیماری را داشته اند.

اما این آنالیز نشان داد که شمار اندکی از بچه ها همزمان با کووید-19 دچار ویروس های تنفسی دیگر هم بودند و این بچه ها با سه برابر احتمال بیشتر نسبت به بچه هایی که فقط کووید-19 دارند، به بخش مراقبت های ویژه احتیاج پیدا می نمایند.

این پژوهشگران می گویند این یافته ها به خصوص در فصل زمستان آینده هنگامی که عفونت های سرماخوردگی و آنفلوانزا شیوع می یابد، اهمیت پیدا می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1135

به "نتایج یک آنالیز اروپایی: درصد مرگ بچه ها ناشی از کرونا بسیار کم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج یک آنالیز اروپایی: درصد مرگ بچه ها ناشی از کرونا بسیار کم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید