نگهداری واکسن فایزر به دمای منفی 70 درجه احتیاج دارد؟

به گزارش مجله زیبایی زندگی، نتایج تحقیقات نشان می دهد که واکسن کرونای ساخت شرکت داروسازی فایزر و شرکت آلمانی بایونتک ممکن است نیازی به نگهداری در دمای منفی 70 درجه سانتیگراد نداشته باشد و در دمای معمول یخچال ثابت بماند.

نگهداری واکسن فایزر به دمای منفی 70 درجه احتیاج دارد؟

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش پایگاه اینترنتی نیوساینتیست، این احتمال بر اساس نتایج مطالعه دو گروه از محققانی است که آن ها هم برای فراوری واکسن های خود از همان فناوری mRNA استفاده نموده اند.

این محققان متوجه شدند که واکسن های فراوریی آن ها برای مدت دست کم سه ماه می توانند در دمای یخچال ثابت بمانند.

این مطالعات نشان می دهند که واکسن های mRNA ممکن است در دما های بالاتری از آنچه تصور می گردد، ثابت بمانند.

در این صورت ممکن است احتیاجی به نگهداری واکسن کرونای شرکت فایزر و سایر واکسن های کرونای مشابه در دمای منفی 70 درجه نباشد که این مسئله توزیع این واکسن را در سراسر دنیا بسیار راحت تر می نماید.

کاندیدای واکسن فایزر هفته جاری هیجان زیادی در سراسر دنیا ایجاد کرد. شرکت فایزر بر اساس نتایج اولیه آزمایشات مرحله سوم خود گفت که به نظر می رسد این واکسن بیش از 90 درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر باشد.

قرار است واکسن جدید فایزر برای کووید 19 تا سرانجام ماه نوامبر مجوز فراوری انبوه را دریافت کند.

احتمالا برای ایجاد ایمنی توسط این واکسن باید دو واحد از آن با فاصله چند هفته ای تزریق گردد. داده های اولیه به دست آمده از آزمایشات بالینی نشان می دهد مصرف نمایندگان این واکسن باید خود را برای عوارض جانبی آن آماده نمایند.

به گفته مقامات شرکت فایزر عوارض جانبی واکسن کووید 19 شباهت زیادی به عوارض جانبی واکسن آنفلوآنزا دارد، اما شدت آن ها بیشتر است. این عوارض شامل درد در بازوها، درد های عضلانی و تب بوده و تا چند روز باقی می مانند.

با وجود این که عوارض جانبی واکسن شدید نیست، اما می تواند به طور موقت زندگی فرد را مختل کند و مانع انجام فعالیت های عادی روزمره گردد. همچنین با توجه به این که لازم است واکسن در دو مرحله به فرد تزریق گردد، دریافت نمایندگان این واکسن، به ناچار عوارض جانبی آن را دو مرتبه تجربه می نمایند.

به گفته شرکت فایزر برقراری ارتباط موثر با مصرف نمایندگان و اطلاع رسانی درباره لزوم تزریق دو واحد از واکسن و احتیاج به سپری شدن یک ماه از تزریق آن برای ایجاد مصونیت در برابر ویروس، امری لازم است.

منبع: فرارو
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1352

به "نگهداری واکسن فایزر به دمای منفی 70 درجه احتیاج دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگهداری واکسن فایزر به دمای منفی 70 درجه احتیاج دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید