هشدار کره شمالی به غرب در زمینه هرگونه اقدام در شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش مجله زیبایی زندگی، کره شمالی به آمریکا و برخی متحدان اروپایی این کشور بابت مطرح کردن مسئله آزمایش موشکی جدید پیونگ یانگ در نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد.

هشدار کره شمالی به غرب در زمینه هرگونه اقدام در شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، کره شمالی دوشنبه به آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بابت مطرح کردن موضوع آزمایش موشک های این کشور در نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز کره شمالی اعلام کرده که مطرح کردن موضوع موشکی پیونگ یانگ در شورای امنیت سازمان ملل موجب ترغیب بیشتر این کشور در دفاع از حق حاکمیت کره شمالی می شود.

پس از آزمایش موشکی جدید و شلیک موشک بالستیک جدید زیر سطحی، قرار شد 15 عضو شورای سازمان ملل روز سه شنبه جلسه غیر علنی در این زمینه برگزار کنند. طرح اولیه این موضوع نیز درخواست آلمان و با حمایت انگلیس و فرانسه صورت گرفت.

وزارت خارجه کره شمالی یکشنبه با صدور بیانیه ای در خصوص شکست مذاکرات کارشناسی اخیر با آمریکا تاکید کرد، واشنگتن همچنان به سیاست های خصمانه علیه کره شمالی اصرار می ورزد و در برگزاری مذاکرات ارزشمند با پیونگ یانگ ناتوان است و اظهارات دروغین علیه این کشور مطرح می کند.

به نوشته رویترز، کیم سونگ سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد به خبرنگاران در این باره گفت: به خوبی می دانیم که ایالات متحده پشت اقدامات ناپسند انگلیس، فرانسه و آلمان واقع شده است.

کیم سونگ گفت: ایالات متحده و متحدانش باید در نظر داشته باشند که اگر در جلسه شورای امنیت اقدامات دفاعی ما را مطرح کنند ، این مسئله ما را بیشتر به دفاع از حاکمیت کشور ترغیب می کند.

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه پیونگ یانگ از استقلال خود دفاع خواهد کرد و آیا می تواند شامل آزمایش موشکی دیگری باشد، گفت: لطفاً دقت کنید که ما در آینده چه خواهیم کرد این به معنای پرتاب موشک دیگر نیست.

مذاکرات هسته ای جدید میان پیونگ یانگ و واشنگتن در حالی صبح روز شنبه در حومه پایتخت سوئد برگزار گشت که دور اول مذاکرات هسته ای میان رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در سال 2018 در سنگاپور برگزار گشت و نتیجه ای در برنداشت. دور دوم مذاکرات نیز در هانوی پایتخت ویتنام برگزار گشت که به شکست ختم شد.

ترامپ و کیم بار سوم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از آن به بعد به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در مقابل کره شمالی، هیچ گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 443

به "هشدار کره شمالی به غرب در زمینه هرگونه اقدام در شورای امنیت سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار کره شمالی به غرب در زمینه هرگونه اقدام در شورای امنیت سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید