واکنش مجلس عربی و شورای همکاری خلیج فارس به مصوبه اروپا

به گزارش مجله زیبایی زندگی، ایسنا نوشت: مجلس عربی خواهان برگزاری نشستی در 26 ژوئن، در همبستگی با مراکش علیه قطعنامه مجلس اروپا شد که رباط را به استفاده ابزاری از پرونده بچه ها زیر سن قانونی علیه اسپانیا متهم می نماید. همزمان شورای همکاری خلیج فارس این قطعنامه را رد کرد.

واکنش مجلس عربی و شورای همکاری خلیج فارس به مصوبه اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش رای الیوم، روز پنجشنبه، مجلس اروپا با 397 نماینده تصویب ، 85 مخالف و 196 رای ممتنع قطعنامه ای را تصویب کرد که استفاده مراکش از پرونده بچه ها زیر سن قانونی در بحران مهاجرت شهر سئوتا را محکوم کرد.

در این قطعنامه گفته شده مراکش مسبب افزایش تعداد مهاجران به سئوتا است و از بچه ها زیر سن قانونی و بدون همراه به عنوان ابزاری برای فشار سیاسی بر اسپانیا استفاده می نماید.

در واکنش به این قطعنامه مجلس عربی در بیانیه ای گفت که توافق نموده است جلسه فوق العاده اضطراری را در تاریخ 26 ژوئن در قاهره، پایتخت مصر برگزار کند تا درباره این تصمیم اروپا بحث کند.

مجلس عربی این قطعنامه را شامل اتهامات دروغ و بی اساس در خصوص سیاست های مراکش در قبال مسئله مهاجرت دانست.

عادل بن عبدالرحمن العصومی، رئیس مجلس عربی نیز گفت: اصرار مجلس اروپا برای پیشبرد مواضع تحریک آمیز خود در خصوص مسائل عربی و صدور این قطعنامه، که کاملا مردود است، به موضع جدی عربی احتیاج دارد.

وی گفت که تشکیل این جلسه اضطراری نشانگر مسئولیت ملی مجلس عرب در همبستگی و حمایت از پادشاهی مراکش در مواجهه با این بحران است که مجلس اروپا بدون هیچ توجیهی در آن وارد شده است.

روز پنجشنبه، مجلس عربی از همتای اروپایی خود خواسته بود خود را درگیر بحران دو جانبه بین مراکش و اسپانیا نکند.همزمان رباط، مادرید را به بهره برداری از نهادهای اروپایی متهم کرد.

شورای همکاری خلیج فارس

به همین دلیل، شورای همکاری خلیج فارس با اعلام حمایت کامل خود از مراکش، تصمیم مجلس اروپا را محکوم کرد.

نایف فلاح مبارک الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه ای که در وب سایت این شورا منتشر شد، از این تصمیم ،که براساس مشاهدات و نقدها بی اساس است ابراز تاسف و تعجب کرد.

وی گفت: تصمیم مجلس اروپا کوشش دولت پادشاهی مراکش در مبارزه با مهاجرت غیرقانونی به اروپا را نادیده می گیرد.

روابط بین مراکش و اسپانیا شاهد بحران است. اواخر آوریل ، مادرید میزبان ابراهیم غالی رهبر جبهه پولیساریو با هویت کاذب اسپانیایی بود که به تنش میان دوکشور دامن زد.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1736

به "واکنش مجلس عربی و شورای همکاری خلیج فارس به مصوبه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مجلس عربی و شورای همکاری خلیج فارس به مصوبه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید