وزیر خارجه چین پس از 4 سال راهی کره جنوبی شد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، وزیر امور خارجه چین امروز چهارشنبه برای نخستین بار در عرض بیش از چهار سال گذشته به کره جنوبی سفر و وارد شهر سئول پایتخت این کشور شد.

وزیر خارجه چین پس از 4 سال راهی کره جنوبی شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، سئول و پکن کوشش دارند، روابط میان خود را که در پی استقرار یک سری سیستمهای دفاع موشکی آمریکا در خاک کره جنوبی تیره شد ترمیم سازند.

وانگ یی، وزیر امور خارجه و رایزن دولت چین در جریان سفر دو روزه به کره جنوبی به دیدار کانگ کیونگ وا، همتای خود در این کشور و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی می رود.

وانگ یی آخرین بار در سال 2015 بود که به کره جنوبی سفر نموده و در آن سفر در نشستی سه جانبه که در آن ژاپن نیز شرکت داشت، حضور پیدا کرد.

یک سال بعد از آن سفر، طرح کره جنوبی برای میزبانی از سامانه دفاع موشکی آمریکایی تاد باعث تنش و جنجال در روابط پکن و سئول شد.

پکن به این مساله اعتراض کرد که این اقدام کره جنوبی باعث برهم خوردن توازن امنیتی در منطقه از جمله به سبب قابلیت نفوذ رادارهای قدرتمند این سامانه در داخل خاک چین می گردد.

با این حال آمریکا و کره جنوبی به رغم اعتراضات چین این طرح را عملی ساختند و در سال 2017 این سامانه دفاع موشکی آمریکایی در خاک کره جنوبی مستقر شد و بهانه آنها برای استقرار این سامانه نیز تهدیدات کره شمالی بود.

از زمانی که مون جائه این در سال 2017 رئیس جمهور کره جنوبی شد، کره شمالی ده ها پرتاب آزمایشی موشک داشته است که جدیدترین مورد آن چند روز پیش همزمان با تعطیلات عید شکرگذاری در آمریکا بود.

کره جنوبی، چین را در احیاء مذاکرات به بن بست رسیده خلع سلاح هسته ای کره شمالی محوری می داند.

دستور کار سفر وانگ یی به سئول شامل بحث بر سر برنامه برگزاری نشستی سه جانبه با حضور ژاپن در اواخر ماه دسامبر در چین است. همچنین به گزارش خبرگزاری یونهاپ، این دستور کار شامل بحث بر سر سفر احتمالی شی جینپینگ رئیس جمهور چین به کره جنوبی و موضوع مذاکرات به بن بست خورده خلع سلاح هسته ای کره هم هست.

ماه اکتبر گذشته آمریکا و کره شمالی کوشش کردند طی یک نشست در سطح کاری بین مقامهای دو کشور در شهر استکهلم سوئد، این مذاکرات را از بن بست خارج سازند اما کوشش آنها ناموفق بود.

رهبر کره شمالی تا سرانجام امسال به آمریکا مهلت داده تا در رویکردش در قبال این مذاکرات تجدید نظر کند اما مقامهای آمریکایی این ضرب الاجل کره شمالی را کم اهمیت و مصنوعی دانسته اند.

کره جنوبی همچنین به دنبال برقراری خط تلفنهای نظامی نظامی بیشتر با چین به منظور بهبود ارتباطات میان دو کشور است.،ایسنا

بیشتر بخوانید،زمان برای دیپلماسی ترامپ در قبال کره شمالی رو به اتمام است

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 509

به "وزیر خارجه چین پس از 4 سال راهی کره جنوبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه چین پس از 4 سال راهی کره جنوبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید