خاتمه ضرب الاجل دولت اتیوپی به نظامیان منطقه تیگرای

به گزارش مجله زیبایی زندگی، نخست وزیر اتیوپی از سرانجام ضرب الاجل سه روزه به نیروها و شبه نظامیان منطقه تیگرای برای تسلیم شدن اطلاع داد.

خاتمه ضرب الاجل دولت اتیوپی به نظامیان منطقه تیگرای

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی از انتها ضرب الاجل سه روزه به نیروها و شبه نظامیان منطقه تیگرای در شمال این کشور برای تسلیم شدن اطلاع داد.

در این راستا، کمیته دولتی شرایط فوق العاده بیان کرد، نیروهای دفاع ملی عملیات هوایی دقیقی را خارج از میکیلی، مرکز اقلیم تیگرای انجام دادند.

چهار منبع دیپلماتیک و نظامی بیان کردند، نیروی هوایی اتیوپی پایگاه هایی را در میکیلی و اطراف آن بمباران کرد. نزاع در این منطقه از حدود دو هفته پیش شروع شده است.

این منابع اشاره ای به قربانیان یا خسارت های وارده در این حمله نکردند. دولت اتیوپی گزارشی در این باره نداده است اما مقامات محلی در تیگرای و رسانه ها بیان کردند، این حمله بامداد امروز سه شنبه اتفاق افتاده است.

در درگیری های منطقه تیگرای تا به امروز صدها تن کشته و 20 هزار تن به سودان فرار نموده اند. همچنین اخباری درباره ارتکاب جنایت های وحشیانه از زمان دستور آبی احمد برای حمله هوایی و زمینی به رهبران تیگرای منتشر شده است.

این درگیری ها از چهارم نوامبر بین ارتش اتیوپی و اقلیم تیگرای و در پی بروز اختلاف نظرهایی میان دو طرف بر سر تاریخ برگزاری انتخابات سراسری شروع شد و آبی احمد، نخست وزیر این کشور جنگ علیه گروه های مسلح وابسته به این اقلیم را بیان کرد.

ساکنان تیگرای که در حکومت های پیش از دولت آبی احمد قدرت برتر بودند، می گویند، دولت آبی احمد علیه آنها سیاست سرکوبگری و تبعیض را در پیش گرفته و در لغو انتخابات سراسری مستبدانه عمل نموده است.

از ابتدای دهه 90 تا سال 2018 قوم تیگرای قدرت برتر در دولت اتیوپی بود اما با نخست وزیری آبی احمد قدرت قوم تیگرای کاهش یافت و به همین دلیل این قوم مجبور به انزوا در مناطق خود و اعلام جنگ علیه دولت مرکزی شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1362

به "خاتمه ضرب الاجل دولت اتیوپی به نظامیان منطقه تیگرای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه ضرب الاجل دولت اتیوپی به نظامیان منطقه تیگرای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید