کمبود واکسن کرونا نداریم، برای تزریق نوبت سوم شتاب کنید

به گزارش مجله زیبایی زندگی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کمبود واکسن وجود ندارد بنابراین مردم برای حفظ سلامت خود برای دریافت نوبت سوم واکسن کرونا مراجعه نمایند.

کمبود واکسن کرونا نداریم، برای تزریق نوبت سوم شتاب کنید

خبرنگاران بوشهر- دکتر حسن ملکی زاده گفت: تزریق نوبت سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از خطر مرگ ومیر و سرایت پذیری امیکرون لازم است و هیچ مسئله ای برای تهیه واکسن وجود ندارد بنابراین مردم استان برای حفظ سلامت خود و یاری به مدافعان سلامت بر اساس اولویت های معین شده، در زمان مقرر برای دریافت نوبت سوم واکسن کرونا مراجعه نمایند.

او گفت: بعلاوه افرادی که هنوز نوبت اول یا دوم واکسن را دریافت ننموده اند، برای تزریق اقدام نمایند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تا به امروز 84 درصد جمعیت استان بوشهر یک نوبت، 76.7 درصد هر دو نوبت و 24.6 درصد هر سه نوبت واکسن خود را تزریق نموده اند.

ملکی زاده می گوید: بعلاوه 84.1 درصد دانش آموزان استان یک نوبت و 70.4 درصد نیز هر دو نوبت واکسن خود را دریافت نموده اند.

او بعلاوه از آماده باش بیمارستان های دولتی، خصوصی، دانشگاهی و غیردانشگاهی این استان برای ارائه خدمات به مبتلایان کرونا در موج ششم اطلاع داد و گفت: پیش بینی می گردد شمار مبتلایان در این موج بیشتر از موج پنجم باشد. بنابراین همه مراکز درمانی استان با توجه به افزایش ناگهانی بیماران مبتلا و مراجعه نماینده باید آمادگی لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می گوید: آمار ها نشان می دهد در هفته دوم دی 80 مورد، هفته سوم 163، هفته چهارم 267 و هفته اول بهمن هزار و 86 مورد ابتلا به کرونا در این استان شناسایی شده است.

ملکی زاده گفت: با توجه به بیماری زایی و سرعت سرایت پذیری سویه امیکرون، پیش بینی می گردد در صورت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی، موارد ابتلا در استان بوشهر افزایش یابد و محتمل است که نظام بهداشت و درمان استان را با مشکل روبه رو کند.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2021

به "کمبود واکسن کرونا نداریم، برای تزریق نوبت سوم شتاب کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود واکسن کرونا نداریم، برای تزریق نوبت سوم شتاب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید