کوشکی: انتصاب نمایندگان ادوار در هیئت مدیره شرکت ها، تبعیض است

به گزارش مجله زیبایی زندگی، کارشناس مسائل سیاسی گفت: وزیر نفت، تعداد انبوهی از نمایندگان ادوار را به سمت مشاور خود منصوب کرده و این انتصابات بیانگر آن است که یک شغل بی دردسر با امکانات مناسب به این افراد واگذار شده است.

کوشکی: انتصاب نمایندگان ادوار در هیئت مدیره شرکت ها، تبعیض است

محمدصادق کوشکی فعال سیاسی در مصاحبه با خبرنگار حوزه احزاب خبرنگاران، با بیان اینکه انتصاب نمایندگان بازنشسته در دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها، خلاف قانون اساسی است، گفت: متأسفانه در طول ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی که برای دوره بعد، رأی نیاوردند یا نامزد نشده اند، سمت هایی را در وزارتخانه های خاص می گیرند.

وی ادامه داد: برخی از نمایندگان قبل از ورود به مجلس، در رزومه خود شغل دولتی نداشتند یا برای مثال در آموزش و پرورش مشغول بودند اما بعد از سرانجام حضور در مجلس، در وزارت امور خارجه، صنعت نفت یا صمت مشغول می شوند.

این فعال سیاسی شرح داد: این سؤال مطرح می شود که چه ضرورتی دارد که نمایندگان بعد از تمام دوره خود، در وزارتخانه های خاص استخدام شوند؛ این نوع از انتصابات افراد، نوعی از تبعیض است و هیچ دلیل منطقی ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه گروهی از نمایندگان اسبق مجلس در هیئت مدیره شرکت های مشخصی حضور دارند، گفت: آیا این افراد تخصص های لازم را در حوزه انتصاب مربوطه دارند یا مسئولیت نمایشی با حقوق کافی است؛ مثلاً وزیر نفت، تعداد انبوهی از نمایندگان ادوار را به سمت مشاور خود منصوب کرده و این انتصابات بیانگر آنکه یک شغل بی دردسر با امکانات مناسبی به این افراد واگذارشده است.

کوشکی افزود: ریشه این مشکل آنجا است که برخی نمایندگان به جای انجام وظیفه خود به دنبال روابط خاص هستند یا به خاطر نزدیکی های جناحی، از لطف مدیران اجرایی برخوردار می شوند و این موضوع خلاف قانون اساسی است.

وی ادامه داد: باید نظاره گر آن باشیم که آیا مجلس یازدهم، سازوکاری علمی برای جلوگیری از این انتصابات خاص در نظر می گیرد و به این تخلفات آشکار سرانجام می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1091

به "کوشکی: انتصاب نمایندگان ادوار در هیئت مدیره شرکت ها، تبعیض است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشکی: انتصاب نمایندگان ادوار در هیئت مدیره شرکت ها، تبعیض است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید