گفت وگوی تلفنی کالین و مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره تحولات منطقه و آمریکا

به گزارش مجله زیبایی زندگی، مسائل مربوط به لیبی، تحولات در سوریه، فرایند مقابله با شیوع کرونا، مقابله با تروریسم و آخرین شرایط اعتراضات در آمریکا از محورهای گفت وگوی تلفنی کالین و اوبراین بوده است.

گفت وگوی تلفنی کالین و مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره تحولات منطقه و آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با روبرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید به صورت تلفنی گفت وگو کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی دفتر سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، مسائل مربوط به لیبی، تحولات در سوریه، فرایند مقابله با شیوع کرونا، مقابله با تروریسم و آخرین شرایط اعتراضات در آمریکا از محورهای این گفت وگوی تلفنی بوده است.

تاکید بر دنبال کردن راه حل سیاسی تحت رهبری سازمان ملل و فرایند برلین که بر آتش بس و لزوم توقف حملات غیر قانونی خلیفه حفتر تاکید داشته، فراهم کردن شرایط برای راه حل سیاسی در سوریه و تدوین قانون اساسی و نیز تداوم شرایط آتش بس در ادلب مورد مذاکره تلفنی کالین و اوبراین قرار گرفت.

درباره انتقال تجربیات طرفین در مقابله با کرونا نیز توافقاتی انجام گرفت.

کشته شدن یک سیاه پوست در آمریکا به دست پلیس این کشور نیز از دیگر موضوعاتی بود که سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره آن به گفت وگو پرداخت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1081

به "گفت وگوی تلفنی کالین و مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره تحولات منطقه و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی کالین و مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره تحولات منطقه و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید