یک فرمانده گردان و 150 نیروی یمنی وابسته به امارات به دولت صنعا پیوستند

به گزارش مجله زیبایی زندگی، جمعی از نیروهای یمنی تحت حمایت امارات (که زیر نظر طارق صالح، پسر علی عبدالله صالح فعالیت می نمایند) در ساحل غربی یمن جدایی خود را از این نیروها و پیوستن به ارتش یمن در صنعا با تمامی تجهیزات نظامی شان اعلام کردند.

یک فرمانده گردان و 150 نیروی یمنی وابسته به امارات به دولت صنعا پیوستند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، یحیی عریک، فرمانده گردان لشکر ششم نیروهای طارق صالح، پسر علی عبدالله صالح که در ساحل غربی یمن تحت حمایت امارات فعالیت دارند همراه با 150 سرباز از این نیروها جدا شده و با تمام تجهیزات نظامی خود به نیروهای دولت صنعا، حامی جنبش انصارالله پیوستند.

فرماندهان دولت صنعا نیز امروز میزبان این فرمانده یمنی و نیروهایش بودند.

عریک نیز در مراسم استقبال ضمن تشکر از فرماندهان منطقه پنج نظامی برای سهولت بخشیدن به بازگشتش، از سایر فریب خوردگان خواست از حکم عفو عمومی جهت بازگشت به صفوف کشور استفاده نمایند.

این فرمانده سابق نیروهای طارق صالح در ادامه فاش کرد، جبهه های ساحل غربی شاهد درگیری های روزانه ای میان این مزدوران بودند تا جایی که شدت درگیری ها به بمباران متقابل و در بعضی موارد ورود جنگنده ها رسید و خسارات بزرگی را به دارایی ها و مهمات آنها وارد کرد.

ریاض بلذی، مسؤول بازگشتگان به منطقه پنج نظامی وابسته به دولت صنعا با اشاره به اینکه تعداد نیروهای صفوف مهاجمان و مزدوران بازگشته به آغوش صنعا به 176 تن افزایش یافته، گفت: این فرصت هنوز برای کسانی که تمایل به بازگشت به صفوف کشور را دارند، وجود دارد.

بلذی در ادامه این بازگشت را گامی سالم و کامل برای اصلاح راستا است، از تمامی فریب خوردگان خواست از این فرصت استفاده نمایند به ویژه که همکاران و فرماندهان نظامی شان بدون هیچ مانع و یا نگرانی به کشور و نزد خانواده هایشان بازگشته اند.

این مسؤول یمنی ماه گذشته میلادی فاش نموده بود، از دسامبر 2017 میلادی 12 هزار تن از نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و ائتلاف عربستانی از این نیروها جدا شده و به صفوف نیروهای دولت صنعا ملحق شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1500

به "یک فرمانده گردان و 150 نیروی یمنی وابسته به امارات به دولت صنعا پیوستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک فرمانده گردان و 150 نیروی یمنی وابسته به امارات به دولت صنعا پیوستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید