48 ساعت قبل از تزریق واکسن کرونا، مسکن مصرف نکنید

به گزارش مجله زیبایی زندگی، ایرنا/دکترای ویروس شناسی پزشکی با تاکید بر عدم مصرف دارو قبل از تزریق واکسن کرونا به هموطنان توصیه کرد: 48 ساعت قبل از تزریق این واکسن مسکن مصرف نکنند.

48 ساعت قبل از تزریق واکسن کرونا، مسکن مصرف نکنید

مهرداد روانشاد اضافه نمود: بعضی بیماران زمینه ای همانند بیماران هموفیلی (خون تراوی)، کبدی، کلیوی، دیابت (کنترل نشده)، تیروئید، دارای ضعف سیستم ایمنی بدن و سابقه سکته مغزی و قلبی باید با رعایت موازین احتیاطی و زیر نظر پزشک متخصص از واکسن کرونا استفاده نمایند.

وی افزود: بعضی اشخاص از داروهای رقیق نماینده خون استفاده می نمایند، این بیماران هم باید با مشورت متخصصان علوم پزشکی از واکسن کرونا استفاده نمایند. بعلاوه بیماران مبتلا به صرع و بیماری های بدخیمی نظیر سرطان به منظور تزریق واکسن باید تحت نظارت پزشکان باشند.

بهبودیافتگان کرونا حداقل 4 ماه تزریق واکسن را به تعویق بیاندازند

روانشاد گفت: بهبودیافتگان کرونا هم به علت وجود آنتی بادی در بدن چهار ماه پس از بهبود می توانند تزریق واکسن کووید19 را به تعویق اندازند، اما در صورت تمایل به تزریق واکسن مطابق با برنامه ریزی باید دوره قرنطینه 10 تا 14 روزه را گذرانده و علائم بالینی بیماری کاملا برطرف شده باشد.

این استاد علوم پزشکی ادامه داد: در صورت ابتلا به بعضی بیماری های تب دار از جمله آنفلوآنزا هم باید تزریق واکسن را به تعویق انداخته و پس از دستیابی به سلامت کامل، حداقل یک هفته صبر نموده و سپس تزریق واکسن انجام گردد.

وی تاکید نمود: در صورت داشتن حساسیت هم استفاده از واکسن کووید19 باید با رعایت موازین احتیاطی انجام گردد. بعلاوه با بروز عوارض شدید، پس از تزریق دوز اول واکسن کرونا، نباید برای دوز دوم از نوع واکسن پیشین با همان برند، استفاده گردد؛ زیرا تزریق دوز دوم می تواند عوارضی شدیدتر و گاه خطرناک به همراه داشته باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1750

به "48 ساعت قبل از تزریق واکسن کرونا، مسکن مصرف نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "48 ساعت قبل از تزریق واکسن کرونا، مسکن مصرف نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید