50 پروژه در 36 روستای قم به بهره برداری می رسد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگاران، محسن بهشتی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری که در آستانه هفته دولت در استانداری قم برگزار گردید، گفت: با وجود محدودیت منابع مالی اعتبارات خوبی برای پروژه های عمرانی استان قم جذب شد و سال جاری نیز مانند سال گذشته همزمان با هفته دولت پروژه های قابل توجهی را افتتاح خواهیم کرد.

50 پروژه در 36 روستای قم به بهره برداری می رسد

وی ادامه داد: در طول سال نیز پروژه های بسیاری افتتاح می گردد و افتتاح ها تنها به هفته دولت محدود نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم بیان داشت: از مجموع 181 پروژه با 471 میلیارد تومان، میزان اعتبارات دولتی 111 میلیارد تومان بوده و همچنین از بخش های خصوصی و نهادها به میزان 360 میلیارد تومان اعتبار داشته اند.

وی با اشاره به تعداد پروژه های هر نهاد و ارگان، گفت: اداره کل نوسازی مدارس پنج پروژه، آب و فاضلاب روستایی چهار پروژه، راه و شهرسازی 6 پروژه، شهرداری سلفچگان سه پروژه، ثبت احوال یک پروژه، اداره برق چهار پروژه، میراث فرهنگی 9 پروژه، صنعت سه پروژه، دانشگاه قم 5 پروژه، شهرداری 46 پروژه، مخابرات چهار پروژه و جهاد کشاورزی 61 پروژه می باشد که بسیاری از این پروژه ها در محوریت اشتغال و خلق ثروت هستند یا زیرساخت اشتغال را فراهم می نماید.

توجه به ارتقای کیفیت زندگی مردم

بهشتی هدف از اجرای این پروژه های عمرانی را ارتقای کیفیت زندگی مردم عنوان نمود و گفت: اداره کل نوسازی مدارس همزمان با هفته دولت یک سالن ورزشی، یک مدرسه استثنایی، کارگاهی در هنرستان شهید چمران و دو زمین چمن در مدارس استان به بهره برداری می رساند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم اضافه نمود: شرکت آب و فاضلاب روستایی، پروژه توزیع آب روستای حصارشنه را در دست دارد که چند دهه خالی از سکنه بود با فعالیت هایی که جهاد کشاورزی انجام داد مهاجرت معکوس دارد. روستایی که اشتغال زایی صفر داشت الآن ساکنین آن برمی گردند.

وی با اشاره به آبرسانی به روستای ابرجس که از طرح انتقال آب از سرشاخه های دز انجام گرفته است، گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان، اتصال راه های دهستان قمرود به راه های اصلی را در دست دارد.

بهشتی اضافه نمود: کار بسیار خوبی که اداره کل راه و شهرسازی استان قم در یک سال گذشته انجام داده باز آفرینی در بافت های شهری است که با برگزاری منظم جلسات ستاد باز آفرینی ما در بحث بافت تاریخی در کف سازی، جداره سازی و ارتقای کیفیت شهرداری و راه و شهرسازی کارهای خوبی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه احداث پیاده راه ارم یکی از پروژه های خوبی بود که در قم انجام گردیده است، گفت: ساماندهی کوچه آسید حسن و بیت النور رضایت مندی مردم را در این مناطق بسیار بالا برده و موجب ماندگاری بومی ها در بافت خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم اظهار کرد: شهرداری جعفریه دو پروژه، شهرداری سلفچگان و کهک هر کدام سه پروژه همزمان با هفته دولت برای افتتاح دارند.

بهره برداری از اولین پکیج تصفیه فاضلاب در پردیسان

وی با بیان اینکه اولین پکیج تصفیه فاضلاب در منطقه پردیسان به بهره برداری می رسد، گفت: سیستم تصفیه خانه جامع پر هزینه و طولانی مدت است. در مناطقی که معضل حاد بود پیکج ها اجرا می گردد. اولین پکیج با یک میلیارد و نیم احداث گردیده که از پساب آن در همان محله برای توسعه فضای سبز استفاده می گردد.

وی ابراز داشت: شرکت برق خروجی پست 63 کیلو ولت شهید همتی و سه نیروگاه خورشیدی را برای افتتاح در دست دارد. دانشگاه قم استخر سرپوشیده، تجهیز دانشکده فنی دختران، پنج پروژه نهال کاری منابع طبیعی و احداث بندهای آبخیزداری را برای بهره برداری آماده نموده است و در سال های اخیر سیلاب هایی که پردیسان را اذیت می کرد را دیگر شاهد نخواهیم بود و این آب موجب تغذیه سفره های زیرزمینی خواهد شد.

بهشتی گفت: بنیاد مسکن 6 طرح برای افتتاح دارد که طرح های هادی برخی از روستاها تکمیل و به بهره برداری رسیده است. شهرداری احداث بوستان، جدول گذاری احداث شبکه معابر و آسفالت و... را دارد و مخابرات چهار پروژه از جمله اجرای فیبر نوری، نصب و راه اندازی سایت های پورت ثابت و دیتا برای پوشش بهتر در سطح استان را آماده افتتاح دارد.

وی اضافه نمود: 50 پروژه در 36 روستا اجرا گردیده که در این باره تا کنون 5 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری ها تخصیص داده گردیده و پیش بینی می کنیم تا انتها سال 30 میلیارد تومان گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 17

به "50 پروژه در 36 روستای قم به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 پروژه در 36 روستای قم به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید