6 میلیون و 400 هزار دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، تهران (پانا) - رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت تا این لحظه بیش از 6 میلیون و 400 هزار دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

6 میلیون و 400 هزار دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور روز دوشنبه در تبریز بیان کرد: نزدیک به 2 میلیون نفر هر دو مرحله واکسن را انجام داده اند و به اصطلاح فول واکسینه شده اند و بقیه هم فقط دوز اول را دریافت نموده اند.

وی ادامه داد: افرادی که واکسن دریافت نموده اند شامل سالمندان بالای 70 سال و کادر درمان هستند و در روزهای آینده هم افراد بالای 65 سال و در صورت تامین واکسن افراد بالای 60 سال واکسینه می شوند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: در گام های بعدی افراد دارای بیماری زمینه ای بالای 18 سال و در گام های بعدی هم مشاغل مختلف شامل معلمان و اصحاب رسانه و خبرنگاران سلامت واکسینه می شوند.

جهانپور گفت: در پاییز فاز چهارم واکسیناسیون شروع می گردد و بقیه افراد زیر 60 سالی که واکسن دریافت نکردند واکسینه می شوند.

وی اضافه نمود: در روزهای اخیر 2 واکسن فراوری داخل و یک واکسن فراوری مشترک مجوز فراوری و مصرف عمومی دریافت کردند که به تدریج ظرفیت فراوری آن ها افزایش می یابد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اضافه نمود: چند واکسن داخلی هم در جهت کارآزمایی بالینی هستند که بعد از موفقیت در کار آزمایی و دریافت مجوز به فراوری انبوه خواهند رسید.

وی به همراه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به تبریز سفر نموده است.

امروز 51 طرح دانشگاه علوم پزشکی تبریز در 17 شهرستان آذربایجان شرقی با هزینه کرد 700 میلیارد تومانی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تبریز در آیینی به وسیله ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1763

به "6 میلیون و 400 هزار دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 میلیون و 400 هزار دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید