به دست آوردن پول مهم ترین هدف آموزش عالی انگلیس

به گزارش مجله زیبایی زندگی، نتایج یک آنالیز نشان داده است، آموزش عالی انگلیس تنها به مسائل اقتصادی توجه می نماید و دانشجویان در سیستم آموزشی این کشور جایگاهی ندارند.

به دست آوردن پول مهم ترین هدف آموزش عالی انگلیس

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از بی بی سی، نتایج یک گزارش حاکی از آن است که آموزش عالی انگلیس تنها به مسائل اقتصادی توجه می نماید و دانشجویان در سیستم آموزشی این کشور جایگاهی ندارند.

دانشجویان سیاه پوست و سفیدپوست که از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار نیستند، با وجود استعدادهای فراوان به دلیل شرایط اقتصادی امکان تحصیل در آموزش عالی را از دست می دهند.

آمار و ارقام منتشر شده حاکی از آن است که نیمی از دانشگاه های انگلیس، کمتر از 5 درصد دانشجوی سفیدپوست فقیر دارند.

این گزارش از شبکه ملی آموزش فرصت های شغلی (نئون) نشان می دهد، شمار کم دانشجویان سفیدپوست و سیاه پوست بی بضاعت در دانشگاه های برتر به منزله از دست دادن فرصت های شغلی مناسب برای آنها است.

این مطالعه تأکید می نماید، دانشگاه های برتر هیچ برنامه و هدفی برای جذب دانشجویان فقیر که از استعداد خوبی برخوردار هستند، ندارند و توجه به بعد اقتصادی موضوعی است که در طول زمان به دانش و اقتصاد کشور ضربه می زند.

وزیر آموزش عالی انگلیس می گوید: بهبود امور اقتصادی دانشجویان باید در دستور کار قرار گیرد تا هیچ دانش آموز و دانشجویی جز دغدغه تحصیل نگرانی دیگری نداشته باشد.

علاوه بر این، سر و سامان دادن به شرایط اقتصادی دانشجویان فرصت های استخدامی خوبی را برای آنها به همراه دارد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 148

به "به دست آوردن پول مهم ترین هدف آموزش عالی انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به دست آوردن پول مهم ترین هدف آموزش عالی انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید