خرید و فروش اموال مسروقه در مناطقی از اردبیل، بالارفتن آمار سرقت خودرو

به گزارش مجله زیبایی زندگی، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: شهرداری در تازه میدان و دروازه مشگین اردبیل باید جلوی خرید و فروش اموال مسروقه را گرفته و اجازه این کار را به افراد سودجو ندهد.

خرید و فروش اموال مسروقه در مناطقی از اردبیل، بالارفتن آمار سرقت خودرو

به گزارش خبرنگاران، یوسف خدادادی در جلسه مقابله با خرید و فروش اموال مسروقه در دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: سرقت از مسایل مهمی است که آثار روحی و روانی، اجتماعی و امنیتی در جامعه دارد و به نوعی آرامش، آسایش و امنیت مردم را به هم می ریزد.

وی اظهار داشت: باید با راهکارهای مناسب در پیشگیری و کاهش سرقت کوششی جدی انجام داد و در کنار آن با افرادی که اقدام به خرید و فروش اموال مسروقه می نمایند به جد برخورد کرد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان نمود: شهرداری باید ظرف سه ماه مکان مناسب برای دستفروشان در نظر بگیرد تا با شناسایی افراد فعال در این زمینه اجازه ندهد تا عده ای سودجو و دزد زمینه پهن کردن بساط فروش اموال مسروقه را به نوعی فراهم نمایند.

خدادادی اضافه نمود: اماکن با همکاری نیروی انتظامی و اصناف باید سمساری ها و فروشندگان وسایل اسقاطی را به تجهیزات نظارتی به ویژه دوربین های هوشمند مجهز نمایند تا امکان سودجوئی برخی ها از محل سرقت اموال و کالاها در بازار فروش به وجود نیاید.

وی در ادامه ضرورت نصب ردیاب را در خودروها برای کاهش سرقت در این حوزه یادآور شد و بیان نمود: با توجه به اینکه آمار سرقت خودرو به ویژه سرقت تجهیزات خودرو بالا رفته انتظار داریم تا صاحبان خودروها نسبت به نصب دستگاه های جدید ردیاب در خودروهای خود اقدام نموده و تا حدود زیادی سرقت های خودرو کاهش یافته و متخلفان در این زمینه به کیفر اعمال برسند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل همچنین به سرقت سیم برق در برخی از مناطق روستایی و دورافتاده مرزی اشاره و توضیح داد: شرکت توزیع برق استان در کنار تبدیل سیم های کابلی به مسی و آلومینیومی کوشش نموده و در کنار آن گشت های تلفیقی مشترکی بین شرکت توزیع برق با نیروی انتظامی و مرزبانی شکل گیرد تا سرقت سیم برق به حداقل برسد.

خدادادی اهمیت موضوع اطلاع رسانی را در کنار آگاهسازی مردم در جلوگیری از سهل انگاری های روزمره در توقف خودروها و بی احتیاطی در این زمینه یادآور شد و بیان نمود: همشهریان با تهیه حفاظ برای پنجره ها و درب منازل سعی نمایند تا از نگهداری اشیای گرانقیمت در منزل خودداری نمایند.

وی ادامه داد: در کنار این اقدامات پیشگیرانه باید خرید و فروش کالا در فضای مجازی رصد شده و در اعطای مرخصی و یا آزادی دزدان دقت گردد تا اطلاعات آنها در کنار ارائه به پلیس آگاهی در اختیار مرزبانی نیز قرار گیرد.

در این جلسه نمایندگی نصب دستگاه های ردیاب در خودروها برای جلوگیری از سرقت، گزارش خود را از استقبال مردم برای خرید این دستگاه ها ارائه کرد که این دستگاه قادر است خودروهای سرقت شده را توسط صاحب خودرو به مدت 6 تا 12 ساعت بدون قطع سیستم خودرو ردیابی نموده و اطلاعات را در اختیار پلیس قرار دهد که نصب این سیستم ردیاب در همه خودروهای سنگین به ویژه اتوبوس ها و تانکرهای سوخت به انجام رسیده است.

در این جلسه همچنین نیروی انتظامی به 191 مورد سرقت خودرو و کشف 90 درصدی این خودروهای مسروقه اشاره نمود و گفت: در مناطق مرزی نیز 61 مورد سرقت توسط مرزبانی کشف شده که عمده آنها مربوط به سرقت سیم و احشام بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 86

به "خرید و فروش اموال مسروقه در مناطقی از اردبیل، بالارفتن آمار سرقت خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید و فروش اموال مسروقه در مناطقی از اردبیل، بالارفتن آمار سرقت خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید