علی ارسلان: وقتی باختم، خیرآبادی به من دلداری داد و ایرادم را گفت، زخمی که انسان را نکُشد، قوی ترش می نماید

به گزارش مجله زیبایی زندگی، عضو تیم کشتی فرنگی امید ایران در مسابقات جهانی گفت: جمشید خیرآبادی برخلاف خیلی از مربیان که بعد از باخت اصلا به کشتی گیر نگاه هم نمی نمایند و انگار کشتی گیر بازنده دیگر غریبه است، جلو آمد و به من دلداری داد و ایرادم را گفت.

علی ارسلان: وقتی باختم، خیرآبادی به من دلداری داد و ایرادم را گفت، زخمی که انسان را نکُشد، قوی ترش می نماید

علی ارسلان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره عملکردش در رقابت های قهرمانی دنیا گفت: از لحاظ بدنی خیلی آماده بودم. نمی خواهم باختم را توجیه کنم و اول از همه قبول دارم که به اشتباه خودم باختم. با حریف گرجستانی در مسابقات باشگاهی کشتی گرفته و او را 10 بر صفر شکست داده بودم اما در این رقابت ها به او باختم و سپس در شانس مجدد هم از حریفی که قبلا شکستش داده بودم، شکست خوردم. کادر فنی و به ویژه جمشید خیرآبادی خیلی برایم زحمت کشیده بودند و واقعا دوست داشتم با کسب مدال جواب محبت شان را بدهم، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

این فرنگی کار که در آستانه مسابقات دنیای بزرگسالان از تیم ملی کنار گذاشته شد و علی گرایی با حضور در وزن سابقش جایگزین وی شد، با اشاره به اتفاقات آن روزها تاکید نمود: در همین 2 ماه اخیر دو اتفاق بسیار تلخ و عجیب در زندگی من رخ داد که هرگز فکرش را نمی کردم. من یک درصد هم فکر نمی کردم که به مسابقات دنیای بزرگسالان اعزام نشوم اما با تصمیمی که کادر فنی تیم ملی گرفت و گریبان علی گرایی را هم گرفت، او به ناچار 8 کیلوگرم وزن کم کرد و یک وزن پایین تر رفت تا همین مسئله او را هم از مدال دنیای دور کند و من را نیز از تیم اعزامی به مسابقات بوداپست دور کرد. گرایی با پنج درصد توانش هم در این دنیای کشتی نگرفت. بعد از آن اتفاق اصلا شرایط روحی خوبی نداشتم، تمریناتم بد نبود، اما آمادگی ذهنی نداشتم.

وی ادامه داد: بیشترین چیزی که باعث شد در رومانی شکست بخورم، همین عدم آمادگی ذهنی بود. تمام حریفانی که اینجا داشتم، قبلا شکست شان داده بودم. من حتی یک ثانیه هم به باختن در مسابقات دنیای امیدها فکر نمی کردم، چه برسد به اینکه بخواهم بدون مدال برگردم. کادر فنی می گفت علی ارسلان چشم بسته هم می تواند طلای دنیای را بگیرد، اما متاسفانه این اتفاق رقم نخورد و دو حادثه تلخ و غیرقابل پیش بینی در زندگی ام رقم خورد. به هر حال زندگی ادامه دارد. حتی اگر طلای امیدهای دنیا را هم می گرفتم باز زندگی از فردا به همین شکل که امروز پیش می رود، ادامه داشت. هر شکست را واقعاً می گردد به مسیری برای پیروزی تبدیل کرد، البته اگر اشکالات مان را رفع کنیم. من پرقدرت تر از همیشه به رده سنی بزرگسالان برمی گردم و همه کوششم را می کنم که خوش رنگ ترین مدال را بگیرم.

ارسلان با اشاره به نتایج تیم ملی بزرگسالان در مسابقات دنیای توضیح داد: هر چه که بود، این تیم باید نتیجه می گرفت. من هم واقعا فکر می کنم تیم ملی طلسم شده بود. بچه ها 12 ماه در اردو بودند و زیر نظر علی اشکانی کوشش می کردند. شاید یکسری ایراد وجود داشت ولی من هم دیده بودم همه بچه ها از جان مایه می گذارند و واقعاً عجیب بود که در آخر نتیجه نگرفتند. البته من در حدی نیستم که بخواهم در مورد دلیل شکست صحبت کنم، اما می دانم حق تیم ملی خیلی بیشتر از این بود.

ملی پوش کشتی فرنگی در وزن 72 کیلوگرم امیدهای دنیا با تاکید بر غیرمنصفانه بودن انتقاداتی که به کادر فنی این تیم می گردد، اعلام کرد: این چیزهایی که در مورد جمشید خیرآبادی می گویند، واقعا دور از انصاف است. او انسان بسیار شریف و مربی خوب و تحصیل نموده ای است. می گویند دو اردو هم در سنندج برگزار نموده، در حالیکه او این دو اردو را با هزینه شخصی و ارتباطات شخصی خودش آنجا برگزار کرد و البته من و بقیه نفرات اعزامی به دنیای را در این اردوها در اختیار نداشت و همه هم این را می دانند. تیمی که می خواهد به دنیای برود، نیاز به زمان دارد. آنها زحمت خود را کشیدند. بچه ها از نظر بدنی هیچ مسئله ای نداشتند، من اگر باختم صرفا به اشتباه خودم باختم و حتما با یاری مربیان اشکالاتم را رفع خواهم کرد.

ارسلان در انتها گفت: شکست بخارست قطعا یک حادثه بود و به زودی این شکست را جبران می کنم. یک عده به دروغ می گفتند ارسلان 6 دقیقه نمی تواند کشتی بگیرد. سرمربی وقت تیم ملی صراحتا به من گفت که قبولم ندارد. این ها چیزهایی بود که در اردوی بزرگسالان دیدم و شنیدم، حالا هم بهانه نمی آورم، باختم، اما جبرانش می کنم. خیرآبادی برخلاف خیلی از مربیان که بعد از باخت اصلا به کشتی گیر نگاه هم نمی نمایند و انگار کشتی گیر بازنده دیگر غریبه است، آمد و به من دلداری داد، ایرادم را گفت و تاکید نمود که به من اعتقاد دارد و می داند که به زودی مدال دنیای می گیرم. همین است که امروز می توانم با وجود شکست مصاحبه کنم و با واقعیت روبرو شوم. زخمی که انسان را نکشد، حتما قوی ترش می نماید؛ من هم قوی تر از قبل برمی گردم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 87

به "علی ارسلان: وقتی باختم، خیرآبادی به من دلداری داد و ایرادم را گفت، زخمی که انسان را نکُشد، قوی ترش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی ارسلان: وقتی باختم، خیرآبادی به من دلداری داد و ایرادم را گفت، زخمی که انسان را نکُشد، قوی ترش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید