مراقب گوش هایتان باشید

به گزارش مجله زیبایی زندگی، یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: آمار دقیقی نیست اما بسیاری از نوجوانان در معرض افت شنوایی ناشی از گوش دادن به موسیقی با صدای بلند هستند.

مراقب گوش هایتان باشید

میترا صداقتی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: بیشتر آسیب هایی که به گوش وارد می گردد قابل درمان نیست. به همین خاطر مراقبت از گوش از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی ادامه داد: حدود 1 میلیارد نوجوان و جوان در دنیا در معرض افت شنوایی ناشی از گوش دادن به موسیقی با صدای بلند هستند. این مساله در ایران نیز وجود دارد. بسیاری جوانان و نوجوانان با هندزفری یا در خودرو، موسیقی را با صدای بلند گوش می دهند.

این متخصص گوش و حلق و بینی اضافه نمود: استفاده طولانی مدت از هندزفری می تواند موجب عفونت یا بروز مشکلات قارچی در گوش بکند. به همین دلیل نباید به صورت طولانی از این وسیله استفاده گردد. بهتر از روزانه بیش از 2 ساعت از هندزفری استفاده نگردد.

صداقتی گفت: برخی بر اساس شغلی که دارند، در محیط های پر صدا فعالیت می نمایند. این افراد باید از گوش گیرهای صنعتی و استاندار استفاده نمایند.

وی ادامه داد: امروزه دیگر همه می دانند که نباید از گوش پاک کن یا دیگر اشیا برای نظافت داخل گوش استفاده نمایند. موم گوش، از ورود حشرات و رشد باکتری و قارچ ها در گوش جلوگیری می نماید و تیمز کردن بیش از حد آن نیز برای گوش ضرر خواهد داشت.

این متخصص گوش و حلق و بینی باور دارد ورزش بر روی گوش تاثیر قابل توجهی دارد. همچنین گوش به خصوص بعد از مهمانی ها یا حضور در مکان های پر صدا به سکوت احتیاج دارد تا سلامت خود را بازیابد. همچنین نباید از یاد برد که گوش نیز باید سالانه مورد معاینه قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 26

به "مراقب گوش هایتان باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقب گوش هایتان باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید