مرحله نخست نقشه راه روسیه - چین درباره کره شمالی در حال اجرایی شدن است

به گزارش مجله زیبایی زندگی، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) گفت، نخستین مرحله نقشه راه روسیه-چین درباره کره شمالی در حال اجرایی شدن است.

مرحله نخست نقشه راه روسیه - چین درباره کره شمالی در حال اجرایی شدن است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایگور مورگولوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در یک نشست خبری در چارچوب کاری نشست اقتصادی شرق گفت: این نقشه راه به چندین بخش تقسیم می گردد و نخستین مرحله آن در حال اجرایی شدن است.

وی ادامه داد: نخستین مرحله شامل کاهش فعالیت های مشترک نظامی است و دومین مرحله آن این است که طرف های این نقشه راه باید مذاکرات مستقیم را شروع نموده و ما شاهد یک تحول مثبت در این باره هستیم.

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت، مسکو امیدواری خود را درباره روند مثبت اوضاع در شبه جزیره کره اعلام نموده است که این مساله به تحقق با ثبات پروژه های سه گانه میان روسیه و دو کره منجر می گردد.

مورگولوف همچنین ادامه داد: از ژانویه امسال میلادی، ما یک دوره تحولات مثبت را شاهد بوده ایم و امیدواریم که این دوره ادامه دار باشد تا فرصت پیدا کنیم پروژه های بلندمدت اقتصادی را در شبه جزیره کره ایجاد کنیم.

وی گفت، روسیه بر این باور است همزمان با اینکه کره شمالی اقداماتی را در رابطه با خلع سلاح اتمی انجام می دهد، شورای امنیت سازمان ملل باید یکسری لغو تحریم ها را در نظر داشته باشد. این باید بخشی از روند کلی باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 7

به "مرحله نخست نقشه راه روسیه - چین درباره کره شمالی در حال اجرایی شدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرحله نخست نقشه راه روسیه - چین درباره کره شمالی در حال اجرایی شدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید