وقتی شعاع یک دایره فرضی دامن صنعت را می گیرد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که امروز دامن سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی در این استان را گرفته، بحث شعاع 120 کیلومتری شهرک صنعتی اشتهارد است.

وقتی شعاع یک دایره فرضی دامن صنعت را می گیرد

جهانگیر شاهمرادی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران به خطر ترک استان توسط برخی از واحدهای فراوریی و صنعتی اشاره نمود و اضافه نمود: یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که امروز دامن سرمایه گذاران و واحدهای فراوریی در این استان را گرفته، موضوع شعاع 120 کیلومتری شهرک صنعتی اشتهارد است.

وی اعلام کرد: این مشکل باعث شده برخی از این سرمایه گذاران فکر ترک استان به ذهن شان خطور کند که ضروری است برای اصلاح این مصوبه، اقدامات لازم انجام گردد.

شاهمرادی اضافه نمود: در شرایط امروز کشور که واحدهای صنعتی و فراوریی نیازمند حمایت هستند، ضروری است برای اصلاح این مصوبه که در نیمه راه دامن ما را گرفته اقدامی فوریتی صورت گیرد.

طبق این مصوبه، واحدهایی که خارج از محدوده شعاع 120 کیلومتری تهران قرار دارند از معافیت مالیاتی بهره مند می شدند که شهرک صنعتی اشتهارد هم مشمول این معافیت بود، اما با تصمیمات جدید و تغییراتی که در این شعاع(در نظر دریافت مسافت هوایی) ایجاد شد، شهرک صنعتی اشتهارد در این شعاع قرار گرفته است.

وی ادامه داد: آمار دقیقی از تعداد این واحدها نداریم ولی در تلاشیم با تعامل دستگاه های استان و بانک های عامل مشکل دیگر واحدهای تحت تملک شده را حل کنیم تا از این طریق علاوه بر افزایش ظرفیت فراوریی استان زمینه ایجاد اشتغال پایدار را نیز فراهم کنیم.

وی اضافه نمود: در شرایط فعلی و با توجه به نوسات اقتصادی و نا به سامانی در وضعیت معیشت مردم، حفظ اشتغال به مهمترین اولویت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تبدیل شده است.از ابتدای سال تاکنون برخی از واحدهایی صنعتی استان که تحت تملک بانک درآمده بودند به چرخه فراوری بازگشتند.

این مسئول با بیان اینکه برخی واحدهای فراوریی برای تامین منابع مالی و سرمایه در گردش خود با مشکل روبرو هستند، عنوان نمود: برای حل این مشکل به دنبال تزریق تسهیلات بانکی به واحدهای متقاضی هستیم. به این منظور از ابتدای امسال تاکنون واحدهای صنعتی- فراوریی بالغ بر 156 مورد تسهیلات به ارزش 4735 میلیارد ریال دریافت نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 110

به "وقتی شعاع یک دایره فرضی دامن صنعت را می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی شعاع یک دایره فرضی دامن صنعت را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید