برنامه ریزی برای شناسایی و رتبه بندی روستاهای هدف گردشگری

به گزارش مجله زیبایی زندگی، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، برنامه ریزی برای شناسایی و رتبه بندی روستاهای هدف گردشگری صورت می گیرد.

برنامه ریزی برای شناسایی و رتبه بندی روستاهای هدف گردشگری

زاهد شفیعی (مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری) گفت: در نشست مشترکی که بین نمایندگان معاونت گردشگری و حوزه مدیریت روستایی وزارت کشور در مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برگزار شد، چارچوب استقرار مدل شاخص های ارزیابی و جزئیات فرآیند انجام طرح شناسایی، ارزیابی و رتبه بندی روستاهای هدف گردشگری تشریح و با اجماع نظر مورد استقبال و تایید قرار گرفت.

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری اضافه کرد: در این نشست به منظور استفاده از ظرفیت همکاری مشترک و هم افزایی با دستگاه های مرتبط حوزه روستایی در موضوعات آموزش، اشتغال و کارآفرینی و پروژه های زیرساخت روستایی موضوع تشکیل شورای راهبری روستاهای هدف ذیل طرح شناسایی، ارزیابی و رتبه بندی روستاهای هدف گردشگری تبیین و مقرر شد شیوه نامه اجرایی آن با موضوع معاونت گردشگری تدوین و با همکاری وزارت کشور به مدیران استان و مقامات محلی ابلاغ شود.

او با برشمردن اثرات این طرح در روستاهای هدف گفت: ارتقای تاسیسات و خدمات گردشگری در روستاها و اصولا تعریف مقاصد روستایی و پروژه های پیشران آنها از مهمترین خروجی این رتبه بندی است.

شفیعی یادآور شد: در این نشست سامانه آموزش مجازی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور با نام اختصاری سام شهر که به همت مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور راه اندازی شده است به عنوان ظرفیتی مناسب برای آموزش و توانمندسازی دهیارها در حوزه گردشگری مورد تاکید قرار گرفت.

او با اعلام آمادگی دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری برای اجرای طرح آموزش و توانمندسازی دهیاری ها و اعضای شوراها در روستاهای هدف، گفت: قرار است در زمینه تهیه عناوین و محتوای آموزشی در قالب سرفصل های موردنیاز با مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همکاری شود.

منبع: همگردی
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2041

به "برنامه ریزی برای شناسایی و رتبه بندی روستاهای هدف گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای شناسایی و رتبه بندی روستاهای هدف گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید