توسعه نیروگاه های مولد مقیاس کوچک و استفاده از انرژی های تجدید پذیر در سیستان و بلوچستان در راستا پیشرفت

به گزارش مجله زیبایی زندگی، استفاده از انرژی های پاک با وجود پتانسیل های موجود در سیستان و بلوچستان فرصتی مناسب است تا از سرمایه های سرانجام ناپذیری همانند باد، خورشید و دریا به نحوه مناسب بهره برداری شود.

توسعه نیروگاه های مولد مقیاس کوچک و استفاده از انرژی های تجدید پذیر در سیستان و بلوچستان در راستا پیشرفت

به گزارش خبرنگاران ، از زاهدان ، شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان با توسعه نیروگاه های مولد مقیاس کوچک و استفاده از انرژی های تجدید پذیر در استان سیستان و بلوچستان گامی بلند در این عرصه برداشته تا با حمایت از بخش خصوصی موجبات تامین انرژی پاک و ایجاد فرصت های شغلی متعدد برای مردم بومی استان را فراهم نماید.

از جمله پروژه های نیروگاه های مولد مقیاس کوچک در استان که با موفقیت به بهره برداری رسیده شامل موارد زیر می باشد:

1. نیروگاه خورشیدی سماء در زاهدان

2. نیروگاه رشد آسایش آرتین در ایرانشهر

3. نیروگاه بزرگ بادی مپنا در سیستان (میل نادر)

بعلاوه در ادامه این جهت میتوان به شروع عملیات احداث نیروگاه خورشیدی تابان فراز صفه گوهرکوه خاش در آبان ماه سال جاری اشاره نمود.

8 پروژه دیگر نیز سال جاری و سال آینده در جهت احداث و شروع عملیات اجرایی قرار خواهند گرفت که نوید بخش آینده ای روشن در تامین برق پایدار و مطمئن برای مردم شریف استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1962

به "توسعه نیروگاه های مولد مقیاس کوچک و استفاده از انرژی های تجدید پذیر در سیستان و بلوچستان در راستا پیشرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه نیروگاه های مولد مقیاس کوچک و استفاده از انرژی های تجدید پذیر در سیستان و بلوچستان در راستا پیشرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید