خطراتی که لیوان های پلاستیکی برای سلامت بدن دارند

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گفته متخصصان بهداشت، عوارض شماره یک لیوان های پلاستیکی بر بدن انسان به طور خلاصه این است که می تواند انسان را به بیماری آلوده کند. این خطر به دو صورت رخ می دهد؛ راه اول ناشی از جذب مقادیر کمی پلاستیک است.

خطراتی که لیوان های پلاستیکی برای سلامت بدن دارند

ایمی نیول متخصص بیماری های زیست محیطی می گوید: مطالعه ای که اخیراً در مجله Chemosphere منتشر شد، میزان میانه پلاستیک قابل جذب به وسیله یک لیوان پلاستیکی یکبار مصرف را میزان گیری کرد و این میزان 3 میلی گرم در هر فنجان بود.

مصرف میکروپلاستیک ها بر سیستم ایمنی بدن انسان تأثیر می گذارد

نلا کارسون متخصص تغذیه می گوید: لیوان های پلاستیکی به ویژه برای زنان باردار توصیه نمی گردد. در دنیایی که دچار بیماری همه گیر شده، خوب است که همه ما از هر چیزی که می تواند به سیستم ایمنی بدن ما آسیب برساند، اجتناب کنیم.

لیزا ریچاردز متخصص تغذیه هم در خصوص دومین مسئله ای که لیوان های پلاستیکی برای سلامت ما به بار می آورد، گفت: از آنجایی که این لیوان ها معمولاً در مجالس بزرگ استفاده می شوند و معمولاً در این اماکن لیوان خود را با لیوان های دیگران اشتباه می گیرید، احتمالاً در انتها روز بدن شما میکروب هایی را دریافت نموده است.

او ادامه داد: لبه های این لیوان ها اغلب قسمت کوچکی در زیر خود دارند که میکروب و بزاق در آن جمع می گردد. اگر از این لیوان در طول روز یا چند روز بهره ببرید، این می تواند تجمع یافته و منجر به رشد باکتری ها گردد که شما را در معرض خطر قرار می دهد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1872

به "خطراتی که لیوان های پلاستیکی برای سلامت بدن دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطراتی که لیوان های پلاستیکی برای سلامت بدن دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید