دبی دنبال تبدیل شدن به برترین شهر جهان برای زندگی ، دسترسی 20 دقیقه ای به همه امکانات

به گزارش مجله زیبایی زندگی، طرح جامع شهری 2040 دبی که در سال 2021 به وسیله حاکم امارات به تصویب رسید، با هدف تبدیل دبی به برترین شهر جهان برای زندگی در حال پیاده سازی است.

دبی دنبال تبدیل شدن به برترین شهر جهان برای زندگی ، دسترسی 20 دقیقه ای به همه امکانات

به گزارش خبرنگاران، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی ، از شروع مرحله دوم توسعه بزرگ شهری اطلاع داد و مدعی شد که به زودی پروژه های خلاق بسیاری بزرگ ترین شهر امارات متحده عربی را متحول خواهد نمود.

پیاده سازی موفقیت آمیز مرحله اول طرح جامع شهری 2040 دبی مزایای مثبت بسیاری را برای ساکنان و هویتی قدرتمند را برای شهر در سراسر دنیا به ارمغان آورد. اکنون حاکم دبی از شروع اجرای مرحله تازه اطلاع داده است و ادعا نموده است که 10 نوآوری بسیار مهم طی چند پروژه شامل ارتقای مراکز شهر، استراتژی املاک و مستغلات دبی، طرح سبز سازی شهری به وسیله توسعه مزارع برای تضمین امنیت غذایی، طرح حفظ میراث فرهنگی شهر، توسعه منطقه ها 20 دقیقه ای و طرح توسعه شبکه پیاده راه ها اجرا خواهد شد. طی مرحله اول، 17 پروژه بسیار مهم در بزرگ ترین شهر امارات پیاده شد که اجرای موفقیت آمیز آن ها، مسیر را برای شروع مرحله دوم هموار کرد.

حاکم بزرگ ترین شهر امارات هدف خود از پیاده سازی طرح جامع شهری 2040 دبی را ایجاد منطقه های دوستدار محیط زیست و پیاده روی اظهار داشت و مدعی شد که استراتژی شهر برای توسعه زیرساخت ها جهت تحقق این هدف کاملاً شفاف است و پیش از اجرا قابل دسترسی خواهد بود. در این راستا، پنج مرکز اصلی دبی تحولات بسیاری را تجربه خواهد نمود که سه منطقه آن در حال حاضر وجود دارد، اما دو محله تازه نیز توسعه خواهد یافت.

همان طور که پیش از این نیز اشاره شد، مرحله تازه شامل یک استراتژی جامع برای املاک و مستغلات تا سال 2040 است که با هدف سازگارسازی زیرساخت ها و دارایی های شهری با طرح تازه و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا پیاده خواهد شد. در نتیجه این اقدام، ساکنان شهر خواهند توانست منازل مسکونی با کیفیت بالا را به ازای پرداخت مبلغی ارزان تأمین نمایند که این قابلیت به افزایش برابری میان شهروندان منجر خواهد شد.

شهر 20 دقیقه ای

در مرحله دوم طرح جامع شهری 2040 دبی، منطقه ها به گونه ای طراحی خواهد شد که دسترسی مردم به تمام امکانات عمومی و مراکز اداری، آموزشی، فرهنگی و تفریحی تنها با 20 دقیقه پیاده روی یا دوچرخه سواری ممکن می گردد. در این راستا، همه منطقه ها دبی به مراکزی شهری تبدیل خواهد شد که تمام خدمات مورد احتیاج را در بر خواهد گرفت، ضمن این که امکان دسترسی شهروندان به حدود 80 درصد از احتیاجهای روزمره و مقاصد ضروری به وسیله ایستگاه های حمل ونقل انبوه فراهم خواهد آمد. در این مرحله، فضاهای عمومی تازهی مانند میادین، کوچه ها، فضاهای زیرزمینی و پیاده راه ها به زیبایی تمام احداث خواهد شد تا قابلیت تردد راحت تر ساکنان را امکان پذیر کند.

ایجاد منطقه ها 20 دقیقه ای، توسعه حومه ها و روستاهای دبی را نیز شامل خواهد شد، به این امید که دستیابی به اهداف توسعه پایدار به وسیله حفظ طبیعت و در عین حال، تأمین احتیاجهای مردم زودتر از موعد محقق گردد. علاوه بر این، توسعه حومه ها و روستاهای شهر به جذابیت آن ها منجر خواهد شد که این امر به سهم خود بهبود گردشگری را در پی خواهد داشت و در نهایت، رونق مالی را برای بزرگ ترین شهر امارات متحده عربی به ارمغان خواهد آورد. پروژه افزایش میزان سواحل عمومی دبی نیز بخشی از توسعه منطقه ها 20 دقیقه ای به شمار می رود که از اواخر سال تازه شروع خواهد شد.

شیخ محمد ادعا نموده است که آماده سازی طرح استفاده از فضاهای مرده، تدابیر حمل ونقل، زیباسازی چشم میزانا، توسعه منطقه ها نزدیک به دریا، دو برابر کردن میزان پارک های عمومی و منطقه ها تفریحی، توسعه طرح حمل ونقل پایدار و طرح پایداری زیست محیطی در سال 2023 انجام خواهد شد.

منبع: ایمنا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2224

به "دبی دنبال تبدیل شدن به برترین شهر جهان برای زندگی ، دسترسی 20 دقیقه ای به همه امکانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبی دنبال تبدیل شدن به برترین شهر جهان برای زندگی ، دسترسی 20 دقیقه ای به همه امکانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید