قیمت خودرو های مونتاژی چه زمانی اعلام می گردد؟

به گزارش مجله زیبایی زندگی، سخنگوی شورای رقابت درمورد معین قیمت خودرو های مونتاژی توضیحاتی را ارائه کرد.

قیمت خودرو های مونتاژی چه زمانی اعلام می گردد؟

به گزارش ایسنا، اسماعیل شجاعی با اشاره به جلسه امروز (شنبه) شورای رقابت مطرح نمود: بعید است که معین تکلیف قیمت خودرو های مونتاژی در جلسه امروز معین گردد، زیرا قیمت ها باید به وسیله سازمان حمایت محاسبه و پس از آن در کارگروه خودروی شورای رقابت آنالیز گردد، اما قیمت ها هنوز از سوی سازمان حمایت اعلام نشده است. به همین علت احتمالا این موضوع در جلسه روز سه شنبه شورا آنالیز گردد.

وی درمورد اینکه قیمت خودرو های مونتاژی به وسیله وزارت صمت اعلام خواهد شد یا شورای رقابت؟ نیز گفت: اگر قیمت ها از سوی وزارت صمت اعلام نگردد شورای رقابت به خودروساز ها ابلاغ می نماید که قیمت ها را اعلام نمایند. همانطور که قیمت خودرو های داخلی به وسیله خودروساز ها اعلام شد.

سخنگوی شورای رقابت ادامه داد: به طور کلی روال کار به این صورت است که شورای رقابت قیمت ها را ابلاغ می نماید و وزارت صمت یا خودروسازان باید آن را اعلام نمایند؛ اگر اعلام ننمایند، احتمالا شورا قیمت ها را اعلام کند.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه قیمت کارخانه ای خودرو های داخلی به وسیله شورای رقابت معین تکلیف شد، این شورا در بیانیه ای گفت که قیمت خودرو های مونتاژی را هم اعلام خواهد نمود. این موضوع در جلسه سه شنبه هفته قبل شورا آنالیز نشد و به نظر می رسد در جلسه امروز شورا نیز آنالیز نگردد. در این میان درمورد اعلام قیمت نو کارخانه ای خودرو ها چالشی بین وزارت صمت و شورای رقابت پیش آمد و درحالی که وزارت صمت اعلام می کرد شورای رقابت باید قیمت های نو را اعلام کند، شورای رقابت بر این موضوع تاکید داشت که اعلام قیمت ها وظیفه این شورا نیست. در این راستا وزارت صمت هفته قبل دوباره بر این نکته تاکید نمود که قیمت نو خودرو های مونتاژی باید از سوی شورای رقابت اعلام گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 فروردین 1402 بروزرسانی: 27 فروردین 1402 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2271

به "قیمت خودرو های مونتاژی چه زمانی اعلام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت خودرو های مونتاژی چه زمانی اعلام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید