هشدار جاری شدن روان آب و برخورد صاعقه در بعضی شهرها

به گزارش مجله زیبایی زندگی، مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر فردا و روز پنج شنبه 10 تیر و روز آدینه 11 تیر در استان اردبیل و سه استان ساحلی خزر، کاهش نسبی دما بین 3 تا 7 درجه و بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

هشدار جاری شدن روان آب و برخورد صاعقه در بعضی شهرها

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرنگاران، صادق ضیائیان در گفتگویی، در تشریح آخرین شرایط جوی کشور در روز های آینده و امروز گفت: امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بعضی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان های تهران، سمنان، قزوین و البرز و همچنین جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، بعضی نقاط فارس و هرمزگان افزایش ابر، وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز و فردا در ساعات بعدازظهر در امتداد رشته کوه زاگرس رشد ابر پیش بینی می گردد که گاهی با رعد و برق همراه است.

وی گفت: از امروز تا پنج شنبه 10 تیر، بر اثر رشد ابر های همرفتی در مناطقی که ذکر شده امکان وقوع رگبارباران، رعدوبرق، وزش بادشدید موقت، گردوخاگ، تگرگ در مناطق مستعد و در بعضی نقاط اصابت صاعقه وجود دارد در این راستا احتمال جاری شدن روان آب به صورت نقطه ای و محلی، احتمال برخورد صاعقه، وزش باد شدید و رعدو برق وجود دارد که توصیه می گردد اجتناب از تردد و توقف در مسیل ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دام ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه های موقت، در دستور کار باشد.

ضیائیان اضافه نمود: روز های پنج شنبه 10 تیر تا شنبه 12 تیر رشد ابر، گاهی رعد و برق در استان های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی، دامنه های البرز شرقی، ارتفاعات مازندران و گلستان همچنین استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش بینی می گردد.

وی گفت: بعدازظهر فردا و روز پنج شنبه 10 تیر و روز آدینه 11 تیر در استان اردبیل و سه استان ساحلی خزر، کاهش نسبی دما بین 3 تا 7 درجه و بارش پراکنده پیش بینی می گردد و در این مدت دریای خزر مواج است؛ همچنین روز های چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری، شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می گردد.

ضیائیان در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری در بعدازظهر نیمه ابری گاهی با وزش باد پیش بینی می گردد؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 37 و 27 درجه خواهد بود.

وی اضافه نمود: روز آینده شهر کرد با کمینه دمای 11 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 49 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1738

به "هشدار جاری شدن روان آب و برخورد صاعقه در بعضی شهرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جاری شدن روان آب و برخورد صاعقه در بعضی شهرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید