ورود خواهران کارداشیان به دنیای ربات ها ، عکس

به گزارش مجله زیبایی زندگی، گجت نیوز نوشت: سه ربات خواهر با ظاهر واقع گرایانه، تحولی در ساخت ربات های انسان نما به وجود می آورند. این ها را می توان خواهران کارداشیان دنیای ربات ها دانست.

ورود خواهران کارداشیان به دنیای ربات ها ، عکس

به ربات های انسان نما که رفته رفته بیشتر توسعه پیدا می نمایند، به شکل های ضد و نقیضی نگاه می شود. برخی این ربات ها را چه از لحاظ ظاهری و چه از نظر پیامدهای احتمالی، ترسناک می دانند. در همان حال، عده ای دیگر شامل برخی از کارشناسان معتقدند که انسان نماها در آینده در مقیاس گسترده ای به کار ما خواهند آمد. بارزترین نمونه، کارآفرین پیشرو ایلان ماسک است که به وسیله شرکت تسلا توسعه ربات انسان نمای اپتیموس را پیش می برد؛ رباتی که شاید حتی اقتصاد را متحول کند. سه ربات خواهر یا ربات های کارداشیان حالا آمده اند تا تصور عموم را دستخوش تغییر نمایند.

ربات های کارداشیان، تحولی در ربات های انسان نما

دیوید هانسون (David Hanson)، موسس شرکت هانسون رباتیکس سه ربات خواهر با نام های سوفیا، گریس و دزدمونا را طراحی نموده است. این سه خواهر که دست کمی از سه خواهر کارداشیان ندارند، ممکن است به چهره های هوش مصنوعی در سال 2023 تبدیل شوند. بن گورتزل (Ben Goertzel)، دانشمند ارشد پیشین این شرکت مسئولیت ساخت فکر مصنوعی آن ها را بر عهده داشته است.

مسن ترین ربات بین کارداشیان های دنیای ربات ها، سوفیا است که فعال سازی آن به سال 2016 برمی شود. سوفیا اولین غیر انسان برنده نخستین عنوان نوآوری برنامه عمران ملل متحد شده و حتی شهروندی عربستان سعودی را به دست آورده است.

بن گورتزل در مصاحبه با CNN اظهار داشته است که بخش عمده هوش مصنوعی در همان پشت پرده خلاصه می شود. او می گوید هوش مصنوعی در قالب الگوریتم هایی به وجود می آید که به روش های مختلف الگوها را تشخیص می دهند یا نسبت به آن ها شناخت پیدا می نمایند. بنا به گفته او، این ربات ها با این هدف طراحی شده اند که رابطی بین دنیای هوش مصنوعی و دنیای انسان ها باشند.

گورتزل به این نکته هم اشاره می نماید که صورت یکی از راه های اصلی انسان ها جهت ابراز احساسات و عواطف خود و برقراری ارتباط با دیگران به شمار میرود. به عقیده او، یک ساخته مبتنی بر هوش مصنوعی با نگاه به چشم های انسان ها و لبخند به آن ها نوعی حس ارتباط درونی را القا می نماید. ضمن این ها، مثالی از کاربرد ربات های کارداشیان برای انسان ها را هم مطرح نموده است. به گفته او، افرادی که با زوال عقل در مراحل میانی درگیرند، بارها یک سوال را تکرار می نمایند. این موضوع می تواند هر شخصی را کلافه کند، ولی این ربات ها هیچ وقت از این بابت آزرده نمی شوند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2228

به "ورود خواهران کارداشیان به دنیای ربات ها ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود خواهران کارداشیان به دنیای ربات ها ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید