آخرین خانه شهر در کتابفروشی ها

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، بیلی لی دختری است باهوش و سرزنده که با خانواده عجیب خود در خیابان خانه ماهی زندگی می نماید. پدرش یک آفریقایی آمریکایی است که با حکاکی تنه درخت ها آنها را تبدیل به مجسمه می نماید. پدر قبل از اینکه مریض گردد، هنرمند مشهوری بود. مادر بیلی سفیدپوست است. ردای آفریقایی می دوزد و آنها را در بوتیک آفریقا می فروشد. بیلی، پدر، مادر، دو برادر و برترین دوستش یوتریس را خیلی دوست دارد. یوتریس ورزش نمی نماید. او داستان های اسرارآمیز می خواند، در خصوص آنها فکر می نماید و به دیگران می گوید که چه نمایند؛ اما بیلی دوست دارد این کار را در حرکت انجام دهد.

آخرین خانه شهر در کتابفروشی ها

خانه آنها آخرین خانه شهر است. آن قدر باتلاق و مرداب در کنارش واقع شده است که انگار آنها اصلا توی شهر زندگی نمی نمایند. البته شبیه به شهرستان هم نیست. چون می گردد از خانه آنها پل هوایی بزرگراه، برج برق، انبار قدیمی متروکه و یک کانال را دید. آنها کنار باتلاقی زیر یک بزرگراه مرتفع در نیوجرسی زندگی می نمایند.

داستان کتاب به آرامی پیش می رود تا اینکه سیلیا، عموزاده سفیدپوست بیلی وارد می گردد و همه چیز را تغییر می دهد. یک شب بیلی برای خواب به خانه مجلل سیلیا در حومه شهر می رود و دریایی از سؤال ایجاد می گردد: چطوری بیلی می تواند هم سیاه پوست و هم سفیدپوست باشد؟

چطوری می گردد یوتریس را قانع کرد که بیلی در دوستی به او خیانت ننموده است؟

وقتی این بچه ها در جشن تابستانی باربکیو در خیابان خانه ماهی شرکت می نمایند چطوری بیلی معمای رازگونه مردی به نام همسایه را حل می نماید؟

قبلاً همسایه چیز عجیب و احتمالاً خطرناکی را کنار کانال دفن نموده بود.

جواب به این سؤال ها بیلی را به چالشی می کشاند که قبلاً حتی فکرش را هم نمی توانست بکند.

برشی از متن کتاب:

وقتی با ماشین وارد خیابان خانه ماهی شدیم، یوتریس را دیدم که توی ایوان خانه شان نشسته بود. با عبور ما حتی سرش را هم از روی کتابی که می خواند، بلند نکرد. عمه بارب و سیلیا آن قدر ماندند که برای آمدن سیلیا به جشن ماهی برنامه ریزی نمایند.

مادر خیلی راضی بود که من برگشتم. چون می خواست چیزهایی را که دوخته بود به بوتیک آفریقا ببرد و پارکر خواب بود..

انتشارات کتاب های قاصدک کتاب آخرین خانه شهر نوشته مریدیت سو ویلیس با ترجمه مرحوم سید حبیب الله لزگی را با شمارگان 500 نسخه و در 157 صفحه و به بهای 75 هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 شهریور 1402 بروزرسانی: 2 شهریور 1402 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2324

به "آخرین خانه شهر در کتابفروشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خانه شهر در کتابفروشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید