آشنایی با انواع شانه های موزر

به گزارش مجله زیبایی زندگی، موزر وسیله ای بسیار کاربردی برای کوتاهی موی سر و اصلاح صورت و بدن است. مدل های مختلفی از دستگاه موزر در دسترس است که افراد می توانند با توجه به احتیاج خود از آن ها استفاده نمایند. موزرها معمولا چندین شانه با شماره های مختلف دارند که هر کدام مقدار مشخصی از مو را کوتاه می نماید و کاربردهای مختلفی دارد.

آشنایی با انواع شانه های موزر
شانه های موزر

موزر وسیله ای بسیار کاربردی برای کوتاهی موی سر و اصلاح صورت و بدن است. مدل های مختلفی از دستگاه موزر در دسترس است که افراد می توانند با توجه به احتیاج خود از آن ها استفاده نمایند. موزرها معمولا چندین شانه با شماره های مختلف دارند که هر کدام مقدار معینی از مو را کوتاه می نماید و کاربردهای مختلفی دارد. در ادامه به آنالیز انواع شانه های موزر و نکات مهم کوتاهی مو با موزر یا قیچی می پردازیم.

شانه مورز قسمتی بسیار مهم است که روی تیغه اصلی ماشین قرار می گیرد و با ایجاد فاصله میان تیغه اصلی، مقدار کوتاهی و برش مو را معین می نماید. به این صورت می توانید مقدار ارتفاع را مطابق با احتیاج خود تغییر داده و میزان کوتاهی دلخواهی داشته باشید.

انواع شانه های موزر

شانه های موزر انواع مختلفی دارند و بر اساس میزان های متفاوتی فراوری می شوند. هر کدام از آن ها می توانند طول برش را تا میزان های مختلفی مشخص نمایند. معمولا بیشتر شانه های فراوری شده در ست 8 عددی هستند که از یک تا 8 شماره گذاری شده اند.

شانه های 3، 6، 9، 12، 30 و 40 میلیمتری از انواع شانه های فراوری شده برای موزر هستند که جنس مواد این شانه ها در کیفیت آن ها تأثیرگذار هستند. از شانه های سه، شش و نه میلیمتری موزر می توان برای اصلاح صورت نیز استفاده کرد.

در شماره های پایین تر مقدار کوتاهی مو بیشتر است. به همین علت معمولا آرایشگران با توجه به میزان موها و مقداری که فرد قصد کوتاهی دارد، شانه مناسب را انتخاب می نمایند. بهتر است ابتدا از شانه های با شماره بالاتر استفاده گردد تا موها مرتب و یکدست شوند. پس از آن با استفاده از شماره های پایین تر به صورت تدریجی موها کوتاه شوند. کوتاهی یکباره تمام موهای سر ظاهر نامناسبی را ایجاد می نماید.

  • شانه های شماره 3 یا 4 معمولا برای کوتاهی کلاسیک یا کوتاه کردن معمولا موها استفاده می گردد.
  • شماره های یک و دو برای کوتاهی بیشتر استفاده می شوند که معمولا برای سفید کردن اطراف گوش و کناره ها کاربرد دارند.
  • شانه شماره یک بیشترین مقدار سفیدی را ایجاد می نماید.

کوتاهی مو با شانه های مختلف موزر

نوع کوتاهی مو در انتخاب شانه موزر تأثیر زیادی دارد. علاوه بر آن کوتاهی موی آقایان و خانم ها نیز با شانه های متفاوت انجام می گردد. به عنوان مثال برای کوتاه کردن و یکدست شدن موی بلند خانم ها از موزر استفاده می گردد. در این شرایط لازم نیست از شانه موزر استفاده گردد و در صورت لزوم از پایین ترین شماره بهره ببرید.

برای کوتاهی موی آقایان اگر قصد دارید تنها بخش هایی از میان کل موها را کوتاه کنید و به طور کامل از ته بزنید، باید از پایین ترین شماره بهره ببرید تا بیشترین مقدار کوتاهی انجام گردد. اگر تنها قصد دارید موها را مرتب نموده و قصد کوتاهی آن ها ندارید از شانه های با شماره بالاتر بهره ببرید.

شانه های مختلف موزر

نحوه کوتاهی مو با موزر

حال که با موزر و شانه های آن آشنا شدید، قصد داریم روش استفاده از آن را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم تا به راحتی و در منزل موهای خود را اطرافیان را کوتاه کنید.

  • ابتدا موهایتان را به طور کامل تمیز و خشک کنید. هرچه موها خشک تر باشد، کوتاهی مرتب تری انجام می گردد.
  • از یک طرف موها آغاز به کوتاهی کنید. دسته ای عمودی از آن ها را انتخاب و میزان کوتاهی را با انگشت جدا کنید. از شانه نیز می توانید استفاده نموده تا میزان ها دقیقا یکسان باشند.
  • حال دسته های دیگر را نیز به همین صورت جدا و کوتاه کنید. موها به صورت دسته دسته کوتاه شده تا به خوبی ترکیب شوند.
  • حال همین مراحل را برای سمت دیگر انجام دهید. پس از آن نتیجه را آنالیز و قسمت هایی که احساس می کنید هنوز بلند و نامرتب هستند را کوتاه کنید.
  • معمولا قسمت های پشت گردن و اطراف گوش ها مقدار کوتاهی بیشتری خواهد داشت. برای این قسمت ها نیز می توانید از پایین به بالا تقسیم بندی نموده و با شانه های مختلف کوتاه کنید. برای این کار از پایین ترین قسمت با کمترین شماره اصلاح نموده تا به بالاترین قسمت با شماره بالاتر برسید. برای محو کردن خطوط میان آن ها نیز از شماره های وسط بهره ببرید.

در کنار موزر می توانید بعضی از بخش ها را نیز با قیچی کوتاه کنید تا نتیجه نهایی مرتب تر و زیباتر باشد. شما با تمرین و تکرار می توانید برای کوتاهی با موزر اقدام کنید، اما نکته مهم این است که بسیاری از مدل ها به سادگی انجام نشده و باید حتما به وسیله آرایشگر باتجربه و کاربلد انجام شوند. به همین علت اگر تجربه کافی ندارید، خودتان برای کوتاهی موها اقدام نکنید.

کوتاهی مو با موزر

موزر وسیله ای بسیار کاربردی برای کوتاهی مو است. دستگاه موزر به تنهایی می تواند برای کوتاه کردن موها استفاده گردد. اما در کنار آن شانه های مختلفی نیز ارائه شده تا کار کوتاهی را راحت تر نموده و امکان کوتاه کردن موها با میزان های متفاوت فراهم گردد. شانه های ابزارهایی هستند که روی تیغه اصلی سوار شده و با توجه به شماره آن ها، مو را در میزان های مختلف کوتاه می نمایند. موزر به همراه شانه هایی با شماره های مختلف می تواند ابزاری کامل برای کوتاهی مو در مدل های مختلف باشد.

می توانید تجربه یا پیشنهاد خودتان را برای استفاده بهتر از شانه های موزر به وسیله کامنت با ما اشتراک بگذارید.

منبع: هفت گنج
انتشار: 13 آذر 1401 بروزرسانی: 13 آذر 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2211

به "آشنایی با انواع شانه های موزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با انواع شانه های موزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید