آیا باید M2 خریداری کنید یا منتظر M3 باشید؟

به گزارش مجله زیبایی زندگی، بیش از یک سال از معرفی M2 می گذرد و این تراشه برای اولین بار در مک بوک پرو 13 اینچی و مک بوک ایر 13 اینچی ظاهر شد. با وجود تراشه M3، ممکن است از خود بپرسید که آیا بهتر است منتظر بمانید یا فقط یکی از مک بوک پروهای فعلی را خریداری کنید؟

آیا باید M2 خریداری کنید یا منتظر M3 باشید؟

به گزارش خبرآنلاین، M2 MacBook Pro در حال حاضر در سه میزان 13 اینچی، 14 اینچی و 16 اینچی موجود است. البته، اگر فکر کنید تفاوت بین اینها فقط میزان صفحه نمایش است، اشتباه می کنید. به ویژه مک بوک پرو 13 اینچی، گزینه های مشابه لپ تاپ های بزرگتر را برای M2 Pro و M2 Max ندارد. بعلاوه از طراحی قدیمی استفاده می نماید، صفحه نمایش مینی ال ای دی ندارد، وب کم با وضوح پایین تری دارد و پورت های بسیار کمتری دارد، درواقع این یک لپ تاپ است که امکانات آنچنانی ندارد.

با این حال گفته می گردد مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی کنونی، فوق العاده هستند. عملکرد آنها عالی است، به خصوص با توجه به اینکه عمر باتری آن ها طولانی است. آنها از بعضی از برترین نمایشگرهای موجود در بازار نیز استفاده می نمایند.

مک بوک پروهای M2 تقریباً مشابه مدل های M1 هستند. تفاوت عملکرد بین M1 و M2 آنقدرها هم که فکر می کنید قابل توجه نیست.

اگر به بالاترین عملکرد مطلق احتیاج نباشد، توصیه شده از M1 MacBook Pro استفاده گردد. با این حال، اگر امیدوار به جهش قابل توجهی در عملکرد باشیم، M3 ممکن است ارزش صبر کردن را داشته باشد.

چرا M3 می تواند یک برد بزرگ باشد

M2 آنطور که انتظار می رود، نسبت به M1 جهش بزرگی نداشت. علت آن این است که بر روی همان گره TSMC 5 نانومتری M1 ساخته شده است.

در خصوص M3 به نظر می رسد که گام بعدی واقعی برای اپل خواهد بود. گزارش شده است که به سمت فرآیند 3 نانومتری TSMC حرکت می نماید و بعلاوه به عنوان N3E شناخته می گردد، که به معنای یک ضربه واقعی در تعداد و کارایی ترانزیستور است، اطلاعات بیشتری در دسترس نیست اما پیش بینی می گردد که می توان انتظار عملکرد بهتری را داشت.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا اپل ترفندهای بیشتری برای این مک بوک های پرو دارد یا خیر. اگرچه M3 MacBook Pro در ابعاد 14و16 اینچی احتمالا حداقل تا بهار 2024 عرضه نخواهد شد و حتی ممکن است دیرتر از آن نیز عرضه گردد.

منبع: DIGITALTRENDS

منبع: فرارو
انتشار: 5 مرداد 1402 بروزرسانی: 5 مرداد 1402 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2314

به "آیا باید M2 خریداری کنید یا منتظر M3 باشید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا باید M2 خریداری کنید یا منتظر M3 باشید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید