چرا شیائومی دست از سر سری ردمی نوت 11 برنمی دارد؟

به گزارش مجله زیبایی زندگی، آیا می دانستید ردمی نوت 11 و ردمی نوت 11 در حقیقا یک گوشی یکسان نیستند؟ یکی از آن ها از نمایشگر 6.43 اینچی AMOLED بهره می برد و دیگری مجهز به نمایشگر 6.6 اینچی LCD است. یکی مبتنی بر اسنپدراگون 680 است ولی دیگری با چیپست 5G دایمنسیتی 810 به دست کاربران رسیده. حتی طراحی این دو هم فرق دارد.

چرا شیائومی دست از سر سری ردمی نوت 11 برنمی دارد؟

مدل دوم فقط در چین به فروش می رسد ولی مدل اولی در بازار کشورهای مختلف قابل خریدن است. بنابراین بین این دو مدل هیچ همپوشانی جغرافیای وجود ندارد اما اینترنت به این شکل کار نمی نماید. به همین دلیل اگر یک خریدار در پی خواندن مقالات نقد و آنالیز ردمی نوت 11 باشد، ممکن است با مقالات مربوط به مدل اشتباهی روبرو گردد.

با وجود اینکه مدل جهانی ردمی نوت 11 یک گوشی 4G است، ولی شیائومی گوشی ردمی نوت 11 4G را هم راهی بازار نموده است. ضمناً باید به گوشی های نوت 11E، نوت 11S و نوت 11T 5G هم اشاره کنیم. با وجود اینکه در نام 11E اثری از پسوند 5G نیست، اما این یک گوشی 5G محسوب می گردد. بعلاوه 11S هم از اینترنت 5G پشتیبانی نمی نماید ولی ظاهرا شیائومی می خواهد به زودی مدل 5G این گوشی را عرضه کند.

از سوی دیگر نباید ردمی نوت 11 پرو و ردمی نوت 11 پرو را از قلم بیندازیم که اگرچه از نظر نام کاملا مشابه یکدیگر هستند، اما از ویژگی های متفاوتی بهره می برند. روی هم رفته شیائومی تا حالا از 13 مدل گوشی ردمی نوت 11 رونمایی نموده است. اولین مدل این سری نوامبر سال گذشته عرضه شد و تازهترین مدل هم چند هفته پیش از راه رسید. به نظر می رسد ماه آینده هم یک مدل تازه از این خانواده معرفی می گردد.

اگرچه ردمی نوت 11 گیج نماینده ترین خانواده بین گوشی های شیائومی است، اما در این زمینه شیائومی ید طولایی دارد. به عنوان مثال می توانیم به گوشی های شیائومی می 11، 11i، 11X و سری 11T اشاره کنیم که بسیاری از کاربران را گیج می نمایند.

اولین مشکل بزرگ این است که شیائومی گاهی اوقات دو گوشی متفاوت را با نام کاملا یکسانی معرفی می نماید. به همین دلیل بعضی کاربران هنگام پیدا کردن اطلاعات مربوط به یک گوشی به خصوص، با اطلاعات ضد و نقیضی روبرو می شوند. به عنوان مثال اگر یک کاربر می خواهد بداند که مدل اروپایی ردمی نوت 11 چه زمانی اندروید 12 را دریافت می نماید، ممکن است با اطلاعات مربوط به مدل چینی روبرو گردد که بدون شک زودتر از مدل اروپایی از اندروید تازه بهره مند می گردد.

البته اینکه شیائومی بعضی گوشی ها را با نام متفاوتی راهی بازارهای جهانی می نماید اصلا ایده بدی نیست. به عنوان مثال ردمی K40 فقط راهی بازار چین شد ولی همین گوشی تحت عنوان پوکو F3 به دست کاربران سایر کشورها رسید. شیائومی از چندین برند مختلف برای گوشی های خود استفاده می نماید و به همین دلیل بدون شک می تواند به جای استفاده از نام های تکراری، از همین برندها بهره ببرد.

دومین دردسر بزرگ این رویکرد مربوط به شمار زیاد مدل ها است. اینکه کاربران حق انتخاب زیادی داشته باشند، در کل نکته مثبتی محسوب می گردد. اما وقتی این تنوع از یک حدی عبور می نماید، کاربران زیادی سردرگم خواهند شد. فرض کنید که یکی از کاربران به دوستش می گوید گوشی های سری ردمی نوت 11 کیفیت بالایی دارند. حالا او باید بین ردمی نوت 11، 11 4G، نوت 11S، نوت 11E و مدل های پرو و پرو پلاس این خانواده مدل موردنظر خود را انتخاب کند که هرکدام از ویژگی های متفاوتی بهره می برند.

البته ما از شیائومی انتظار ارائه یک شجره نامه کاملا ساختاریافته را نداریم. حتی اپل هم که تعداد محدودی از محصولات را راهی بازار می نماید، در زمینه دستگاه هایی مانند مک بوک و آیپد بعضی کاربران را گیج می نماید. اما از طرف دیگر شیائومی به غیر از گوشی های پرچم دار اصلی خود که قبلا از برند می بهره می بردند، از نام های ردمی، ردمی نوت، ردمی K، میکس، تعداد زیادی زیرمجموعه پوکو، بلک شارک و سیوی استفاده می نماید. بنابراین به راحتی می تواند برای تمام گوشی های خود از نام های متفاوتی استفاده کند.

در هر صورت امیدواریم شیائومی در ادامه برای گوشی های خود از نام های بهتری استفاده کند تا دیگر مانند گذشته شاهد استفاده از نام های تکراری و گیج نماینده نباشیم.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2115

به "چرا شیائومی دست از سر سری ردمی نوت 11 برنمی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا شیائومی دست از سر سری ردمی نوت 11 برنمی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید