افزایش قیمت مرغ به بالاتر از نرخ مصوب ، جدیدترین قیمت مرغ

به گزارش مجله زیبایی زندگی، چند روزی می گردد که قیمت مرغ افزایش یافته و به بالاتر از نرخ مصوب رسیده است، افزایش قیمتی که مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی دلیل آن را تعادل میان عرضه و تقاضا مطرح نمود.

افزایش قیمت مرغ به بالاتر از نرخ مصوب ، جدیدترین قیمت مرغ

به گزارش خبرنگاران، حبیب اسدالله نژاد در پاسخ به چرایی افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر گفت: در یک ماه و نیم گذشته به علت بالا بودن فراوری، تعادل میان عرضه و تقاضا بهم خورده بود و مرغداران به شدت در زیان بودند؛ به طوری که مرغداران به علت افزایش فراوری و نبود بازار کافی برای مصرف مرغ های زنده فراوریی 20 تا 15 هزارتومان زیر قیمت یعنی کیلویی 27 تا 30 هزارتومان می فروختند.

وی ادامه داد: در حال حاضر میان عرضه و تقاضا تعادل نسبی ایجاد شده و قیمت مرغ افزایش یافته است. اگرچه هنوز به قیمت واقعی فراوری نرسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی افزود: قیمت مصوب مرغ گرم از ماه های قبل 59 هزارو800 تومان مشخص شده که بایستی این عدد تغییر نمایند. در غیر این صورت مرغداران متحمل خسارت خواهند شد؛ وعده ای نیز در این خصوص برای اصلاح قیمت از اول مهرماه به مرغداران داده شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت مرغ منجر به کاهش مصرف و در نهایت زیان فراورینمایندگان نخواهد شد، گفت: طبیعتا هرچه مصرف کمتر گردد فراوری نیز متناسب با آن کاهش می یابد و نباید شرایط به گونه ای پیش برود که فراورینماینده با قیمت بالا محصولی را فراوری کند و با قیمت پایین بفروشد و زیان کند. در حقیقت هم باید به فراورینماینده توجه گردد و هم مصرف نماینده.

اسدالله نژاد بعلاوه به مقدار جوجه ریزی ماه قبل اشاره نمود و گفت: جوجه ریزی در مرداد ماه، 94 میلیون قطعه بوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2169

به "افزایش قیمت مرغ به بالاتر از نرخ مصوب ، جدیدترین قیمت مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت مرغ به بالاتر از نرخ مصوب ، جدیدترین قیمت مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید