امارات از سوختگیری نیروگاه اتمی خود اطلاع داد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، سازمان انرژی اتمی امارات متحده عربی روز سه شنبه از تکمیل سوختگیری نیروگاه اتمی براکه این کشور و آمادگی برای آزمایش نیروگاه برای شروع به کار نهایی آن اطلاع داد.

امارات از سوختگیری نیروگاه اتمی خود اطلاع داد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش ایرنا، این سازمان در صفحه توییتر خود بیان کرد که بارگیری سوخت هسته ای را در راکتور نیروگاه براکه با اهداف صلح آمیز به سرانجام رسانده است و مرحله آزمایشی بهره برداری از این نیروگاه را شروع می نماید.

سازمان آب و انرژی هسته ای کره جنوبی تفاهم نامه ای را در زمینه تحقیق و توسعه با سازمان انرژی هسته ای امارات امضا نموده بود.

این تفاهم نامه به منظور توسعه و تبادل فن آوری هسته ای میان کره و امارات صورت گرفت. طبق این توافق نامه دو طرف طی سه سال آینده در زمینه تحقیق و توسعه تجهیزات نیروگاه هسته ای، مواد شیمیایی و سایر موارد همکاری خواهند کرد.

راکتور براکه یکی از چهار رآکتور هسته ای امارات است و با بهره برداری از آن، نام این کشور به عنوان نخستین کشور عربی دارای انرژی هسته ای ثبت شد.

چهار راکتور هسته ای امارات در مجموع پنج هزار و 600 مگاوات برق فراوری خواهند کرد.

رآکتور براکه در نزدیکی ابوظبی قرار گرفته است و ظرفیت فراوری یکهزار و 400 مگاوات برق را داراست.

عملیات ساخت نیروگاه هسته ای براکه از سال 2012 در کنسرسیومی به مدیریت شرکت کپکو کره جنوبی شروع شده بود. امارات برای ساخت این چهار رآکتور هسته ای و خدمات پس از راه اندازی آن ها مجموعا 40 میلیارد دلار هزینه خواهد نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1582

به "امارات از سوختگیری نیروگاه اتمی خود اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات از سوختگیری نیروگاه اتمی خود اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید