انواع درب ضد سرقت و آشنایی با ویژگی های آن

به گزارش مجله زیبایی زندگی، درب ضد سرقت در مدل ها و جنس های گوناگونی فراوری می گردد و هرکدام ویژگی های خاص خود را دارد. در این نوشته شما را با انواع درب ضد سرقت آشنا می کنیم.

انواع درب ضد سرقت و آشنایی با ویژگی های آن

جهت دریافت خدمات خرید درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

درب ضد سرقت در خانه ها و دفاتر کار، بخش مهمی از وسایل تامین نماینده امنیت آنها هستند. این درب ها در مقایسه با درب های معمولی از استحکام، استقامت و نفوذناپذیری بیشتری برخوردار هستند.

همین ویژگی ها نیز باعث می گردد که درب ضد سرقت در مقابل سارقان مطمئن تر باشد. این محصول دارای انواع گوناگون با ویژگی های مختلفی است.

ممکن است برخی ویژگی ها که برای شما حیاتی است؛ برای دیگران غیرضروری باشد بنابراین بسیار مهم است که پیش از انتخاب این محصول، بتوانید با انواع درب ضد سرقت و ویژگی های آن آشنا شوید.

جنس رویه درب ضد سرقت

داشتن یک درب ضد سرقت تمام چوبی، برای شما گران تمام می گردد. از سویی تمام چوبی بودن یک درب ضد سرقت، از میزان استحکام و امنیت آن می کاهد. بنابراین آن را جز در شرایط خاص توصیه نمی کنیم. جنس درب ضد سرقت معین نماینده ویژگی های مختلف آن است.

اما بیشترین درب های موجود در بازار، درب های فلزی و یا درب های فلزی با رویه چوبی هستند. با کمی گشت و گذار در بازار متوجه می شوید که معمولا درب های تمام فلزی، محصول کشور چین هستند. رنگ قهوه ای و ظاهر طرح چوب این نوع درب ضد سرقت، باعث شده است تا شکل ظاهری آن تا حدود زیادی دلنشین گردد. هرچند به اندازه درب های چوبی، که اغلب برای درب اتاقی مورد استفاده قرار می گیرد، دارای ظاهر جذاب و دلنشین نیستند.

درب های دیگر موجود در بازار نیز معمولا دارای لایه ای چوبی در رویه خود هستند و بخش داخلی به طور کامل از فلز ساخته شده است. این درب ها محبوب ترین درب های بازار هستند. چراکه در عین حفظ زیبایی ظاهر، به دلیل کاربرد فلز در بدنه اصلی، از قابلیت اطمینان و استحکام بیشتری برخوردارند.

در زمینه درب های رویه چوبی به این موضوع دقت کنید که جنس رویه آنها لزوما از چوب نیست و ممکن است از فرآورده های آن مثل لمینت استفاده شده باشد. هرچند در نمونه های چوبی استفاده از چوب گردو و راش، بیش از سایر موارد کاربرد دارد.

چند نکته مهم برای خرید درب ضد سرقت

اگر قصد خرید درب ضد سرقت دارید و هنوز نمی دانید کدام جنس و برند را انتخاب کنید؛ پیشنهاد می کنیم نکات زیر را مرور کنید.

  1. درب های تمام فلزی در برابر رطوبت و خوردکی ممکن است آسیب پذیرتر باشند و رنگ آنها زودتر تغییر کند.
  2. درب های فلزی این امکان را می دهند تا از قفل های متعدد و متنوعی بهره ببرید. این در حالی است که در درب های چوبی معمولا چنین امکانی کمتر است.
  3. درب های چوبی در برابر صدا و حرارت عایق بهتری هستند. در حالی که درب های فلزی در مقابل آتش سوزی و تغییرات طولانی مدت مقاوم تر هستند، که در بیش تر مواقع از این نوع درب ها بدلیل مقاومت آنها برای درب لابی استفاده می نمایند.
  4. کشورهای گوناگونی اقدام به فراوری انواع درب ضد سرقت می نمایند. اولین کشور فراورینماینده این درب ها ترکیه بود. به همین دلیل نیز اولین نمونه های درب ضد سرقت وارد شده به ایران ترک بودند. همین باعث شده است که در بازار به این درب ها اطمینان بیشتری وجود داشته باشد. البته این درب ها از کیفیت بالایی برخودار هستند؛ اما این به معنای بی کیفیت بودن درب های ایرانی و چینی نیست. درب های ایرانی در بسیاری موارد کیفیتی مشابه با درب های ترک داشته و در عین حال از قیمت پایین تری برخودار هستند. همچنین درب های فلزی چینی نیز که گاها به عنوان محصولی با کیفیت پایین و قیمت مناسب شناخته می گردد؛ دارای رده بندی های گوناگونی است؛ و نمونه هایی با کیفیت بالا نیز در آنها یافت می گردد.
  5. نوع قفل نکته دیگری است که هنگام خرید درب ضد سرقت باید به آن توجه کنید. تعداد قفل ها، میزان امنیت آنها، الکتریکی یا معمولی بودن آنها و در نهایت قابلیت اتصال به سیستم خانه هوشمند برای کنترل از راه دور، مواردی است که ممکن است در انتخاب شما موثر باشد.
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1015

به "انواع درب ضد سرقت و آشنایی با ویژگی های آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع درب ضد سرقت و آشنایی با ویژگی های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید