اپل قوی ترین کامپیوتر دسکتاپ جهان را با وای فای 6 و پورت شبکه 10 گیگابیت معرفی کرد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، اپل دیشب در مراسم Peek Performance از چندین محصول تازه رونمایی کرد. آیفون SE 3، آیپد ایر 2022، پردازنده تازه M1 Ultra، مانیتور 27 اینچی استودیو دیسپلی ولی تقریبا همه نگاه ها به کامپیوتر دسکتاپ هیولای Mac Studio جلب شد.

اپل قوی ترین کامپیوتر دسکتاپ جهان را با وای فای 6 و پورت شبکه 10 گیگابیت معرفی کرد

مک استودیو آن قدر قوی است و از نظر کارایی و مشخصات در یک شرایط باورنکردنی و عجیب و غریب قرار گرفته است که نمی توان درباره اش صحبت نکرد و البته به همان مقدار هم دور از دسترس برای خرید است؛ به ویژه برای ما ایرانی ها!

قیمت پایین ترین پیکربندی کامپیوتر Mac Studio از 2 هزار دلار آغاز می گردد و با پردازنده M1 Ultra به 4 هزار دلار می رسد و اگر بخواهید با مانیتور Studio Display و پایه و برترین پیکربندی خریداری کنید؛ باید 8 هزار دلار بپردازید.

چیزی که برای من در این کامپیوتر دسکتاپ غول جالب تر شد؛ پشتیبانی از وای فای 6 و یک درگاه شبکه اترنت 10 گیگابیتی بود. یعنی اپل دقیقا درک درستی داشته که این دسکتاپ را دارد برای چه کاربرانی طراحی می نماید و آن ها به اینترنت با چه سرعتی احتیاج دارند. اگر اپل یک درگاه 1 گیگابیت روی این کامپیوتر قرار می داد؛ شاید می توانستیم بگوییم که همه چیز بر باد رفته بود و برای طراحان حرفه ای، تدوین گرهای فیلم های هالیوودی و تولیدنمایندگان محتوا مناسب نیست.

اگرچه باز وای فای 6 آخرین نسل استاندارد وای فای نیست و ما پس از آن WiFi 6E را داریم و وای فای 7 نیز دارد از راه می رسد؛ ولی باز کامپیوتر مک استودیو چیزی از دست نمی دهد و سرعت وای فای برای کاربران تضمین شده است.

ظاهر طراحی مک استودیو مشابه با مک مینی است اما از نظر سخت افزاری اصلا قابل مقایسه با یکدیگر نیستند. دسکتاپ Mac Studio با دو پردازنده M1 Max اپل که پیش تر معرفی شده بود و روی مک بوک پروها و مک های قدرتمند این شرکت نسسته است و پردازنده نو و وحشتناک M1 Ultra عرضه می گردد.

خود پردازنده M1 Max یکی از قوی ترین پردازنده های دسکتاپ در جهان است؛ حالا تصور کنید پردازنده نو M1 Ultra از دو پردازنده M1 Max تشکیل شده است و پهنای باند حافظه 8 ترابایت در ثانیه دارد و از 128 گیگابایت رم یکپارچه پشتیبانی می نماید. پردازنده M1 Ultra دارای 20 هسته پردازشی CPU و 64 هسته پردازشی GPU و 32 پردازنده Neural Engine برای پردازش های هوش مصنوعی است.

روی مک استودیو 4 درگاه تاندربولت 4، دو درگاه USB-A، یک درگاه HDMI و جک هدفون در بخش پشتی دارید. یک درگاه شبکه اترنت 10 گیگابیت نیز در همین قسمت دیده می گردد.

شاید برایتان سوال گردد که چگونه می توان از یک درگاه شبکه 10 گیگابیت استفاده کرد؟ امروزه، مودم ها و روترهای پرچم دار بازار دارای درگاه شبکه 10 گیگابیت هستند. ضمن اینکه دستگاه های ذخیره سازی شبکه NAS رده بالا نیز از درگاه شبکه 10 گیگابیت پشتیبانی می نمایند و شما می توانید به سادگی یک NAS یا روتر را با کابل شبکه به مک استودیو وصل کنید. البته، اپل می گوید این درگاه شبکه از سرعت ها و استانداردهای 1 گیگابیت، 2.5 گیگابیت و 5 گیگابیت نیز پشتیبانی می نماید و این طور نیست که فقط باید یک کابل شبکه 10 گیگابیت را به آن وصل کنید.

اگر نخواهید به وسیله درگاه شبکه و کابل شبکه این کامپیوتر دسکتاپ هیولا را به اینترنت وصل کنید؛ می توانید به وسیله وای فای 6 روی این دستگاه به اینترنت وصل شوید. اپل درباره سرعت وای فای 6 مک استودیو صحبت نکرده است ولی مطمئنا سرعتی بالای چند گیگابیت را به طور اسمی پشتیبانی می نماید. ضمن اینکه در اینجا هم این کارت شبکه با وای فای نسل های پیشین از جمله 802.11ac و 802.11n سازگاری دارد.

در بخش جلویی مک استودیو نیز 2 درگاه USB-C و یک اسلات کارت حافظه SD دیده می گردد. به گفته اپل، 4 مانیتور Pro Display XDRs یا 4K را می توانید به این دسکتاپ وصل کنید.

فکر می کنم همه ما دوست داشته باشیم چنین کامپیوتری روی میزکارمان باشد ولی خوب بحث قیمت را نمی توان اصلا نادیده گرفت!

منبع: شبکه چی
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2108

به "اپل قوی ترین کامپیوتر دسکتاپ جهان را با وای فای 6 و پورت شبکه 10 گیگابیت معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل قوی ترین کامپیوتر دسکتاپ جهان را با وای فای 6 و پورت شبکه 10 گیگابیت معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید