اپل در سال 2024 از چه محصولاتی رونمایی می نماید؟

به گزارش مجله زیبایی زندگی، اپل اوایل 2024 از هدست ویژن پرو رونمایی می نماید که بعد از اپل واچ، اولین محصول مهم کاملا تازه این شرکت محسوب می گردد. بر اساس گزارش های منتشر شده، این شرکت میخواهد در سال 2024 از چندین محصول مجذوب کننده رونمایی کند که در این مطلب به تمام محصولات مورد انتظار از شرکت اپل می پردازیم.

اپل در سال 2024 از چه محصولاتی رونمایی می نماید؟

اپل ویژن پرو

اپل در ژوئن 2023 در جریان رویداد WWDC، از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو رونمایی کرد و بالاخره قرار است اوایل 2024 به دست کاربران برسد. بر اساس شایعات مطرح شده، ظاهرا حدود یک ماه دیگر فروش این هدست رسما شروع خواهد شد. در ابتدا، این هدست فقط در آمریکا به فروش می رسد و گفته می گردد حتی اگر آنلاین خریداری گردد، خریدار موردنظر باید این هدست را در یکی از فروشگاه های اپل تحویل بگیرد؛ این تصمیم برای ارائه هد بند بهتر و بهره گیری از لنز مناسب برای افرادی است که از عینک طبی استفاده می نمایند.

اپل برای مجذوب کننده تر کردن بدنه این هدست، از آلومینیوم و شیشه در بدنه استفاده نموده و با وجود اینکه بعضی تسترها گفته اند وزن آن کمی زیاد است، اما ممکن است اپل یک بند جداگانه هم برای آن در نظر بگیرد تا فشار وارد شده به سر و گردن را کاهش دهد. برای این هدست از دو نمایشگر میکرو OLED با رزولوشن 4K استفاده شده است که کیفیت فوق العاده ای دارند.

این شرکت تصمیم دارد فقط حدود 400 هزار عدد از این گجت را فراوری کند که با توجه به قیمت 3500 دلاری آن، طبیعتا کاربران زیادی به سمت آن نمی روند. با وجود اینکه بیشتر کاربران توان خرید چنین گجتی را ندارند، اما در هر صورت یک محصول هیجان انگیز و نوآورانه است که طی سال های آینده مجذوب کننده تر هم می گردد و قیمت آن کاهش پیدا می نماید.

آیپد پرو با نمایشگر OLED

اپل در سال 2023 از هیچ مدل آیپد نوی رونمایی نکرد اما به نظر می رسد در سال 2024 با چندین آیپد نو روبرو خواهیم شد. به طور معین باید بگوییم که مدل های نو آیپد پرو قرار است به نمایشگر OLED مجهز شوند و این یعنی از نظر کیفیت، مانند نمایشگر آیفون ها می توانند مجذوب کنندهیت زیادی ارائه نمایند.

اپل تا حالا برای تبلت های خود از نمایشگرهای OLED استفاده ننموده و برای یادآوری باید بگوییم که این فناوری به نمایشگر اجازه می دهد مشکی عمیق تر، رنگ های زنده تر، کنتراست بیشتر و مصرف انرژی کمتر را ارائه کند. نمایشگرهای OLED معمولا ضخامت کمتری دارند و در نتیجه ممکن است ضخامت مدل های نو آیپد پرو کمتر از نسل های قبلی باشد. طبق گزارش های منتشر شده، این دو تبلت از نمایشگرهای 11.1 و 13 اینچی بهره می برند که نسبت به نمایشگرهای 11 و 12.9 اینچی نسل قبلی به طور ناچیزی بزرگ تر هستند. البته ممکن است این افزایش مقدار به لطف کاهش ضخامت حاشیه های نمایشگر عملی شده باشد و در نتیجه ابعاد کلی بدنه تبلت ثابت بماند.

از دیگر ویژگی های فاش شده، باید به بهره گیری از چیپست M3 اشاره کنیم که در مک بوک پرو و آی مک نو استفاده شده است. این چیپست از نظر پردازنده 21 درصد سریع تر از نسل قبلی است و پردازنده گرافیکی آن 15 درصد سریع تر شده. از دیگر شایعات می توانیم به احتمال عرضه با حداکثر حافظه 4 ترابایتی، پشتیبانی از مگ سیف و قیمت بالاتر به علت استفاده از نمایشگر OLED اشاره کنیم.

دو مدل نو آیپد ایر

اپل در سال 2024 تصمیم دارد دو مدل آیپد ایر به دست کاربران برساند تا حق انتخاب بیشتری برای آیپدها داشته باشند. این دو مدل قرار است در دو مقدار 10.9 و 12.9 اینچی معرفی شوند که این یعنی تقریبا هم مقدار مدل های آیپد پرو خواهند بود. البته طبیعتا این تبلت ها از نمایشگر OLED، رفرش ریت بالا و دیگر ویژگی های مختص آیپدهای پرچم دار بهره نمی برند اما از سوی دیگر قیمت پایین تر نسبت به مدل های پرو خواهند داشت.

با توجه به اینکه اپل در سال 2021 برای آیپد ایر از طراحی نوی استفاده کرد، بنابراین برای مدل های 2024 نباید انتظار تغییر زیادی از نظر طراحی داشته باشیم.

iOS 18

این یک محصول سخت افزاری نیست اما در هر صورت اهمیت زیادی دارد. ظاهرا iOS 18 یکی از مجذوب کننده ترین آپدیت ها در سال های اخیر خواهد بود زیرا اپل می خواهد قابلیت های هوش مصنوعی متنوعی را برای آن ارائه کند. بنابراین اپ های مختلف در این سیستم عامل ممکن است به لطف هوش مصنوعی، امکانات قابل توجهی را دریافت نمایند.

انتظار می رود دستیار صوتی سیری بتواند از قدرت مدل های زبانی هوش مصنوعی یا همان LLM بهره مند گردد که برای یادآوری باید بگوییم chatGPT هم مبتنی بر یک مدل زبانی پیشرفته است. بنابراین اگر سیری چنین قابلیتی دریافت کند، امکانات آن چندین برابر می گردد و کاربران برای کارهای بسیار بیشتری می توانند از آن استفاده نمایند. ضمناً اپل میخواهد بالاخره از استاندارد RCS برای پیامک ها پشتیبانی کند که البته جریان حباب های سبز و آبی همچنان پابرجا خواهند ماند.

در کنار این سیستم عامل، طبیعتا سایر سیستم عامل های اپل هم معرفی خواهند شد ولی در خصوص آن ها هنوز اطلاعات چندانی فاش نشده است.

اپل تی وی

اپل روی مدل نو دستگاه اپل تی وی کار می نماید که قرار است در سال 2024 از راه برسد. با قاطعیت زیادی نمی توانیم در خصوص ویژگی های این دستگاه صحبت کنیم ولی گفته می گردد از چیپست A16 بهره می برد و از وای فای 6E یا وای فای 7 پشتیبانی خواهد نمود.

آیفون 16

مدل های استاندارد آیفون 16 از نظر ظاهری مشابه نسل قبلی خود خواهند بود ولی باید انتظار بهبودهای محسوسی را داشته باشیم. به عنوان مثال، می توانیم به قرارگیری عمودی دوربین های اصلی اشاره کنیم تا امکان ضبط ویدیو های مناسب برای هدست ویژن پرو مهیا گردد و دیگر خبری از دوربین های مورب نخواهد بود.

در حال حاضر، فقط مدل های پرو آیفون 15 می توانند چنین ویدیو هایی را برای ویژن پرو ضبط نمایند ولی سال آینده اوضاع عوض می گردد. از دیگر تغییرات، باید به بهره گیری مدل های استاندارد آیفون 16 از دکمه کپچر اشاره کنیم تا کاربران خیلی سریع قادر به فیلمبرداری باشند. این دکمه زیر دکمه پاور تعبیه خواهد شد. ظاهرا دکمه موردنظر از نوع لمسی است و با لمس کردن، بازخورد لرزشی ارائه می دهد.

در کنار اضافه شدن دکمه کپچر، دکمه اکشن هم به مدل های استاندارد راه پیدا می نماید که در حال حاضر فقط مدل های پرو دارای این دکمه هستند. با وجود اینکه برای سری آیفون 15 دو چیپست متفاوت استفاده شده، ولی ممکن است برای سری آیفون 16 بار دیگر تمام مدل ها از چیپست یکسانی استفاده نمایند.

آیفون 16 پرو

اپل در سال 2024 برای آیفون 16 پرو از نمایشگر 6.3 اینچی استفاده خواهد نمود که بزرگ تر از نمایشگر 6.1 اینچی فعلی است و مدل پرو مکس به جای نمایشگر 6.7 اینچی با نمایشگر 6.9 اینچی راهی بازار خواهد شد. در کنار استفاده از چیپست A18 پرو، باید به احتمال بهره گیری از دوربین اولترا واید 48 مگاپکیسلی اشاره کنیم. این دوربین می تواند عملکرد بهتری در محیط های کم نور ارائه کند. بعلاوه دوربین پریسکوپی که فقط در آیفون 15 پرو مکس استفاده شده، به آیفون 16 پرو هم راه پیدا می نماید.

اپل واچ X

به مناسبت 10 ساله شدن اپل واچ، این شرکت می خواهد یک مدل ویژه از ساعت هوشمند خود را به دست کاربران برساند که ظاهرا اپل واچ 10 یا اپل واچ X نام دارد. در کنار بهره گیری از طراحی نو، باید انتظار استفاده از قابلیت های نو مربوط به سلامتی را هم داشته باشیم. این مدل باریک تر خواهد بود و برای بند ها از مکانیسم متفاوتی استفاده می نماید.

بنابراین در صورت استفاده از مکانیسم متفاوت برای بندها، بندهای فعلی با این ساعت سازگار نخواهند بود. اپل مدت هاست تغییری در قابلیت های سلامتی ساعت خود ایجاد ننموده ولی شاید برای این مدل با قابلیت های بیشتری روبرو شویم.

ایرپاد 4

بالاخره بعد از مدت ها انتظار، اپل در سال 2024 از ایرپاد 4 رونمایی خواهد نمود که در کمال تعجب دو مدل از این هدفون با دو قیمت متفاوت راهی بازار می گردد. مدل گران تر دارای سیستم حذف نویز خواهد بود ولی مدل مقرون به صرفه تر از چنین معینه ای بهره نمی برد. از نظر طراحی هم گفته می گردد شکل ظاهری آن چیزی میان ایرپاد 3 و ایرپاد پرو خواهد بود. البته معین نیست آیا این مدل با سری سیلیکونی عرضه می گردد یا نه. کیس آن هم از قابلیت Find My بهره مند می گردد و مجهز به پورت USB-C خواهد بود. اگر هم چشم انتظار مدل نو ایرپاد پرو هستید باید بگوییم که در سال 2024 قرار نیست نسخه نو این هدفون رونمایی گردد.

ایرپاد مکس با پورت USB-C

اپل بعد از معرفی ایرپاد مکس، دیگر توجهی به آن نشان داده ولی گفته می گردد در سال 2024 این هدفون گران قیمت پورت USB-C را دریافت می نماید و با رنگ های نوی راهی بازار خواهد شد. اما به غیر از این موارد، هیچ چیزی دیگری تغییر نمی نماید.

آیپد مینی 7

در این سال با مدل نو آیپد مینی هم روبرو خواهیم شد اما قرار نیست با طراحی نوی روبرو گردد. ولی به احتمال زیاد با چیپست A16 به دست کاربران می رسد. در این میان نباید استفاده از دوربین های بهتر در پنل پشتی و جلویی را از قلم بیندازیم. ممکن است اپل برای این آیپد رنگ های نوی را هم در نظر گرفته باشد.

مدل نو آیپد پایین رده

در کنار آیپد مینی نو، احتمالا با نسخه نو آیپد پایین رده هم روبرو می شویم. اپل معمولا نسخه نو مدل آیپد را هر ساله عرضه می نماید که البته در سال 2023 این اتفاق رخ نداد. در خصوص طراحی که نباید انتظار تغییری داشته باشیم ولی قرار است با چیپست A16 به دست کاربران برسد.

مک مینی

مک مینی در ژانویه 2023 چیپست M2 را دریافت کرد. بنابراین نسخه 2024 این کامپیوتر با چیپست های M3 و M3 پرو راهی بازار خواهد شد.

لوازم جانبی

مجیک کیبورد

در کنار آیپدهای نو، ظاهرا این شرکت از نسل نو مجیک کیبورد هم رونمایی می نماید. این مدل دارای فریم محکم تری خواهد بود و بنابراین بهتر حس استفاده از کیبورد مک بوک ها را شبیه سازی می نماید. ضمناً باید به بهره گیری از ترک پد بزرگ تر هم اشاره کنیم که مجذوب کنندهیت آن را چند برابر خواهد نمود.

اپل پنسل 3

بعد از چند سال انتظار، به نظر می رسد بالاخره با قلم اپل پنسل 3 روبرو می شویم. دقیقا معین نیست این قلم با چه تغییراتی روبرو شده ولی باید ببینیم مدیران اپل چه ایده هایی را برای این محصول عملی خواهند کرد.

دیگر احتمالات

  • مک بوک پرو: مک بوک پرو در سال 2023 چیپست های سری M3 را دریافت کرد و با وجود اینکه اپل هر سال از نسل نو مک بوک های پرو رونمایی می نماید، ولی هنوز گزارش موثقی در خصوص معرفی نسل نو این لپ تاپ ها در سال 2024 منتشر نشده است.
  • مک استودیو: در سال 2023، مدل نو مک استودیو با تراشه های M2 مکس و M2 اولترا از راه رسید و بنابراین در سال 2024 هم می توانیم چشم انتظار معرفی مدل نو آن باشیم. لازم به ذکر است اپل هنوز از چیپست M3 اولترا رونمایی ننموده.
  • مک پرو: این کامپیوتر هم در سال 2023 به چیپست M2 اولترا مجهز شد و بنابراین ممکن است در سال 2024 به روز رسانی گردد.
  • مانیتور نو: گزارش های زیادی در خصوص توسعه مانیتور نو اپل منتشر شده ولی هنوز معین نیست که آیا در سال 2024 با این محصول روبرو می شویم یا نه.

سخن پایانی

بر اساس گزارش های منتشر شده، 2024 سال بسیار مهمی برای اپل خواهد بود. در کنار عرضه هدست ویژن پرو، با مدل های نو و مجذوب کننده تر آیپد روبرو می شویم و آیفون ها هم با امکاناتی خاصی روبرو خواهند شد. ضمناً نباید قابلیت های هوش مصنوعی را از قلم بیندازیم.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 دی 1402 بروزرسانی: 12 دی 1402 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2345

به "اپل در سال 2024 از چه محصولاتی رونمایی می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل در سال 2024 از چه محصولاتی رونمایی می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید