ایرانی ها می توانند به مالزی سفر نمایند؟

به گزارش مجله زیبایی زندگی، مقررات تازه کرونا در مالزی به مسافران ایرانی اجازه نمی دهد همانند گذشته بدون ویزا به این کشور سفر نمایند.

ایرانی ها می توانند به مالزی سفر نمایند؟

به گزارش ایسنا، پیش از همه گیری ویروس کرونا، شهروندان ایرانی می توانستند به مدت 14 روز بدون ویزا به مالزی سفر نمایند، اما اکنون مقررات تازه ای وضع شده است. دولت مالزی در سپتامبر 2020 (شهریورماه) پس از بازگشایی مرزها، محدودیت هایی را برای سفر اتباع 23 کشور از جمله ایران برقرار کرد؛ کشور هایی که تا آن موقع، بیش از 150 هزار مورد کووید 19 را ثبت نموده بودند.

مالزی همچنین سفر و صدور ویزای توریستی را برای اتباع ایالات متحده آمریکا، برزیل، هند، روسیه، پرو، کلمبیا، آفریقای جنوبی، مکزیک، اسپانیا، آرژانتین، شیلی، ایران، انگلستان، بنگلادش، عربستان سعودی، پاکستان، فرانسه، ترکیه، ایتالیا، آلمان، عراق، فیلیپین و اندونزی متوقف نموده است. این فهرست با توجه به شرایط کشور ها مدام به روزرسانی می گردد.

براساس آخرین بخشنامه دولت مالزی، محدودیت های ورود شامل مسافرانی است که شهروند یا افراد مقیم این 23 کشور بوده، یا در آن جا اقامت دارند و یا از آن سفر می نمایند. مسافران پیش از خرید بلیت سفر به این کشور باید نامه تاییدیه از سفارت مالزی دریافت نمایند. مسافران دارای اقامت (دانشجویی، ...) نیز ضروری است به وسیله سایت اداره مهاجرت مالزی نامه تاییدیه دریافت نمایند و در فرودگاه همراه داشته باشند.

ارائه تست منفی PCR نیز یکی از الزامات سفر به این کشور است. همه مسافران ورودی به این کشور که گواهی منفی این تست را ارائه می نمایند به مدت هفت روز در مکانی معین قرنطینه اجباری می شوند. در صورت نداشتن این تست، مسافر با هزینه شخصی به مدت 10 روز در مراکز معین شده قرنطینه می گردد. هزینه هفت روز قرنطینه در مالزی 4،950 رینگت (واحد پول این کشور) برابر با 1156 دلار (به نرخ امروز) معین شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1496

به "ایرانی ها می توانند به مالزی سفر نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانی ها می توانند به مالزی سفر نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید