این قورباغه های شیشه ای در شب ناپدید می شوند! (طراحی باغ ویلا ساده)

به گزارش مجله زیبایی زندگی، وقتی شما فقط یک قورباغه مرکب کوچک هستید که سعی می نماید راه خود را در جنگل های وحشی آمریکای مرکزی و جنوبی باز کند، باید ترفند هایی برای بقا داشته باشید.

این قورباغه های شیشه ای در شب ناپدید می شوند! (طراحی باغ ویلا ساده)

جهت دریافت خدمات طراحی باغ ویلا ساده با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرآنلاین، بعضی از قورباغه ها با سموم قوی به بیرون حمله می نمایند. بعضی دیگر به تاکتیک های آرام تری تکیه می نمایند، استتار که به آن ها یاری می نماید از چشم شکارچیان حریص پنهان بمانند. برای قورباغه شیشه ای فلیشمن، که در بالای درختان پربرگ زندگی می نماید، این استتار شکل شفافیت به خود می گیرد.

قورباغه ها که معمولاً شب زی هستند، با خزیدن در شب در زیر پوشش تاریکی، احتمال خوراک سایر حیوانات شدن را محدود می نمایند. در طول روز، با پس زمینه ترکیب می گردد.

اما یک قورباغه شیشه خواب هنوز در طول روز با خطرات زیادی روبرو است، خطراتی که همواره با پنهان شدن در زیر شاخ و برگ به راحتی قابل کاهش نیستند.

هنگامی که نور خورشید از بالا به پایین می آید و به یک برگ شفاف به چشم می آید، یک قورباغه کوچک پف آلود می تواند شبح قورباغه ای شکل شفافی را تشکیل دهد که برای شکارچیان گرسنه که در جستجوی میان وعده هستند متمایز می گردد.

قورباغه شیشه ای فلیشمن با داشتن پوست و گوشتی که به میزان قابل توجهی نور خورشید از آن عبور می نماید، می تواند سایه ای کمتر آشکار در هنگام خواب ایجاد کند.

تیمی از دانشمندان به سرپرستی کارلوس تابوآدا زیست شناس از دانشگاه دوک متوجه شدند که این دوزیستان کوچک ترفند بسیار جذابی دارند که این عمل حفظ خود را تقویت می نماید. هنگامی که قورباغه شیشه ای فلیشمن چرت می زند، شفافیت آن افزایش می یابد، تقریباً تا حد شفافیت کامل.

تابوادا و همکارانش در مقاله خود می نویسند: قورباغه های شیشه ای به علت عضلات بسیار شفاف و پوست شکمی خود که به وسیله آن استخوان ها و سایر اندام های آن ها قابل مشاهده است به خوبی شناخته شده اند.

ما دریافتیم که این بافت ها بیش از 90 تا 95 درصد از نور مرئی را با حفظ عملکرد [مانند]حرکت [و]صدا منتقل می نمایند. این شفافیت سازگار است، زیرا قورباغه های شیشه ای را از شکارچیان در حالی که در طول روز روی پوشش گیاهی می خوابند پنهان می نماید.

این عجیب است، زیرا گلبول های قرمز خون که در سراسر بدن در گردش هستند می توانند حتی بافت های شفاف را مات نمایند. شفافیت در حیوانات خشکی نیز بسیار نادر است و قورباغه های شیشه ای را استثنایی می نماید که ارزش مطالعه دارد؛ بنابراین Taboada تصمیم گرفت قورباغه ها را مطالعه کند تا ترفند کنجکاوی آن ها را کشف کند.

آن ها 11 قورباغه شیشه ای فلیشمن را گرفتند و از عکاسی رنگی کالیبره شده برای میزان گیری شفافیت آن ها در زمان های مختلف استفاده کردند: هنگام خواب، بیداری، تماس با جفت، بعد از ورزش و تحت بیهوشی.

محققان دریافتند که قورباغه ها تقریباً همان سطح شفافیت را در هنگام بیداری، ورزش و تحت بیهوشی حفظ کردند. با این حال، زمانی که قورباغه ها خواب بودند، بین 34 تا 61 درصد شفاف تر از فعالیت های دوران بیداری بودند.

طیف سنجی نوری تأیید کرد که کاهش گلبول های قرمز در گردش علت افزایش شفافیت در قسمت های زیرین آنهاست. گردش خون قرمز تا 89 درصد کاهش یافت و سیگنال گلبول قرمز در کبد متمرکز شد.

قورباغه ها برای اینکه راحت بخوابند، بیشتر گلبول های قرمز خونشان را در کبدشان جدا می نمایند. هنگامی که آن ها از خواب بیدار می شوند، گلبول های قرمز خون به طور طبیعی آغاز به گردش می نمایند و می توانند فعالیت عادی خود را انجام دهند و هیچ عارضه بد آشکاری متحمل نشده اند و این کاملا شگفت انگیز است.

منبع: فرارو
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2223

به "این قورباغه های شیشه ای در شب ناپدید می شوند! (طراحی باغ ویلا ساده)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این قورباغه های شیشه ای در شب ناپدید می شوند! (طراحی باغ ویلا ساده)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید