بار زیادی از گردشگری کشور بر دوش خراسان رضوی است

به گزارش مجله زیبایی زندگی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: خراسان رضوی مهم ترین قطب گردشگری کشور است و به ویژه الان بار زیادی از گردشگری کشور را برعهده گرفته است.

بار زیادی از گردشگری کشور بر دوش خراسان رضوی است

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی دکتر علی اصغر مونسان شامگاه پنجشنبه 24 بهمن ماه 1398 در بازدید از پاویون خراسان رضوی، با بیان این مطلب اضافه کرد: در خراسان رضوی علاوه بر موضوع گردشگری، زیارت بارگاه ملکوتی ثامن الحجج حضرت رضا (ع) مطرح است و در بعد فرهنگی این موضوع برای ما اهمیت دارد.

او ادامه داد: در چند سال اخیر اتفاقاتی افتاده که می توانیم از گردشگران زیارتی به عنوان گردشگران ترکیبی یاد کنیم، اگرچه موضوع اصلی سفر آن ها زیارت حضرت رضا (ع) است اما خرسندیم که در کنار آن توریسم درمانی نیز انجام می گردد.

مونسان اظهارکرد: ارزش این گردشگران به شدت افزایش پیدا نموده و برخی از این گردشگران به سایر نقاط کشور نیز سفر می نمایند و جاذبه های دیگر شهرهای کشور را نیز بازدید می نمایند بنابراین نقش خراسان رضوی در این حوزه حائز اهمیت است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین درباره شرایط صنایع دستی خراسان رضوی گفت: خرسندیم که صنایع دستی خراسان رضوی نیز پیشرفت های زیادی داشته است، صنایع دستی که در این نمایشگاه دیدم خیلی ارتقا پیدا نموده و خیلی با کیفیت شده است.

مونسان اضافه کرد: طرح تجاری سازی صنایع دستی بسیار خوب بود و نتایج طرح تجاری سازی صنایع دستی را که در کشور اجرا کردیم اکنون دیده می گردد، چند غرفه صنایع دستی خراسان رضوی را هم که بازدید کردم خیلی خیلی خرسند نماینده است و می تواند به ایجاد اشتغال یاری کند.

او یادآورشد: جوانان زیادی در این بخش بدون این که از دولت انتظار ویژه ای داشته باشند فعالیت می نمایند و فراوری و فروش صنایع دستی را انجام می دهند.

پویش شروع سفر از سرزمین خورشید رونمایی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی خراسان رضوی گفت: همزمان با سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در غرفه خراسان رضوی، پویش مردمی شروع سفر از سرزمین خورشید رونمایی شد.

ابوالفضل مکرمی فر امروز 24 بهمن ماه 1398 در حاشیه مراسم رونمایی این پویش اظهار کرد: به واسطه وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)، شهر مشهد پایتخت معنوی ایران است، این پویش راه اندازی شده تا مردم سفر به شهرهای ایران را از مشهد مقدس و با توسل به این امام شروع نمایند.

او ادامه داد: یکی از رفتارهای مردم ایران به خصوص مردم مشهد و خراسان رضوی که به یک آئین تبدیل شده، این است که لحظه تحویل سال در حرم مطهر رضوی حضور پیدا می نمایند و سال هاست که لحظه تحویل سال جمعیتی میلیونی در حرم مطهر رضوی حضور دارند.

مکرمی فر یادآورشد: همچنین با توجه به این که در روز اول هر سال رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی سخنرانی می نمایند جمعیتی میلیونی برای شنیدن این سخنرانی حضور می یابند که نیز فرصتی ویژه برای بهره مندی مردم از این بیانات است.

مکرمی فر گفت: با توجه به این شرایط پویش شروع سفر از سرزمین خورشید راه اندازی شد که از هموطنان تقاضا داریم به پویش #شروعسفرازسرزمین-خورشید پیوسته و از این پویش حمایت نمایند.

سالانه بیش از 30میلیون زائر و گردشگر به خراسان رضوی سفر می نمایند، سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و سی و سومین نمایشگاه صنایع دستی تهران از 23 تا 27 بهمن ماه از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران دایر است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 667

به "بار زیادی از گردشگری کشور بر دوش خراسان رضوی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بار زیادی از گردشگری کشور بر دوش خراسان رضوی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید