تحقق 100درصدی توسعه واحدهای بوم گردی در آذربایجان غربی

به گزارش مجله زیبایی زندگی، معاون گردشگری آذربایجان غربی گفت: سال جاری با صدور 10 مجوز پروانه بهره برداری از واحدهای بوم گردی، شاهد تحقق 100درصدی توسعه این واحدها در استان هستیم.

تحقق 100درصدی توسعه واحدهای بوم گردی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، رزیتا خضرزاده با اعلام این مطلب گفت: با توجه به وجود جاذبه های متنوع و پرشمار گردشگری روستایی و بوم گردی در آذربایجان غربی، تشویق و ترغیب علاقه مندان به راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در محل زندگی خود یکی از سیاست های توسعه گردشگری در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که در سال های اخیر با استقبال خوبی از سوی مردم همراه بوده است.

او اضافه نمود: به همین دلیل امسال 10 پروانه بهره برداری از این واحدها در شهرستان های سردشت، اشنویه، خوی، تکاب و شاهین دژ صادر شده که مجموع سرمایه گذاری در این واحدها برابر با 30 میلیارد ریال بوده و برای 25 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می گردد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: با صدور این تعداد پروانه بهره برداری، پیش بینی های اجرا شده برای ایجاد واحدهای بوم گردی در امسال تحقق 100 درصدی داشته است.

او گفت: در حال حاضر 26 واحد بوم گردی دارای مجوز در سطح استان فعال بوده که اقدام به پذیرش مسافران می نمایند که بیشترین تعداد واحدهای بوم گردی استان در تکاب قرار دارند.

خضرزاده بیان نمود: امسال همچنین در سال 98 تعداد 40 مورد موافقت اصولی ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در استان صادر شده که پیش بینی می گردد در سال آینده 20 واحد بوم گردی دیگر به اقامتگاه های بوم گردی استان اضافه گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 882

به "تحقق 100درصدی توسعه واحدهای بوم گردی در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق 100درصدی توسعه واحدهای بوم گردی در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید