شرح درباره آماده سازی و افتتاح خانه نیما

به گزارش مجله زیبایی زندگی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران می گوید: به دلیل تداخلی که در انجام بعضی کارها داشتیم، نتوانستیم در نیمه نخست سال جاری اقدامات مورد احتیاج برای ساماندهی و تجهیز خانه نیما یوشیج را به نتیجه برسانیم.

شرح درباره آماده سازی و افتتاح خانه نیما

به گزارش ایسنا؛ برزین ضرغامی، با بیان این که بعد از خرید و تحویل دریافت خانه نیما یوشیج از مالک قبلی، قصد داشتند در صورت امکان قدری زمان افتتاح خانه را جلو بیندازند، تا دوستداران شعر و ادب و علاقه مندان نیما را شادمان نمایند، ادامه می دهد: به دلیل تداخل در بعضی از پروژه ها، مانند افتتاح خانه تاریخی مینایی به عنوان موزه ولی عصر (عج) و خانه موزه معماری لرزاده که تصمیم بر افتتاح آن ها در هفته تهران بود، فرصت برای تهیه ساماندهی خانه نیما فراهم نشد، بنابراین کوشش می کنیم خانه نیما را با کاربری فرهنگی مناسب تا سرانجام سال آماده کنیم.

او شرح می دهد: از سال ها قبل صحبت بر سر خرید خانه نیما بود، اما هیچ اراده ای برای وارد شدن به این کار و تمام کردن آن وجود نداشت، تا نهایتا با حضور شهردار تهران شرایط برای خرید خانه مهیا شد و نهایتا دستورها برای این خریداری صادر شدند و پیروز به خرید خانه و تحویل دریافت آن شدیم و شادمانیم که این کار انجام شد.

ضرغامی با تاکید بر این که حتما در آینده ای نزدیک این خانه به فضای فرهنگی تبدیل می گردد، می گوید: تا کنون سعی نموده ایم فضای ناامن را از خانه دور کنیم و بعضی اقدامات اولیه و اضطراری دیگر صورت گرفته اند. از سوی دیگر هرچند ساماندهی و مرمت خانه تا کنون انجام نشده است، اما در صحبت با مشاورانِ طرح، اقداماتی در دست انجام است و کاربری آن نیز حتما مرتبط با همان حوزه شعر و ادب و تخصص نیما خواهد بود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران همچنین با اشاره به این که طرحِ خانه تهیه شده، اما هنوز نهایی نشده است، بیان می نماید: محتوای اولیه طرح تهیه شده و تیم های مشاور روی آن کار می نمایند، تا بحث های محتوایی نیز آماده باشد.

او اما از دیگر دلایل عقب افتادن انجام کارها برای ساماندهی و افتتاح خانه نیما را حفظ ساختار خانه و لزوم مقاوم سازی این بنای تاریخی می داند که در طول شش ماه گذشته امکان انجام آن وجود نداشته است.

او همچنین از هماهنگی کامل سازمان زیباسازی شهر تهران وابسته به شهرداری تهران با وزارت میراث فرهنگی برای حفاظت از خانه و حفظ ساختار این بنای تاریخی خبر می دهد و می گوید: قطعا قبل از شروع اجرای طرح، آن را با میراث فرهنگی و قوانین آن تطبیق می دهیم و بدون نظر آن ها کاری انجام نمی دهیم.

ضرغامی درباره درخواست برای ایجاد محور ادبیات معاصر در منطقه دزاشیب به واسطه قرارگیری خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد در نزدیکی خانه نیما یوشیج، اظهار می نماید: این اتفاق یک فرصت است که باید از آن استفاده کرد، حتی با هدف معرفی خود منطقه. اگر این کار انجام گردد به دلیل این موقعیت جغرافیایی عالی، یک فضای فرهنگی و یک ناحیه فرهنگی مناسب ایجاد می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 497

به "شرح درباره آماده سازی و افتتاح خانه نیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح درباره آماده سازی و افتتاح خانه نیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید