خبرنگاران خانه تکانی شیراز با توفان خاک

به گزارش مجله زیبایی زندگی، شیراز-خبرنگاران-وزش باد شدید و توفان همراه با گرد و خاک منتقل شده از مرزهای غربی کشور، شامگاه آدینه مسائل زیادی برای اهالی این کلانشهر به وجود آورد و شیراز را در آستانه نوروز غرق در خاک و اهالی را شوکه کرد.

خبرنگاران خانه تکانی شیراز با توفان خاک

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران،وزش باد شدید عصر آدینه 22 اسفندماه 99 در سطح کلانشهر شیراز شروع شد و در لحظه انتشار این گزارش نیز ادامه دارد.

وزش باد شدید موجب سقوط درختان و تیرهای برق و در پی آن قطع برق در بسیاری از نقاط شیراز و افتادن درختان و تابلوها در کوچه و خیابان و روی خودروها و تاسیسات شهری شده است.

براساس مشاهدات میدانی خبرنگار خبرنگاران در حال حاضر بسیاری از خیابان های شیراز ازجمله کمربندی مملو از شاخ و برگ و تنه قطع شده درختانی است که باد با خود به هر سو می برد.

میزان گرد و خاک در هوای شیراز، هم اینک زیاد است و همزمانی این شرایط با بارندگی، باران گل و لای بر سر شیرازی ها فرود آورده است.

بروز این شرایط در کنار قطع برق بسیاری از محلات و خیابان های شیراز خصوصا کمربندی پر خطر این کلانشهر موجب بروز تصادفاتی نیز شد.

ترافیک در بعضی نقاط این کلانشهر نیز گزارش شد.

بسیاری از درختان کهنسال و بلندقامت شیراز در سطح شهر ازجمله سروهای کهنسال و برافراشته باغ ملی شیراز قطع و به زمین افتاده است.

بعضی تابلوهای هدایت و رانندگی و معابر ازجمله تابلوهای ورودی شهر جدید صدرا نیز در پی این باد شدید بر روی خودروهای عبوری سقوط نموده است.

در بعضی از خیابان ها و کوچه های شیراز ماموران امدادی و مردم در حال برداشتن شاخ و برگ درختانی هستند که بر در و دیوار خانه های مردم و یا بر سقف اتومبیل ها سقوط نموده است.

شدت وزش این باد کم سابقه در شیراز به حدی بود که بعضی کولرها و شیروانیهای ساختمان ها را نیز جابجا کرد.

بنا بر اطلاع رسیده از فرودگاه شیراز، پروازهای این فرودگاه نیز متوقف شده است.

شهرداری شیراز نیز با وجود احتمال بارندگی راستاهای عبوری و کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز را مسدود نموده است.

30 عملیات امداد مرتبط با طوفان شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز شامگاه آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: از عصر آدینه تا به امروز 30 عملیات امداد مرتبط با باد و توفان شدید در شیراز اجرا شده است.

محمدهادی قانع اضافه نمود: این عملیات ها شامل شکستگی درخت، قطع برق و حبس افراد در آسانسور و سقوط سقف های شیروانی بوده است.

وی ادامه داد: از شهروندان درخواست دارم که در این شرایط اگر کار مهم و ضروری در سطح شهر ندارند از تردد در معابر و خیابان ها و همچنین قرار دریافت در کنار ساختمان های بلند و تیرهای برق و درختان نیز جدا خودداری نمایند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: همه ایستگاه های آتش نشانی شیراز اکنون در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

دودکش ها را در توفان کنترل کنید

وی در ادامه تاکید نمود: شهروند در این شرایط باید حتما دودکش بخاری ها را کنترل نمایند زیرا وزش شدید باد ممکن است کلاهک ها را که در ارتفاعات است انداخته و یا خار و خاشاک در راستا دودکش قرار گرفته باشد.

باد شدید با سرعت 60 کیلومتر در ساعت شیراز را درنوردید

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: وزش باد شدید با سرعتی حدود 50 تا 60 کیلومتر در ساعت کلانشهر شیراز را درنوردید.

مهرداد قطره سامانی شامگاه آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: سرعت وزش باد کنونی در شیراز حدود 50 تا 60 کیلومتر در ساعت است.

وی ادامه داد: پیش بینی وزش باد با این شدت از روزهای گذشته شده بود که همراه با گرد و خاک انتقالی از عراق و مرزهای جنوبی کشور که به سمت ایران در حرکت است و به همین دلیل بارش کنونی در شیراز همراه با گل و لای می باشد.

وی افزود: تداوم این شرایط تا ساعت آینده و حدود 2 بامداد روز شنبه 23 اسفندماه پیش بینی می گردد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تاکید نمود: برای فردا شنبه 23 اسفندماه نیز تا قبل از ظهر هوای نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی می گردد.

وی مطرح نمود: برای عصر فردا شنبه هوای آفتابی رفته رفته با کاهش ابر برای شیراز پیش بینی می گردد.

تندباد،مناطقی از شیراز را خاموش کرد

برق بسیاری از مناطق شیراز در پی وزش این باد شدید و کم سابقه قطع شده که اغلب نیز با گذشت دقایقی مجددا وصل شده است.

باقر احمدی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شیراز در این باره گفت که خاموشی مناطقی از شهر بر اثر تندباد ظرف 15 دقیقه رفع می گردد.

پروازهای شیراز هم مختل شد

مدیر کل فرودگاه های استان فارس گفت: وزش باد شدید و تغییر ناگهانی جهت وزش باد که در اصطلاح سبب ایجاد ‘قیچی باد می گردد، پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز را مختل کرد.

غلامرضا کریم آقایی، شامگاه آدینه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: شرایط نامساعد جوی در فرودگاه شهید دستغیب سبب شد که سه پرواز از مقصد تهران به شیراز در فرودگاه اصفهان به زمین بنشیند.

وی ادامه داد: پرواز بندرعباس - شیراز نیز به فرودگاه بندرعباس و پرواز کیش شیراز نیز به فرودگاه جزیره کیش بازگشتند.

او گفت: 2 پرواز شیراز - آبادان شیراز - ماهشهر نیز به دلیل نامساعد بودن هوا باطل اعلام شد.

مدیر کل فرودگاه های فارس توضیح داد: 2 پرواز از مقصد شیراز به تهران و 2 پرواز از مقصد شیراز به جزیره کیش نیز تا اطلاع ثانوی تاخیر دارد.

کریم آقایی اضافه نمود: پرواز مسقط به شیراز که قرار بود در ساعت 19 و 30 دقیقه انجام گردد به دلیل شرایط نامساعد فرودگاه شیراز تا اطلاع ثانوی تاخیر خواهد داشت.

وزش باد شدید و تندباد در شیراز باعث مصدومیت 18 نفر شد

دکتر محمدجواد مرادیان،مدیر اورژانس فارس نیز گفت: با وزش باد شدید و تندباد امروز در شیراز 18 نفر به این خاطر دچار مصدومیت شدند که از این تعداد 15 نفر راهی مراکز درمانی و 3 نفر به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

مدیر اورژانس فارس از افتادن تابلویی در ورودی شهر شیراز بر روی خودرو پراید اطلاع داد و گفت: در ساعت 19:51 این حادثه به اورژانس اطلاع داده شد و 5 مصدوم این حادثه توسط دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان شهید رجایی منتقل شدند.

مرادیان گفت: با توجه به وزش باد شدید و وجود ریز گردهای فراوان در هوا بیماران پر خطر همانند بیماران آسمی، بیماران قلبی، مادران باردار، بچه ها و افراد مسن تا پایدار شدن شرایط جوی و اتمام آلودگی هوا از خانه بیرون نیایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1617

به "خبرنگاران خانه تکانی شیراز با توفان خاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خانه تکانی شیراز با توفان خاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید