دیدنی ها و جاذبه های پوکت تایلند که در سفر به این جزیره نباید از دست داد!

به گزارش مجله زیبایی زندگی، جاذبه های پوکت را میشناسید؟ پوکت را می توان یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در شرق آسیا دانست، زیبایی های پوکت وصف ناپذیر است و خاطره سفر به این کشور تا ابد در ذهنتان خواهد ماند. دیدنی های پوکت فراوان است و کمتر کسی وجود دارد که بتواند باور کند، این شهر تا به این مقدار جاذبه های گردشگری دارد. گردشگر های زیادی هر سال به تایلند سفر می نمایند تا بتوانند از جاذبه های دیدنی پوکت بازدید نمایند، ازهمین رو روزانه 50 پرواز از بانکوک به مقصد پوکت انجام می گردد.

دیدنی ها و جاذبه های پوکت تایلند که در سفر به این جزیره نباید از دست داد!

اما به راستی برترین جاذبه های پوکت تایلند کدام موارد هستند؟ محبوبیت این جزیره فوق العاده زیبا از تنوع زیاد جاذبه ها و تفریحات آن ناشی می شود، از سواحل سرسبز و شگفتی های طبیعی گرفته تا معابد خیره نماینده و جاذبه هایی که ساخت بشر هستند. اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید با دیدنی های پوکت آشنا شوید، تا انتهای مطلب همراه خبرنگاران باشید.

بازدید از خلیخ فانگ نگا را در اولویت قرار دهید - Phang Nga Bay - جاذبه های پوکت

اگر قرار باشد یکی از خیره نماینده ترین جاذبه های دیدنی پوکت را تنها انتخاب کنیم، بدون تردید آن انتخاب خلیخ فانگ نگا خواهد بود. راه های زیادی برای بازدید از این خلیح زیبا وجود دارد، شما می توانید یک سفر دریایی را در غروب آفتاب رزرو کنید یا با قایق از میان غارها و تالاب های گذر کنید تا زیبایی های این خلیج را از نزدیک شاهد باشید.

اگر بتوانید یک روز کامل را به گشت وگذار در این خلیج اختصاص دهید، بدوت تردید لذت بخش ترین و آرامش بخش ترین تجربه خود را از سفر به پوکت رقم می زند. اگر به ویتنام سفر نموده باشید، فانگ نگا مشابه خلیح معروف هالونگ در ویتنام است که منظره ها آن را در کمتر جایی خواهید دید.

دقت داشته اگر در ماه های دسامبر تا می به این جزیره سفر می کنید، به علت شلوغی زیاد جزیره، حتما باید برای بازدید از این خلیح از روز قبل رزرو قایق یا تور مخصوص گشت وگذار در این خلیج را انجام دهید.

بازدید از خلیج فانگ نگا در تمام طول سال امکان پذیر است، حتی در فصل های بارانی، بعلاوه دریا مواج نیست، بنابراین نگران دریازدگی نیز نباشید.

از بودای بزرگ در پوکت بازدید کنید

یکی دیگر از دیدنی های پوکت که بازدید از آن در نوع خود متفاوت و جالب است، بازدید از مجسمه بودای بزرگ به شمار می رود، یک مجسمه نمادین از بودا که از مرمر سفید با ارتفاع 45 متر در بالای تپه Nakkerd در جنوب جزیره قرار گرفته است.

ساخت مجسمه بودای بزرگ در سال 2002 با یاری های مالی شروع شد و توانست این جاذبه زیبا را در پوکت رقم بزند. دقت داشته باشید که برای بازدید از این مجسمه باید لباس مناسب بپوشید، در غیر این صورت با یک لباس پوشیده که از نگهبانی دریافت می کنید، می توانید از مجسمه بودای بزرگ بازدید کنید.

از آن جایی که این مجسمه روی تپه قرار گرفته است، جاده رسیدن به آن شیب زیادی دارد، اما آسفالت خوبی دارد، بنابراین نگران نباشید، از طرفی از بالای تپه منظره وسیعی از کل خلیج چالونگ تا فانگ نگا را می توانید شاهد باشید که بدون تردید ارزشش را دارد.

به راحتی می توانید با موتور یا ماشین در هر زمانی از سال خود را به این مجسمه برسانید، بعلاوه توک توک ها نیز منتظر شما هستند تا شما را به محل مجسمه بودای بزرگ برسانند، البته بیشتر تورهای گردشگری برنامه بازدید از این مجسمه را برنامه خود قرار می دهند.

به جزیره فی فی سفر کنید - Phi Phi Island - جاذبه های پوکت

فی فی یک مجمع الجزایر زیبا در پوکت است که گردشگران آن را به سواحل خارق العاده و صخره های بزرگ الجثه می شناسند. شب ها در جزیره فی فی فوق العاده است، مردم در کنار یکدیگر می نشیدند، آواز می خوانند و لذت می برند.

اما محبوبیت بی میزان فی فی طبیعتا شلوغی جزیره را در پی دارد، ازدحام زیاد و تحولات بسیار، این جزیره را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین این تصور را نداشته باشید که شما، تنها در این ساحل قدم می زنید و از آرامش وصف ناپذیر آن لذت می برید. با همه این تفاسیر، هر گردشگری که از پوکت بازدید می نماید، بازدید از جزیره فی فی را در برنامه خود قرار دهد.

اگر قصد دارید شب را در این جزیره بگذرانید، حتما از قبل نسبت به رزرو هتل اقدام کنید. شما می توانید یک کشتی یا قایق تندرو در پوکت برای رسیدن به فی فی رزرو کنید، اما سفرهای یک روزه فرصت زیادی برای گشت وگذار در این جزیره را در اختیارتان قرار نمی دهد. قیمت بلیط کشتی به همراه ترانسفر هتل از 375 بات شروع می شود.

بازدید از جزیره زیبای فی فی در تمام طول سال امکان پذیر است، اما اگر در پی برترین زمان هستید، به شما پیشنهاد می کنیم بازه زمانی دسامبر تا می را انتخاب کنید. بعلاوه شاید کمی دریا مواج باشد و احتمال دریازدگی وجود دارد، بنابراین اگر مستعد آن هستید، می توانید برای جلوگیری از هر نوع مسئله ای قرص بخورید.

بازدید از ساحل کاتا - Kata Beach

ساحل کاتا در کنار این که یک جاذبه دیدنی در پوکت به شمار می رود، یک مرکز تفریحی نیز است. تپه های سرسبز و درختان نخلی که در اطراف این ساحل قرار گرفته اند، نمای خاصی به این ساحل بخشیده اند و همین موضوع سبب جلب نظر گردشگران زیادی در سراسر جهان می شود.

امکانات بسیار زیادی در این ساحل برای گردشگران وجود دارد، از غرفه های خوراکی گرفته تا وسایل تفریحی، بنابراین در این ساحل گشنه و تشنه نخواهید ماند. شما می توانید از غرفه های خوراکی که در کنار ساحل قرار دارند، انواع تنقلات، نوشیدنی های تایلندی و ساندویچ را بخرید، روی شن های ساحل بنشینید و از منظره فوق العاده زیبای پیش روی خود لذت ببرید.

بعلاوه در نزدیکی این ساحل رستوران های لوکس تری وجود دارد که می توانید خودتان را به صرف یک وعده غذایی دعوت کنید و با طعم اصیل غذاهای تایلندی و بین المللی آشنا شوید.

بعلاوه اگر در پی هتلی برای اقامت در ساحل کاتا می گشت، به شما پیشنهاد می دهیم به هتل لوکس بوتهاوس پوکت (Boathouse Phuket) بروید و یک اقامت بی نظیر و رویایی را برای خود رقم بزنید. ناگفته نماند این هتل به قدری طراحی زیبا و خیره نماینده ای دارد که آن را نیز می توان یکی از جاذبه های پوکت دانست.

از طرفی این ساحل در مقایسه با دیگر ساحل های پوکت خلوت تر است، بنابراین اگر در پی یک ساحل دنج و آرام برای استراحت هستید، پیشنهاد می کنیم حتما به این ساحل سر بزنید.

در شهر قدیمی پوکت قدم بزنید - جاذبه های پوکت

این که بخواهید در برابر معماری زیبای خیابان های چینی-پرتغالی در شهر قدیمی پوکت با مغازه های زیبا و عمارت های باشکوه مقاومت کنید، بدون شک سخت است. در خیابان های این شهر قدیمی زندگی در جریان است و رنگ ها آن روح هر بیننده ای را جلا می دهد.

اگر قرار باشد از همه زیبایی های این شهر قدیمی بازدید کنید، باید نصف روز را به بازدید از آن اختصاص دهید تا بتوانید کافه های کوچک، نانوایی ها و غذاخوری های محلی که در مسیر وجود دارد را ببینید. برای رسیدن به شهر قدیمی می توانید از توک توک یا حتی اتوبوس های آبی محلی بهره ببرید، سپس در محبوب ترین خیابان شهر قدیمی به نام Thalang قدم بزنید.

از بازارهای محلی شهر قدیمی بازدید کنید، در خیابان های کوچک قدم بزنید تا عمارت های متروکه باورنکردنی را کشف کنید. روزهای یکشنبه برترین فرست برای امتحان غذاهای محلی در خیابان واکینگ پوکت است، بنابراین اگر در پی امتحان طعم های اصیل غذاهای تایلندی هستید، این فرصت بی نظیر را از دست ندهید.

بازار واکینگ استریت - Walking Street Market - جاذبه های پوکت

بازار واکینگ استریت نیز یکی دیگر از جالب ترین جاذبه های پوکت است که در شهر قدیمی قرار گرفته است و معمولا با نام لاردیای در بین افراد بومی منطقه شناخته می شود. حال وهوای بازارهای قدیمی در این بازار جریان دارد و حس فوق العاده ای را به بازدیدنمایندگان می دهد.

اگر در پی جایی در پوکت هستید که بتوانید غذاهای محلی منطقه را امتحان کنید یا دوست دارید با صنایع دستی این شهر آشنا شوید، حتما از بازار واکینگ استریت بازدید کنید، مطمئنا دست خالی از این بازار به محل اقامت خود برنمی گشت.

از معبد چالونگ دیدن کنید - Chalong

معبد چالونگ که محلی ها به آن وات چالونگ نیز می گویند در شروع قرن نوزدهم ساخته شد. این معبد بزرگ ترین و پربازدیدترین معبد بودایی در پوکت است. نمادین ترین ساختمان در این معبد یک گنبد با ارتفاع 60 متری است که تکه ای از استخوان بودا در دیواره آن قرار گرفته است.

در داخل معبد، طرح ها و تصاویر زیبایی روی دیوارها و سقف ها قرار گرفته است که روایتگر زندگی لرد بودا است و در هر طبقه این معبد می توانید مجسمه های طلایی اهدایی را شاهد باشید. از پله های معبد بالا بروید تا به تراس برسید، از تراس معبد، منظره بسیار فوق العاده ای را پیش روی خود خواهید دید.

دقیقا مانند بازدید از هر معبد دیگری در تایلند، باید برای بازدید از معبد چالونگ نیز لباس مناسب بپوشید، از پوشیدن شلوارهای کوتاه، دامن بالای زانو و پیراهن بدون آستین خودداری کنید. بعلاوه به خاطر داشته باشید که به محض ورود به معبد کفش و کلاه خود را در بیاورید.

دسترسی به معبد چالونگ آسان است و می توانید با ماشین یا موتور به آن جا برسید، از طرفی بیشتر تورهای گردشگری بازدید از این معبد را در برنامه خود قرار می دهد که به طور معمول با بازدید از مجسمه بودای بزرگ همراه است. شما می توانید از ساعت 7 صبح تا 5 بعدازظهر از داخل این معبد بازدید کنید و بابت ورودی نیز لازم نیست هزینه ای پرداخت کنید.

ساحل آزاد - Freedom Beach

ساحل آزاد را می توان یکی دیگر از دیدنی ترین جاذبه های پوکت به حساب آورد که به واسطه طبیعت فوق العاده بکر و دست نخورده خود، توجه گردشگران زیادی را از سراسر جهان جذب نموده است. از آن جایی که این ساحل دورتر از جزیره قرار گرفته است، کمی دسترسی به آن مشکل است، اما با همه این تفاسیر به شما پیشنهاد می کنیم حتما از این ساحل بازدید کنید.

شما با بازدید از این ساحل می توانید با یک تیر دو نشان بزنید، از زیبایی های فوق العاه چشم نواز آن لذت ببرید و طعم آرامش واقعی را تجربه گر باشید. ازهمین رو بازدید از ساحل آزاد پوکت را به شما پیشنهاد می دهیم.

ساحل سورین - Surin Beach - جاذبه های پوکت

یکی از لوکس ترین ساحل های پوکت را می توان ساحل سورین دانست که بیشتر افراد مشهور و ثروتمند هوادار اقامت در این ساحل هستند. پوکت در حقیقت یک جزیره بسیار بزرگ است، ازهمین رو بیشتر جاذبه های پوکت به سواحل فوق العاده زیبای آن خلاصه می شود.

زلال ترین آب را می توانید در ساحل سورین شاهد باشید جایی که شن های سفیدرنگ ساحل آن، یک نمای بسیار زیبا و خیره نماینده به وجود می آورند. از آن جایی که این ساحل بسیار بکر است و زیبایی آن با دیگر ساحل های پوکت قابل مقایسه نیست، قیمت امکانات در آن به طرز بسیار چشمگیری بالا است.

بعلاوه در این ساحل می توانید لوکس ترین و شیک ترین رستوران ها و هتل ها را پیدا کنید که همگی برترین و بالاترین سطح از خدمات را در اختیار گردشگران قرار می دهند.

پارک فانتاسی - Fantasea Park

یکی دیگر از زیباترین جاذبه های گردشگری پوکت، پارک فانتاسی است که حداقل برای یک بار هم که شده باید از آن بازدید کنید؛ چراکه واقعا ارزشش یک بار بازدید را دارد.

در این پارک می توانید جهانیی از تفریح ها و غذاهای متنوع را تجربه گر باشید و با فرهنگ تایلندی ها بیشتر آشنا شوید؛ چراکه بیشتر المان ها و تفریح های این پارک طبق فرهنگ کشور تایلند ساخته شده است و همین موضوع زیبایی منحصربه فردی به این پارک می بخشد.

ساحل کارون (Karon Beach) - جاذبه های پوکت

ساحل کارون را می توان سومین ساحل طولانی در پوکت دانست. از آن جایی که این ساحل به شهر کارون در تایلند راه دارد، به این صورت نامگذاری می شود. شن های نرم ساحل کارون و قدم زدن روی این شن ها، زیباترین و به یادماندنی ترین خاطره را برای شما به ارمغان می آورد.

یکی دیگر از جاذبه های پوکت که به ساحل کارون مربوط می شود، منظره فوق العاده زیبای این ساحل است. شما می توانید منظره ای از سه خلیج باشکوه کاتانوی، کاتا با جزیره کوچک نمادین آن و ساحل کارون را شاهد باشید.

مردم زیادی به ساحل پست کاتا می روند تا شاهد زیبایی های این جزیره ها در کنار یکدیگر باشند، ازاین رو اغلب شلوغ است، اما مردم مدت طولانی آن جا نمی مانند، صرفا چندین عکس می گیرند و به خرید نوشیدنی، تنقلات و بستنی می پردازند.

بعلاوه شما اغلب می بینید که یک پسر تایلندی سوار بر موتورس به همراه یک عقاب بزرگ، به شما پیشنهاد می دهد تا با پرداخت هزینه ای کم با عقاب عکس بگیرید. این حرکت درستی نیست و شما نباید این هزینه را پرداخت کنید، حال هر چقدر به اشتراک گذاشتن این تصویر در اینستاگرامتان جالب به نظر برسد.

پناهگاه فیل ها در پوکت (Phuket Elephant Sanctuary)

وقتی از تایلند صحبت به میان می آید، اولین حیوانی که به ذهنتان خطور می نماید، بدون تردید فیل است. فیل حیوان ملی کشور تایلند به شمار می رود، به طوری که حتی در نمایش ها نیز از فیل بسیار استفاده می نمایند.

پناهگاه فیل ها مکان امنی است که برای محافظت از این حیوان ملی شکل گرفته است تا اگر این حیوان ها دچار آسیب یا صدمه شدند، به سرعت تحت مداوا قرار بگیرند.

در پناهگاه فیل ها در پوکت این امکان برای علاقه مندان به وجود آمده است تا از نزدیک بتوانند فیل ها را ببینند، ازهمین رو پیشنهاد می کنیم بازدید از این پناهگاه را در برنامه خود قرار دهید. بازدید از این پناهگاه یقینا یک تجربه متفاوت و لذت بخش خواهد بود تا بتوانید به فیل ها غذا دهید، آن ها را از نزدیک لمس کنید و عکس های یادگاری بگیرید.

جزیره جیمز باند

قبل از فیلم قدیمی و معروف جیمز باند در سال 1974، کسی در خصوص این جزیره صحبت نمی کرد، البته این فیلم آنقدرها هم خوب نبود. ازهمین رو نظرهای مثبت و منفی زیادی در خصوص این جزیره وجود دارد و بسیاری از گردشگران بازدید از این جزیره را از لیست خود حذف می نمایند، اما به هر حال اگر هنوز وقت دارید، می توانید بازدید از جزیره جیمز باند را در برنامه خود قرار دهید.

برای رزرو تور جزیره جیمز باند حتما از روز قبل اقدام کنید و با سرپرست تور از این جزیره بازدید کنید. امکان بازدید از این جزیره در تمام طول سال وجود دارد.

دهکده ماهیگیری کوه پانی

کوه پانی یک دهکده ماهیگیری است که در وسط خلیج فانگ نگا قرار گرفته است. در زمان های دور بیشتر یک مکان ناآشنا بود، اما اکنون به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. بیشتر مردم این دهکده مسلمان هستند.

در خیابان های باریک این دهکده بگشت، خریدهای محلی انجام دهید و یک ناهار خوشمزه دریایی میل کنید. اگر برای رسیدن به این دهکده از قایق های کشیده بهره ببرید، حس کاملا متفاوتی نسبت به بازدید از این دهکده خواهید داشت. در نزدیکی این دهکده، جزیره معروف جیمز باند قرار گرفته است.

معمولا هر آژانس گردشگری تور این دهکده ماهیگیری را با تور جزیره جیمزباند ارائه می دهید. در غیر این صورت می توانید به یکی از اسکله های جزیره فانگا نگا بروید، سوار قایق شوید و به دهکده ماهیگیری برسید. بعلاوه دریای این منطقه هیچ موجی ندارد و در تمام طول سال بسیار آرام است.

معبد جوی توی (Jui Tui Shrine) - جاذبه های پوکت

در بین دیدنی های پوکت معبد جوی توی نیز جایگاه ویژه ای دارد. در این معبد می توانید مجسمه های زیبایی از خدایان چینی را شاهد باشید. معماری این بنا به قدری متفاوت و زیبا است که قطعا ارزش یک بار بازدید را دارد.

مشاهده هواپیما بر فراز ساحل Mai Khao

ساحل Mai Khaiتا زمان های طولانی تنها یک ساحل متروکه بود، اما امروزه به یک مکان محبوب برای اینفلوئنسرها و بلاگرها تبدیل شده است تا عکس های متحیرنماینده ای را در فاصله های خیلی نزدیک با هواپیما ثبت نمایند.

این که هواپیماهای غول پیکر از دور نزدیک و نزدیک تر شوند و روی آب های فیروزه ای رنگ دریا پرواز نمایند، به طوری که بتوانید چرخ های آن ها را لمس کنید، بدون شک فوق العاده شگفت انگیز است.

بیشتر گردشگران برای بازدید از این ساحل از ماشین یا دوچرخه استفاده می نمایند، این در حالی است که برخی از تورهای گردشگری بازدید از این پدیده را در برنامه پوکت گردی قرار می دهند تا کمی هیجان را به گروه تزریق نمایند.

دقت داشته باشید که هواپیماها فقط در ماه های نوامبر تا می از روی این ساحل عبور می نمایند و در ماه های دیگر به علت وزش باد و آب وهوا مسیر دیگری را برای فرود در نظر می گیرند. در حالت کلی، این که قرار باشد در مسیر هواپیما قرار بگیرید، مجاز نیست، اما به نظر می رسد کسی به این موضوع اهمیتی نمی دهد.

پارک آبی آنداماندا پوکت - جاذبه های پوکت

آنداماندا پوکت یک پارک آبی نو و بزرگ در نزدیکی شهر پوکت است که از ساحل پاتونگ تا ساحل کاتو ادامه دارد. این پارک آبی بزرگ با متراژ 100000 مترمربع یکی از دیدنی های پوکت است که با وجود سرسره های آبی، منطقه شنا با امواج مصنوعی و طولانی ترین رودخانه در جنوب شرقی آسیا می تواند ساعت های مفرحی را برایتان به همراه آورد.

مکان پارک آبی آنداماندا: Kathu

ساعت کاری پارک آبی: 10 صبح الی 7 بعدازظهر

هزینه ورودی: 850 بات برای بزرگسالان، 550 بات برای بچه ها

غروب خورشید را در Prompthep Cape دیدن کنید

Promthep Cape آنقدر ها هم که انتظار دارید، بزرگ نیست، اما همچنان هر روز عصر هنگام غروب خورشید، میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است که می خواهند عکس های زیبایی را ثبت نمایند. به علت ارتفاع کمی زیاد منطقه، منظره زیبایی از خلیج و چند جزیره مجاور را ارائه می دهد.

شما می توانید از بازارهای محلی این منطقه خرید کنید و یک شام عالی تایلندی را در رستوران امتخان کنید. برای رسیدن به این منطقه می توانید خودرو یا موتور کرایه کنید.

غروب خورشید در ماه های ژوئن تا نوامبر چشمگیرتر است، اما امکان دارد برخی روزها ابری باشد. شما می توانید ساعت غروب خورشید را در گوگل چک کنید.

بازدید از منظره Samet Nangshe

شاید بتوان گفت Samet Nangshe به تازگی کشف شده است و منظره ای که پیش رویتان قرار می گیرد واقعا در نوع خود فوق العاده است. از آن جایی که این منطقه کمی از جزیره پوکت فاصله دارد، ضروری است که حتما یک ماشین کرایه کنید، اما زیبایی فوق العاده آن واقعا ارزشش را دارد.

این که قرار باشد از تپه ها بالا بروید، کمی چالش برانگیز است، اما یک وانت بار شما را با هزینه کمی به بالای تپه می برد تا بتوانید برترین منظره را از بالا داشته باشید.

غواصی را Koh Racha تجربه کنید

Koh Racha یک جزیره کوچک زیبا با آب های فیروزه ای رنگ و شگفت انگیز است که از دیگر جاذبه های پوکت به شمار می رود. دسترسی به این جزیره آسان است به طوری که تنها 10 کیلومتر از پوکت فاصله دارد.

بیشترین محبوبیت این جزیره به امکان غواصی در آن برمی شود، بنابراین اگر به غواصی یا دیگر تفریحات آبی علاقه مند هستید، به این جزیره بروید و تجربه ای متفاوت برای خود رقم بزنید. بد نیست بدانید که این جزیره بسیار کوچک است، اما آرامش بی نظیری دارد.

از جزایر سیمیلان شگفت زده شوید - جاذبه های پوکت

جزایر سیمیلان چشمگیرترین مجموعه جزایر قابل دسترس در پوکت است که ترکیب شن های سفید رنگ و آب های فیروزه ای رنگ دریایش، منظره باورنکردنی در اختیار گردشگران قرار می دهد.

امکان بازدید از این جزایر تنها در ماه های نوامبر تا می امکان پذیر است و از پوکت کمی دور است. این جزایر در 100 کیلومتری شمال غربی پوکت در دریای آندامان قرار گرفته است. اگر فرصت کافی دارید، حتما بازدید از این جزایر را در برنامه خود قرار دهید، در غیر این صورت جزایر فی فی، راچا و حتی جزیره مرجانی که در فاصله کمتری از پوکت قرار دارند، انتخاب های بهتری به شمار می روند.

برای بازدید از جزایر سیمیلان می توانید یک تور را از هتل خود با یک تورلیدر محلی رزرو کنید، به طور معمول یک ون شما را از هتل تا اسکله Tap Lamu در خارج از جزیره می برد، از اسکله سوار قایق می شوید و به جزایر سیمیلان می روید.

هزینه ای که برای رسیدن به این جزایر باید پرداخت کنید، تقریبا 2350 بات برای هر نفر است. دقت داشته باشید بلیط مقرون به صرفه تر به معنای قایق شلوغ تر است، بنابراین هنگام رزرو تور این مورد را مدنظر قرار دهید.

جزیره کمتر شناخته شده مایتون را کشف کنید

همان طور که ابتدا گفتیم بیشتر جاذبه های پوکت به وجود جزایر فوق العاده زیبای آن خلاصه می شود و در نزدیکی پوکت جزایر بسیار زیادی وجود دارد. جزیره مایتون از آن دسته جزایری است که کمی مرموز است؛ چراکه برای مدت طولانی یک جزیره خصوصی منحصربه فرد بوده است.

اگر از قایق های تندرو بهره ببرید تنها با 15 دقیقه به این جزیره می رسید، اما در حالت کلی گردشگران خیلی از این جزیره بازدید نمی نمایند. اگر قرار باشد کمی این شرایط را مرموزتر کنیم، شاید بد نباشد که بدانید از 70 ویلای مجللی که در این جزیره وجود داشت، تنها 10 ویلا به جای مانده است و مابقی خرابه ای بیش نیستند.

اما این جزیره بسیار آرام و زیبا است، اگر کمی حس کنجکاوی دارید تا بدانید این جزیره به شکلی است، می توانید بازدید از جزیره مایتون را در برنامه خود قرار دهید و لذت ببرید.

پارک آبی درخت آبی

درخت آبی یک پارک آبی وسیع دیگر در پوکت است، اما سرسره های بازی آن در مقایسه با پارک آبی آنداماندا کمتر است. این پارک بیشتر به فعالیت های آبی مثل زیپ لاین بالای آب، غواصی، آموزش اسکی روی آب و غیره اختصاص پیدا نموده است.

زمان بازدید از پارک آبی درخت آبی: 10 صبح الی 6 بعدازظهر

هزینه ورودی: 950 بات برای بزرگسالان، 350 بات برای بچه ها

از آکواریوم پوکت دیدن کنید - جاذبه های پوکت

پوکت اکنون دو آکواریوم دارد، یک آکواریوم اصلی در کیپ پانوا، در ساحل جنوب شرقی و یک آکواریوم تازه ساخته شده در داخل شهر پوکت قرار گرفته است.

آکواریوم کیپ پانوا یک مرکز بیولوژیکی دریایی است که از دلفین ها، لاک پشت ها و دیگر حیوانات دریایی حفاظت می نمایند و درمان های لازم را برای آن ها در نظر می گیرند. آکواریوم اصلی که در پوکت قرار گرفته است یکی از نوترین و بزرگ ترین جاذبه های پوکت است که در زیرزمین مرکز خرید بزرگ فلورستا فرار دارد و حتی یک رستوران نیز در داخل آکواریوم ساخته شده است.

زمان بازدید از آکواریوم پوکت: همه روزه تا ساعت 7 بعدازظهر

هزینه ورودی: برای بزرگسالان 712 بات و برای بچه ها رده سنی 3 تا 11 سال 392 بات

شام را در رانگ هیل میل کنید

به عنوان معرفی آخرین مورد از جاذبه های پوکت یک توصیه به شما داریم، آن هم صرف شام در رانگ هیل میل است. تپه رانگ منظره زیبایی از شهر پوکت را در اختیارتان قرار می دهید، چراغ های خانه ها این جزیره و سواحل سرسبز و آبی دریا در شب و روز نمای فوق العاده ای را در اختیارتان قرار می دهد.

بنابراین در حالی که از منظره پیش روی خود لذت می برید، خودتان را به صرف ناهار یا شام دعوت کنید. برای رسیدن به این کافه رستوران می توانید از توک توک یا وسیله های نقلیه دیگر بهره ببرید.

سخن نهایی درباره جاذبه های پوکت

بنابراین در سفر به جزیره پوکت از بازدید از خلیخ فانگ نگا با صخره های آهکی که زیبایی منحصربه فردی دارد، غافل نشوید. اگر در سفر به پوکت از جزیره فی فی بازدید نکنید، بدون تردید بخش زیادی از جاذبه های سفر را از دست داده اید، بازدید از این جزیره حتی اگر شلوغ باشد، باز هم ارزش دارد. بعلاوه بازدید از بودای بزرگ با ارتفاع 45 متری کار سختی نیست، حتما در برنامه ریزی سفر خود بازدید از این مجسمه را قرار دهید.

برای سفر به پوکت و بازدید از دیدنی ها و جاذبه های پوکت، انتخاب تور بسیار مهم است، شاید قیمت برخی از تورها گران تر باشد، اما به جای آن ارائه خدمات در سطح کیفیت بالاتری انجام می گیرد و در یک کلام تجربه بهتری از سفر به این جزیره برای شما رقم می خورد.

خبرنگاران هر سال تورهای گردشگری زیادی را به مقصد پوکت برگزار می نماید که همگی در نوع خود برترین خدمات و کیفیت را در دسترس مسافران قرار می دهند، اگر قصد سفر به این جزیره فوق العاده زیبا را دارید، می توانید به وسیله سایت یا اپلیکیشن خبرنگاران نسبت به شرکت در تورهای گردشگری، خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل اقدام کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 شهریور 1403 بروزرسانی: 8 شهریور 1403 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2360

به "دیدنی ها و جاذبه های پوکت تایلند که در سفر به این جزیره نباید از دست داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ها و جاذبه های پوکت تایلند که در سفر به این جزیره نباید از دست داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید